Hur ska du göra med ringen?
Hur gör ni? behåller förlovningringen och har båda, eller har ni endast vigselringen sen?
Hur gör ni? behåller förlovningringen och har båda, eller har ni endast vigselringen sen?
Jag har både en vigsel- och förlovningsring, men använder inte någon av dom.
jag älskar smycken och i synnerhet ringar så jag ska ha både vigsel och förlovningsring.. Om jag har plats på fingret så hoppas jag på en till så småningom :)
För mig har det aldrig varit något snack om att jag inte skulle ha två ringar den dagen jag gifter mig med min sambo. Förlovningsringen är en slät guldring och med vigselringen får jag lite mer bling
Jag lutar att ha enbart min förlovningsring då den är sååå fin med en massa bling. Tycker att det är svårt att finna en ring som passar till denna och känner att den är lika fin som en vigselring... Alternativt blir det en tunn alliansring eller min mormors mormors ring. Släktringen passar dock inte alls med förlovningsringen så det kan bli så att jag alternerar mellan de båda...
Jag kommer ha båda, blivande vill oxå ha två så det gäller honom med :)
Byter förlovningsring mot en ny + vigselring. Inga stenar då det inte är min grej!
Ja det är ju det, att det skall passa ihop också om man vill ha 2...
När vi köpte våra förlovningsringar så kunde jag och sambon inte alls enas om vilken stil vi ville ha på ringarna. Viktigast var att de såg likadana ut.
När guldsmeden antagligen hade tröttnat på oss och att vi inte kunde komma fram till något beslut sa han att "det finns ju släta ringar också, och då är det enklare att hitta en fin alliansring som verkligen passar till"
Ett underbart råd och jag hade inga problem med att hitta en fin vigselring.