De där med vänner, vart hittar man nya?
Hej
Jag och min blivande ska gifta oss nu i sommar och vi ser båda fram emot det, likaså gör vänner och bekanta. Tjejkompisarna frågar ofta hur det går, vill hjäpa till osv, vet även att de håller på att fixa och donar med en kommande möhippa. Min blivande däremot har inga direkt kompisar, han är en härlig kille som alla tycker om, lite blyg bara. Han flyttade en del när han var yngre och de kompisar han hade i låg och mellanstadiet tappade han kontakten men och när han började högstadiet va de svårt att få nya, alla andra hade redan grupper och kände varandar sen ettan. Gymnasiet var ingen hit de heller, klasskompisarna kände varandar innan och eftersom min blivanade hade långt att pendla blev det extra klurigt när de andra bodde nära och umgicks kvällar efter skolan. Han har nu jobbat ganska många år på samma ställe och har kollegor han tycker om men inga han riktigt kan umgås med utanför jobbet. Jag vet att min blivande tycker det är jobbigt även om han aldrig skulle erkänna det och jag vill att han ska hitta kompisar att hänga med, någon att ta en öl med eller så bara. Men hur gör man? Vart och hur kan man som vuxen, 25 år och inga barn, hitta kompisar? Kan ju inte direkt ragga upp nya kompisar i lekparken som man gjorde när man var mindre..
Nu på bröllopet är det hans två brorsor som ska vara bestmans och de kommer ett par kusiner och även bekanta och pojkvänner till minna tjejkompisar som min blivande gillar att umgås med men i samband med planeringen av bröllopet har det blivit extra tydligt att han inte direkt har några som står honom riktigt nära och jag är rädd att det knappt ska bli någon svensexa. Jag vet att en av brorsorna håller på att planera och det finns ett par grabbar i rätt ålder som gärna vill va med, men brorsan som planerar är otroligt seg, info till alla har knappt gått ut och bröllopet närmar sig. Min blivande kommer bli helt knäckt om det inte blir något alls, eller ingen som komf ör att det bestämdes datum och så för sent och folk inte prioriterade svensexan. Jag ser svensexan som en möjlighet till att förbättra relationerna till de killar som finns och det vet jag att även min blivande hoppas. Vet inte hur jag på ett snyggt sätt kan få brorsan att ta det på mer allvar och verkligen se till at det blir en bra dag och en minnesvärd dag även om de inte blir så många.. Kan ju inte tvinga folk att komma på hans svensexa heller.. =( Den andra brorsan bor sedan länge utomlands och han kommer tyvärr hem precis till bröllopet och stannar bara den helgen och kommer inte kunna vara med på svensexan alls. Synd då han egentligen är den som står min blivande närmast....
Tips eller tankar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-17 23:16
Bor i Stockholm kanske jag kan nämna också, vilket vi börjar inse är en riktigt svår stad att få nya kompisar i...