• veronym

Lösögonfransar eller inte?

Hej

Är i valet och kvalet om jag ska använda lösögonfransar til vigseln. Hur gjorde Ni? Var ni au naturell inom det område, eller körde ni med lösögonfransar? 

• Svar på tråden Lösögonfransar eller inte?
  • Kiwi

Såklart man ska ha ögonfransar! 
    Fast jag tänkte ha sånna där som man fäster ett par fransar i taget, som små vippor, flera st i yttre halvan av ögat. Det blir fint och ser naturligt ut.  

bröllop med saltstänk...
  • Chicita

Jag hade "halvfrans" om man nu kan kalla det så Flört
    Man fäster den bara från mitten av ögat och till yttre ögonvrån

• Green

Jag lär inte ha lösögonfransar.

Har rätt ok fransar som det är och sen vill jag inte sitta på salongen halva dagen.

Skulle jag sätta dit dom själv så hade jag säkert kladdat och fått klister i ögat Flört

• Avellana

Ingat jag tänker ha iallafall..... Gillar att brudsminkning ser så naturligt ut som möjligt, dvs inte som en festsminkning. Sen är klart om man har mkt korta fransar kanske man vill hjälpa till lite..... 

• MariaFredrik12

Jag har inte bestämt mig.
    Ni som ska ha det, sätter nån av er på de själva? Målar man mascara på sina egna först innan man sätter de på fejkögonfransarna eller sätter man på fransarna på omålade ögon och målar mascara sen??:)

• Chicita
    MariaFredrik12 skrev 2012-03-23 21:06:25 följande:
    Jag har inte bestämt mig.
    Ni som ska ha det, sätter nån av er på de själva? Målar man mascara på sina egna först innan man sätter de på fejkögonfransarna eller sätter man på fransarna på omålade ögon och målar mascara sen??:)
    Sminka ögat först (utan mascara) sen kollar du längden på fransraden om du använder en heltäckande. Klipper av den på den del som är mot den inre ögonvrån om du måste korta den. 
    Sen sätter du dit fransen, putta lite på den så att den böjer sig som ögonfransarna ungefär och låt limmet torka. Efter det så är det dags för mascara.
    Ögonfranslim torkar genomskinligt, så du behöver inte oroa dig för dom vita fläckarna på ögonlocket som man ser direkt när man satt dit fransen Glad 

Jag blev sminkad den dagen. Men har använt fransar annars också och det kan ta lite övning. Så köp ett par och testa.
    Man kan använda samma frans flera gånger bara man plockar bort den torkade limkanten. Så kör någon helg och testa att sätta dit dom snyggt och känn hur det känns. För om man inte är van så kan det kännas väldigt obehagligt.
    En hel fransrad är också svårare att ha än trebensfransar eftersom ögonlocket då blir "ostretchigt" och det känns stelt och obehagligt i början innan man vant sig 
  • MariaFredrik12

Tack! Bra tips!

• Sara 120707

Hur gör man för att den inre biten inte ska böja upp sig efter ett tag? Har alltid problem med det när jag haft LÖ..

• Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-03-23 21:25:45 följande:

Hur gör man för att den inre biten inte ska böja upp sig efter ett tag? Har alltid problem med det när jag haft LÖ..

Antagligen har dom varit för långa. Det brukar vara det största problemet Glad
    Satsa på en kortare frans som bara sitter från yttre ögonvrån till ungefär halva ögat. Dom är skönare att ha också och man får en riktigt bra effekt av dom. Dom verkligen "lyfter" ögat.

Trebensfransar ger också samma resultat och där kan man ju sätta så många/ så tätt man vill. Och dom låter ju fortfarande ögonlocket röra sig rätt fritt. Lite svårare att få dit dom snyggt tycker jag men det är värt besväret Solig 
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-03-23 21:30:57 följande:
    Antagligen har dom varit för långa. Det brukar vara det största problemet Glad
    Satsa på en kortare frans som bara sitter från yttre ögonvrån till ungefär halva ögat. Dom är skönare att ha också och man får en riktigt bra effekt av dom. Dom verkligen "lyfter" ögat.

Trebensfransar ger också samma resultat och där kan man ju sätta så många/ så tätt man vill. Och dom låter ju fortfarande ögonlocket röra sig rätt fritt. Lite svårare att få dit dom snyggt tycker jag men det är värt besväret Solig
    Tack! Ska testa trebenare nästa gång
Svar på tråden Lösögonfransar eller inte?