• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Asal
    imoen skrev 2013-05-31 20:10:36 följande:
    Kan inte ändra storleken på bilden av någon anledning, så ursäkta den stora bilden =)

Jag har följt tråden av och till i ett år snart och äntligen kan jag visa min klänning. Den kom med bud idag, mycket försenad men i tid till bröllopet.

Här är den osnörad och något skrynklig men jag är NÖJD, trots att jag beställde en champangefärgad klänning med pommac-färgat band... Nåväl. Jag är inte svår.. Den här duger fiiint =)

Vad tänker ni om längden? Den är tea-length, men jag anar att den är tillverkad för någon som mäter över 160 cm... Ska jag våga korta av den på egen hand? Eller är det bra som det är?

Vilken fin klänning. Får man fråga var den är köpd?
  • Chicita
    imoen skrev 2013-05-31 20:10:36 följande:
    Vad tänker ni om längden? Den är tea-length, men jag anar att den är tillverkad för någon som mäter över 160 cm... Ska jag våga korta av den på egen hand? Eller är det bra som det är?
    Jag tycker att längden är bra. Risken om du börjar försöka korta av den är att det blir ojämt och snett och så måste man klippa lite till och lite till och helt plötsligt har du en kortkort brudklänning *typ* Flört
  • imoen

Tack :) Det lugnar mina nerver något, jag tror att jag låter den vara som den är. ASAL, Det är en kinaklänning beställd från en säljare på e-bay, för 800:- (och finns som hellångt alternativ) den är i 8 lager så jag hoppas att det inte blir alltför varmt på dagen B :)

• imoen

Chicita, det kanske inte syns men den är rätt sne redan :)

• Chicita
    imoen skrev 2013-06-01 10:44:04 följande:
    Chicita, det kanske inte syns men den är rätt sne redan :)
    inget som syntes på bilden i alla fall Glad
    Men min erfarenhet är att ju mer man ska rätta till sånt - destå snedare blir det. Så om det inte är extremt och verkligen sticker i ögonen så skulle jag låta det vara Glad
  • Asal
    imoen skrev 2013-06-01 10:41:17 följande:
    Tack :) Det lugnar mina nerver något, jag tror att jag låter den vara som den är. ASAL, Det är en kinaklänning beställd från en säljare på e-bay, för 800:- (och finns som hellångt alternativ) den är i 8 lager så jag hoppas att det inte blir alltför varmt på dagen B :)
    Åååååh kan inte du vara super gullig och säga vilken säljare?
    Jag letar efter en kortare fluff klänning för vår borgerliga bröllop och en klänning som din vore perfekt.
    Och herregud för 800 är det ju ett riktigt kap!
  • imoen

bit.ly/Z1Ford Här är säljaren, och klänningen de utgick ifrån, jag fick dock vänta betydligt längre än de utlovade 25 arbetsdagarna, så beställ i god tid, men dom är jättesnabba på att svara på mail och när jag påtalade att jag kände mig stressad så budade dom klänningen med dhl utan extra kostnad. Lycka till :)

• Kassandra470

här är min testad inför bröllop den 9 augusti :)

• CarolinZ

Vi vigdes i lördags utomhus i totalt spöregn. Precis när vigselförättaren var klar gick åskan. Men vad gör det när man får gifta sig med den man älskar? Så här kommer äntligen ett par bilder på mig i min klänning.

• stormhelen
    CarolinZ skrev 2013-06-03 19:11:57 följande:
    Vi vigdes i lördags utomhus i totalt spöregn. Precis när vigselförättaren var klar gick åskan. Men vad gör det när man får gifta sig med den man älskar? Så här kommer äntligen ett par bilder på mig i min klänning.

Måste bara säga WOW, vilken snygg klänning. Du är helt otroligt vacker! (Ni båda är givetvis jätte fina ;) )

Jätte fin från topp till tå är du. =)

Jag får önska grattis till giftermålet. Hoppas att ni fick en fantastisk dag trotts regnet. =)

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D