• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Josefina

Nu har min klänning äntligen anlänt och jag provade den i måndags, den känns som en dröm men biträdet tycker att den behöver läggas upp och sys in en aning vid höft och byst.. Vad tycker ni?? (det finns ca 5 centimeter) Kan ju vara skönt om den inte sitter åt för mycket heller, man ska ju liksom ha det gött ett helt dygn i klänningen. Men kanske ska ta med den till en skräddare å få en second opinion ;)

Just det, vad tycker ni om idén att ha ett champagne-färgat band i midjan??

• Hame
    Josefina skrev 2012-07-04 07:25:58 följande:
    Nu har min klänning äntligen anlänt och jag provade den i måndags, den känns som en dröm men biträdet tycker att den behöver läggas upp och sys in en aning vid höft och byst.. Vad tycker ni?? (det finns ca 5 centimeter) Kan ju vara skönt om den inte sitter åt för mycket heller, man ska ju liksom ha det gött ett helt dygn i klänningen. Men kanske ska ta med den till en skräddare å få en second opinion ;)

Den var superfin men ser lite stor ut runt bysten. Men det känner du bäst själv! Våga vägra band :) Jag tycker den är jättefin som den är och den behöver inget band.
  • Imke1977

Den där klänningen ska du inte pimpa med något band i midjan. Den är otroligt vacker som den är. Personligen tycker jag det blir för mycket. Men såklart ska du göra som du själv känner känns bäst
    Det brukar kännas skönt om inte klänningen sitter som ett korvskinn. Men 5 cm kanske hon kan sy in lite iallafall
  • Chicita

5 cm låter mycket. Det är ju inte kul om det känns som om man tappar klänningen när man börjar röra sig i den sen. 5 cm är en hel storlek i princip...
    Även om du inte vill ha den sitta som ett andra skinn så kan hon ta in en bra bit av det där i alla fall. Klänningen kommer att sitta skönare och stadigare, och det är mindre risk för att den "korvar sig" om den liksom har stöd av din kropp.

Hade du frågat om ett svart eller lila band eller annan stark färg så hade jag sagt ja direkt.
    Men champagnefärgen kan få klänningen att se lite lysterlös / skabbig / lortig ut beroende på nyansen. Det är hårfint vad som blir bra och vad som kan få det att bli dåligt där. Så jag skulle skippat bandet av den anledningen.
    Men du får en lång midja i klänningen och just därför skulle det kunna vara snyggt med ett band som liksom delade av kroppen lite och markerade vart midjan faktiskt är. Du kan väl testa? Det är ju inte en jättestor investering kostnadsmässigt att köpa ett band eller en liten provbit av tyget du tänkt sy bandet av om du inte ska använda ett färdigt.
    Tänk bara på att kolla i flera olika ljus i så fall så du ser om det funkar eller inte. 
  • Josefina
    Imke1977 skrev 2012-07-04 08:19:04 följande:
    Den där klänningen ska du inte pimpa med något band i midjan. Den är otroligt vacker som den är. Personligen tycker jag det blir för mycket. Men såklart ska du göra som du själv känner känns bäst
    Det brukar kännas skönt om inte klänningen sitter som ett korvskinn. Men 5 cm kanske hon kan sy in lite iallafall
    Tack!! Jag får nog be sömmerskan justera lite, om jag inte hinner lägga på mig några kilo tills dess ;)
    Ha det fint!
  • Josefina

Här kommer en ny bild som kanske visar lite bättre hur klänningen sitter ;) Tror man kan sy in lite iaf runt baken , eller vad säger ni? Nu är den mer A-linje.. fast fint det också :D

• Linda L
    Josefina skrev 2012-07-04 14:17:00 följande:
    Här kommer en ny bild som kanske visar lite bättre hur klänningen sitter ;) Tror man kan sy in lite iaf runt baken , eller vad säger ni? Nu är den mer A-linje.. fast fint det också :D

skitsnygg!
    det är en annan brud här som har en likadan och jag bara älskar den, och undrar vad den heter och vart du köpt denna underbara skapelse! :) love it!!! 
    {#emotions_dlg.flower}
  • Josefina
    Linda L skrev 2012-07-04 14:34:56 följande:
    skitsnygg!
    det är en annan brud här som har en likadan och jag bara älskar den, och undrar vad den heter och vart du köpt denna underbara skapelse! :) love it!!! 
    {#emotions_dlg.flower}
    Å tack, vad glad jag blir!! Det var så svårt att välja, men nu känner jag verkligen att jag hittat rätt, den här klänningen är jag Kyss

Nu blev jag nyfiken på vem som också har en likadan klänningen!! Måste kolla upp, jättekul att vi har samma. 
    Den heter Selecta från märket la Sposa 
    Vad ska du ha för klänning?
  • Beccastina

om jag inte minns fel så e de lisapi (stavar hon så??) som har en likadan klänning

• Beccastina

nej förlåt mandis är det som  har en extremt lik, dock e hennes hjärtformad vid bysten (se sid 15)

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D