• Tablett-missbruk

    Tor 2 okt 2003 09:05 Läst 17677 gånger Totalt 36 svar
    Visar endast inlägg av Therése - Visa alla inlägg
  • Therés­e
    Återställ
    Tor 2 okt 2003 09:05 #0

    Har du varit hos en naprapat? Jag går regelbundet för min huvudvärk (har dock migrän). Värken försvinner inte men blir bättre.

    Jag håller med om att du absolut bör kolla dels synen och dels gå till en tandläkare. Jag hade mycket spänningshuvudvärk innan jag insåg att jag var närsynt och kunde åtgärna problemet. Det är också vanligt att personer med huvudvärk ligger och gnisslar tänderna på nätterna och i så fall kan en bettskena hjälpa väldigt mycket. Jag har två kompisar vars huvudvärk nästan har försvunnit tack vare bettskenan.

    Sist men inte minst - men det vet du säkert redan - när man äter för mycket tabletter blir man förstås beroende av dem. Största anledningen till att du har huvudvärk kan alltså vara att du "måste" ta treo för att inte må dåligt. Precis som en rökare som mår dåligt av att inte röka får du huvudvärk av att inte ta tabletter.

    En vän har kronisk huvudvärk och har fått beskedet att när man har så mycket ont blir det som ett "smärtavtryck" i hjärnan. Smärtan blir alltså normaltillståndet - det onormala är att inte ha ont för honom. Han har fått äta antidepressiva tabletter som tydligen också hjälper mot huvudvärken och det har blivit mycket bättre för honom.

    Jag hoppas att du får nya infallsvinklar av det här så att det blir bättre. Jag har själv migrän ibalnd flera dagar i veckan och äter starka tabletter mot det så jag vet precis hur du har det!

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll