• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • drömmer
    nixteina skrev 2012-08-14 20:30:28 följande:
    Hej brudar!  

Skulle gärna få er åsikt om vilken ni tycker jag ska välja mellan dessa två. Ursäkta kvalitéen på bilderna ;) (Vågar inte via ansiktet pga för nyfikna vänner :)

Klänning nr. 1:

Den var litre stor därför håller jag ihop den i bak.

Klänning nr. 2:

Stort tack för hjälpen!

Helt klart klänning nummer 1 !!  Den var mer smickrande för din kropp än klänning nr 2 som inte ger dig några former alls tyvärr.
  • Chicita

Jag tycker istället att livstycket (ett bälte är för mig något man tar av och det är dessutom inte så brett) förlänger överkroppen och ger det en slank siluett som förlänger nixteina.

Den första klänningen tycker jag breddar henne och får henne att se kortare ut pga alla horisontella linjer och att klänningens volanger fyller ut lite hela vägen.

Sen är det ju så att om man nu ska ha den modell på klänning (nr 1) så behöver man vara så slank som hon faktiskt är Glad Så det är ju helt klart rätt person i klänningen.
    Men jag tycker ändå att hon ser både längre och slankare ut i klänning nr 2, med stora tyllkjolen. 

• Minuz

nixteina - gillar tyllklänningen.
    Men sedan beror det ju även på vilken typ av bröllop du ska ha! Gillar även nr 1. Så detta är ett svårt val. Men nr 2 är mer romantisk

• Vella

Efter att ha följt denna tråd slaviskt i så många månader känns det faktastiskt att få dela med sig lite tillbaka. Underbart att se alla riktiga brudar i sina klänningar. Så, här kommer mitt bidrag. Velade länge mellan denna och en annan i ungefär samma stil men lite mindre brudig/mer 50-talig. Är dock supernöjd med slutresultatet och butte klänning till festen så fick användning av båda.

ps. Är inte enbent utan försöker bara spexa lite ;)
  • CoG

Idag köpte jag min klänning, ny i butik.

Jag har både tittat på kinaklänningar, köp&sälj samt på blocket för att hitta något som inte blir för kostsamt.
    Det känns viktigt att få klänningen klar, det kan vara en dyr historia och det är svårt att anpassa budgeten tycker jag om jag inte vet vad klänningens slutpris.

(Det är en kass mobilbild som jag gjort ljusare i datorn)

Den här ska jag bära nästa sommar :D

• Chicita

Kul att se att du hittat en klänning CoG. Inte för att du har verkat så väldigt desperat på att hitta någon, men man har ju sett dig här i krokarna Flört
    Den satt jättefint på dig också, ett bra val Glad

Alla andra som lagt upp bilder är också jättefina. Vellas klänning passade jättebra på henne också, såg ut att vara rätt stil för henne. 
    Jag hade sett ut som en blåval i den modellen så jag är lite avundsjuk på de som kan ha 50-talsmodeller faktiskt Tungan ute 

• CoG

Så min desperation ha inte märkts av?
    :)
    Det är ju förstås ingen här som sett hur mycket tid jag suttit vid datorn sen i mars och letat överallt, funderat, valt, ändrat mig, hittat det perfekta, tvekat, funderat på priset osv.

Sambon släppte av mig vid brudklänningsbutiken och körde en sväng extra för att sonen sov i bilen.
    En halvtimme senare ringde jag och sa att jag var färdig, helt färdig. För klänningen var betald!
    Han blev lika överraskad som jag!

Och priset går det inte att säga något om.
    1890 kr :)

Tack så mycket också :)

Den sticker inte ut, en rätt vanlig modell.
    Men den kändes bra då den satt på :)

Chicita skrev 2012-08-16 14:48:21 följande:
    Kul att se att du hittat en klänning CoG. Inte för att du har verkat så väldigt desperat på att hitta någon, men man har ju sett dig här i krokarna Flört
    Den satt jättefint på dig också, ett bra val Glad
  • Chicita

hehe nej jag har inte upplevt dig som särskilt desperat Flört
    Nyfiken och fundersam över vad som skulle passa. Men inte det där "jag MÅSTE hitta en klänning NUUUUUU!" som man kan se ibland. Och det var väl mer det jag menade när jag skrev "desperat" Flört

Ja när man hittar rätt, så hittar man rätt. Man behöver inte prova mer eller fundera på saken.
    Alla upplever inte den känslan, men då får man ju gå efter något annat istället. Typ "vilken klänning kände jag mig finast i?" och sen välja den och försöka sluta leta sen. 

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D