say yes skrev 2012-03-15 19:34:05 följande:
2. om man har off-shoulder så menas det inte alls att man bara har båtringning. Det finns flera off shoulder klänningar i v-ringat. Man balanserar ofta ut höfterna med en off-shoulder modell.
Man o andra sidan, vad vet jag - jag har ju bara jobbat i bröllopsbutik i 1,5 år innan jag började plugga....
Nu skrev jag "
någon form av båtringning".
En off the shoulder med V-ringning är fortfarande ett väldigt platt V.
Alla ringningar som är bredare än vad dom är djupa räknas till båtringningar. Oavsett om du sen har sjalkrage, måsvingeformad eller vad det nu är för modell.
Om man inte är så bred annars så är det ett bra val med off the shoulder. Men om man är lite rund så vill man inte se bredare ut, då väljer man hellre en skärning som är slankande över höfterna istället för att bredda sig på andra ställen också. TS ville ju dessutom ha halterneck eller axelband. Off the shoulder ger inte samma trygghet som axelband gör även om det inte direkt är axelbandslöst.
Vi är överens om att TS bör gå och prova. För det är omöjligt att säga att "det här passar dig" utifrån ett par meningar på internet.
Men den där sista meningen hade du kunnat bespara dig. För det lät väldigt spydigt.
1,5 år gör dig inte till någon expert. Man kan dessutom sälja klänningar utan att veta ett smack om kropsformer och liknande.