• hsmamma

velande velande

Vi (jag) har velat och velat fram och tillbaka.... Om vi ska bjuda vi vill blir det nästan 50 pers, vi skulle ha ett litet och enkelt bröllop, men vill ändå ha alla på vigseln. Vi prata om att bjuda alla på vigseln, men bara släkten på middag efter. Blir skål m tilltugg direkt efter vigseln för alla. Vännerna bjuder vi på fest 3 mån efter bröllopet, då vi fyller jämt båda två. Blir detta konstigt?

• Svar på tråden velande velande
  • daniiel

Jag tycker det låter som en utmärkt idé :) Bjud in alla till vigseln + lite tilltugg och dryck just efteråt. Ät sedan middag med släkten och satsa på partajet ni ska ha med vännerna 3 månader senare istället. Inte konstigt alls, utan en bra lösning tycker jag det låter som :)

• hsmamma

Tack. Har velat fram och tillbaka länge, fast långt till bröllopet. Nu blir det 32 pers om alla kommer, mer lagom för oss

• eosinmimmi

Är det inte roligare att satsa på stora festen när man gifter sig?

Fylla jämt gör man fler gånger!

• hsmamma

Vi kände vi ville ha kvällen för oss själva och njuta på hotellrummet i lugn.och ro

• daniiel

Alla vill inte ha en stor fest i samband med bröllopet och då tycker jag ert upplägg hsmamma är väldigt bra :) På så sätt känner sig ingen, vän eller släkt, utanför/bortglömd, då de får vara med på vigsel och en stund efteråt på lite mingel. Väljer ni sedan bara en middag med släkten, så kan nu ju verkligen smita iväg och få hela kvällen för er själva, mysigt och romantiskt :) När ni sedan fyller år, båda två dessutom, så kan ni fira det och bröllopet lite mer ordentligt med enbart vännerna :)

Jag kan säga att jag i efterhand ångrar att vi inte valde det upplägget också faktiskt.

• hsmamma

Vi är småbarnsföräldrar, blir inte mycket tid tillsammans. Denna dagen vill vi ägna åt oss. Hade ni stor fest daniiel?

• daniiel

Allt är ju relativt, den var inte jättestor, men med drygt 60 gäster ungefär. Vi hade först bara tänkt ha middag med vår dotter, våra föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar samt brudfölje med respektive. Då hade vi blivit ca 30 personer. Vi hade ju då tänkt bjuda in alla (övrigt släkt + vänner) till vigseln. Det blev dock -poff- närmare 90 personer på gästlistan, lite "tur" hade vi dock att jag har lite struligt förhållande till min släkt och många av dom valde att inte komma, då blev det inte riktigt lika stort ändå.

Vi är också småbarnsföräldrar och jag håller med, tid ensamma får man inte ofta. Vi hade tur och fick barnvakt över natten, så kunde åtmintstone sova ensamma på bröllpsnatten :)

Svar på tråden velande velande