Inlägg från: Burre |Visa alla inlägg
  • Burre
    ThedaywesayIdo skrev 2012-08-08 21:26:43 följande:


    Vad fina dom var!! Lite för höga för mig skulla jag tro! ;) Ska du ha dom hela kvällen??Kraaam


    Jag gjorde det! Snart dimper dom ner i brevlådan:)

     

  • Burre
    ThedaywesayIdo skrev 2012-08-08 21:50:25 följande:

    Hittade dem på www.bubbleroom.se. De fanns bara i stl. 40, måste vara ödet då det är min storlek:)


    Tror inte alls att det blir larvigt med strumpeband utan strumpbyxor, tror inte att nån tänker på det. Jag hade då inte gjort det iaf:)


     


    Jag är också orolig för höjden på klackarna, 10,5 cm, Men jag har ju 10 månader på mig att öva, haha. Har inte bestämt mig än ifall jag även ska ha ett par ballerina skor till dansen...det återstår att se... Först ska jag iaf se ifall de här passar!


    Haha jaa iof är det ju 10 månader kvar =) Jag ska nog inte säga någe om höjden, de jag kikat på var 9.5cm tydligen ;) Men de har ett spänne över vristen så de känns inte så höga eftersom man inte behöver spänna foten på samma sätt =)
  • Burre
    johbeh - Vi har samma budget :)

    Hur har ni planerat den?? *nyfiken*

    typ hur mycket lägger ni på mat, dryck osv???

    Kraaam
  • Burre

    Så här typ har vi tänkt oss men inte kommer så jätte långt! Väldigt långsamt här med!

    Lokal - 1200kr (3dagar)
    Mat & Dryck - 25.000kr
    Klänning, skor och klänningskarderob - 2200kr ink frakt
    Smycken , väska och Underkläder kommer jag önska mig presentkort på till Jul ;) (Vet att jag får de jag önskar mig)
    M2bs kläder 3000kr
    Blommor 1500kr
    Dekoration - 2000kr

    Fotograf - Syster
    Make up - 1000kr
    Hår - 1000kr

    Ja och där drog budgeten iväg och då har jag inte ens skrivit in injudningskort o dyl.

    Förhoppningsvis om vi har tur så får vi nog bidrag(blir ju deras gåva) av våra föräldrar till Mat och Dryck, min m2bs bror gifte sig för 2år sedan och då gick de in med en "liten" slant!

    men de känns ju dumt att räkna med att få pengar i bidrag! Tank om de inte alls blir så hhahaha

    Men jag är kanska bra på photoshop o så så jag kommer att försöka göra vigselprogram och inbjudningskort där i =) Så kan vi skriva ut de på m2bs jobb!

  • Burre
    johbeh skrev 2012-09-28 13:51:13 följande:
    Nu har jag beställt klänning, bolero, väska och underkjol från jenjen... wiiiii
    Yey! :) Beställde mitt i förrgår där ifrån! :) Skor, Klänning och "påse" till kläningen =)
  • Burre



    Jag vill ha samma "fall" på klänningen som på bilden men vågade inte riktigt klicka hem under kjol.. vad tror ni? Vad behöver man för en?
  • Burre

    Vikingabrud - Tack!! Nu hoppas jag verkligen att den är kanon när jag får den :) såg i min order att den nu är skickad!!? Är såå spänd på att få den! :)

  • Burre

    Förresten... Hur gör ni dagen innan? Vi har två småbarn, ska ni sova borta? Eller hemma?

  • Burre
    Marjasinus :) De låter kanon.

    johbeh Jag resonerar precis som du faktiskt, de kommer säkert sova hos dom på natten sen, (Vårt bröllops är fortfarande hemligt)

    Vi är fortfarande lite osäkra på om vi ska catera maten eller göra den själva! (läs våra föräldrar)
    Om de ska göra maten så har dom lixom fullt upp hela dagen med de sista inför maten osv och hinner kanske inte med barnen också, jaja vi får se men de skulle kännas bra o veta =)

    Vingabrud - Klänningen kommer kanske idag! *ihhhhhh* eller i morgon, den var i västerås i morse och jag prata med dhl förrut. De kommer till dörren med paketet och det är rätt så bra om man är hemma då ;) och i morgon så lämnar jag på dagis sa jag till dom så måste veta när dom kommer så jag är hemma !=)
  • Burre
    Cakes skrev 2012-10-09 21:13:39 följande:
    Hej allihopa! 

    Även jag och min fina sambo kommer att gifta oss i juni nästa år, den 29:e närmare bestämt! Jag tänkte att jag hoppar in i denna tråd, ett superbra sätt att inte trötta ut mina vänner och bekanta med alla våra bröllopsplaner ;)

    Sambon friade för cirka en månad sedan och vi (mest jag kanske) är i full gång med att planera bröllopet. Främst har vi lagt krut på att hitta en lokal och kyrka. Jag har också börjat med inbjudningskorten samt provat klänningar (har dock inte hittat den rätta än).  Vad tror ni föresten om att beställa klänning från nätet? Är rädd att tyget ska se för "billigt" ut...

    En fråga, vi funderar på att skippa "save the date-kort" och köra direkt på inbjudningarna.... när kan man skicka ut dem tycker ni? 

    Kram :) 
    Vi skickar inte save the date utan skickar inbjudan direkt! :)
    Vi ska gifta oss 15e Juni och kommer att skicka inbjudan i jan/feb med OSA den 5maj,kanske tidigare med tanke på hur vi ska göra med maten. Ska vi catera maten så vill de veta en bra tid innan, då vi gifter dagen efter alla skolor springer ut i våran stad! Så de har häcken full den veckan :) Men vi var först med att prel boka :)

    Jag har köpt min på nätet och blev jätte nöjd! Tyget ser inte alls billigt ut iaf inte på min :)
    Beställde från Jenjenhouse, hittade exakt den jag velat ha från första början fast för 7900kr mindre (!!!!) de blev ett ganska enkelt val =) De som var var att pärlorna som de var på min klänning var lite mer "skimmrande" än på orginalet men den blev nästan finare!
  • Burre
    johbeh skrev 2012-10-10 10:59:48 följande:
    Burre Min klänning dyker in vilken minut som helst!
    Sååå spännande :)
  • Burre
    Zandraaa skrev 2012-10-10 12:57:14 följande:
    Å va fin klänning :) har du köpt den i butik eller beställt på internet :)?
    Tack!! :)

    Den är beställd från internet, jenjenhouse.com
    Cakes skrev 2012-10-10 12:50:13 följande:
    Burre: Vad bra, då kör vi nog också men inbjudningar direkt ;) Ja, det är klart... känns på något sätt skönt om folk OSA:r i tid, så man kan göra bordsplacering, häften etc. 

    Gud vilken fin klänning (såg bilden i inlägget nedan).... Man kanske ska chansa alltså ;) Jag hittade en jättefin på Jenjenhouse för några veckor sedan, men nu är den verkligen helt borta (skumt). Ja det är galet mycket billigare. Har hittat en jätttefin i ett showroom utanför Göteborg men den är lite dyr ;)  
    De har ju precis gjort om hemsidan så det är många som inte hittar "sin" klänning längre! Jag hade jätte tur för dagen efter jag beställde den så var den bortplockad! Och då hade jag kollat på den ett tag!

    Jag skrev iof och frågade varför o att jag var orolig osv, men fick till svar att jag inte behövde oroa mig och att dom fortfarande sydde den.
    Jag kan verkligen rekommendera dom, men vill man ha en klänning med spets så är det många som blivit missnöjda då spetsen varit för hård om du förstår vad jag menar!

    Jag beställde även skor därifrån och de var jätte fina, kanske lite höga, men tänkte lämna in dom hos skomakare och se vad dom kan göra! ;)

    De är ju verkligen en djungel av klänningar, haha o de kan ju vara huuuuur dyra som helst också!
  • Burre

    Så kul att du också blev nöjd!!!!


    Den passade på dig fin fin! :)

  • Burre

    Ja den var riktigt välgjord och den kommer bli kanon med en underkjol :) Är väldigt nöjd!
    Jag har faktikst snörat på mig klänningen själv, därav den dålga passformen och att man ser ryggen under snörningen!!!





     



  • Burre
    nixteina skrev 2012-10-15 09:57:12 följande:
    Men WOW!!!!!

    Så himla fin! Förstår att du är nöjd! 
    Visst var det så att den inte fanns kvar på hemsidan va? :(
    Får man fråga vad den kostade? och om du betalade tull och sådana avgifter?

    Är så sugen på att beställa en likadan. Sen ska jag nog lägga till ett tyllbälte med rosett där bak. :)

     
    Ja tyvärr var det så! Den kostade 1375kr någonting.. kommer ej ihåg riktigt!
    Grejen var den att jag köpte skor där också och även en förvaringspåse för klänningen, så allt som allt gick det på 1900kr någonting!

    Jag betalde inte någon tull, inte vad jag vet iaf. Den blev levererad direkt hem till dörren och då fick jag fakturan för frakten (DHL) som låg på 235kr, den skulle betalas inom 10arbetsdagar!

    Ja de lät jätte fint med tyll faktiskt... Jag vet inte vad jag ska göra med allt snöre som blir över efter att man snörat på sig den.. En rosett är ju fint o så men jag tycker det inte är jag riktigt!

    Nu har jag också beställt en underkjol från ebay :) 200kr kostade den, kommer bli kanon to my dress!  Skulle vilja gifta mig idag bara för att få ta på mig den -fniss-
  • Burre
    millanfs skrev 2012-10-12 22:00:15 följande:

    Jättefin klänning!! vad var det för sida du hade beställt på?


     


    Jag har bokat kyrka och präst, fick byta datum för prästen kunde inte vårat datum först, En riktigt bra präst säger alla här omkring..


    Lokal är samma där vi har haft dop för våra två barn.. Skulle ha haft en finare lokal först men fick aldrig svar på om den var ledig dagen innan bröllopet, så då valde vi bygdegården som vi kan ha flera dagar innan och bara kostar 800 kronor.. så vi får göra den fin!! Vi bor i Ulricehamn och ska gifta oss där!!


    budget:


     


    Lokal:800kr


    Frisör: min bästa kompis svägerska 1500 och då ska jag ha massa löshår..


    Fotograf: 6000kronor och då tar hon bilder innan vigseln och är med hela dagen/kvällen och tar bilder på hela våran dag!!


    Bil: får körningen Gratis i bröllopspresent utav en vän..


    Blommor och buketter fixar sambons syster cirka 1500kr (ingen anning vad det kostar men cirka) + all utsmyckning och blommor i lokal 2000kr


    Min klänning 4000kr Har varit ute i butik men inte hittan någon ska prova mer på Måndag.Har hittat en på tradera men vill prova en liknande och se om den passar på mig..


    Tärnklänningar 800 kr styck mina två bästa vänner och den ena ska även hjälpa till som toastmaster..


    bestman klar..


    Mina två döttrar på 3 och 4 år ska vara näbbar och deras klänningar ligger på 300 kr styck..


    Smycken köpta 100 kronor på ebey..


    Mat vet jag inte alls än, kikar på buffe eller tre rätters..


    Bröllopstårta fixar min svägerska och hon ska provbaka först så får vi hoppas den blir bra..


    grejer till inbjudningskort köpta men vet inte riktigt hur jag vill ha dom..


    en trubadur är kontaktad som kan sjunga i både kyrka och fest..


    MIn tärna/ toastmaster ska även sjunga i kyrkan..


    Naglar ska en tjej fixa som min kompis känner men vet inte pris än..


    Ja så långt har jag kommit i planering och budget..


     


    cirka 45000 för 70 personer, men då vet jag ju inte hur mycket maten kostar det är den som gör att det drar iväg.. Vi skulle först ha med alla barn och då blir vi runt hundra, men vi fick dra ner på det lite så nu blir det nästan bara vuxna vi bjuder till festen, tänkte bjuda lite fler till själva festen så kanske 70 till maten och 80 till festen.. Vi vill ha med fler vänne på festen och då får dom tårta bara..


     


     


     


     


     


    Den är köpt från jenjenhouse.com =)

    Ja våran mat gör att det också drar iväg! Min m2bs bror gifte sig förra året och de lagade all mat själv (med hjälp av föräldrarna) men kom ihåg att de sa att det var ungefär lika dyrt som att catera maten! Så de ska vi göra =)
  • Burre
    millanfs skrev 2012-10-21 22:55:10 följande:

    Jag har med haft en sambo här hemma som har varit lite ointresserad men efter att vi köpte våra vigselringar i Måndags har han verkligen ringt runt och kollat band och massa catering firmor, så på Tisdag ska vi träffa en trubadur och veckan äfter en kock.. :) Har hänt massa denna veckan så nu känns det verkligen bättre koll på läget.. :) Har även köpt min klänning på tradera och hoppas verkligen det blir rätt nu.


    Ja lyckades blanda ihop två säljare som hade min klänning så rätt klänning får jag men hoppas att jag får rätt storlek. känner mig ganska nervös!!


     


    Vad roligt :)
    Min m2b är den som oroar sig för att kostnaderna ska dra iväg, tycker de är lite jobbigt! Jag sitter o kollar runt på nätet och försöker att hitta de billigaste alternativet som ändå känns lyxigt om ni förstår vad jag menar, billigt men ser dyrt ut! haha!

    Kanske låter jätte konstigt, men vi är inte gjorda av pengar hihi

    Jag tror att din klänning kommer sitta bra =) Oroa dig inte! Om de nu inte skulle vara så så finns det ju alltid bra sömmerskor som kan hjälpa till!

    kram
  • Burre

     


    Snart går vårat flyttlass och jag kan börja pyssla och planera ORDENTLIGT! :)


    Ville inte börja med massa saker nu innan flytten då saker och ting kan komma att försvinna! Sen så har min m2b velat ta flytten först och sen planeringen när vi kommit in i nya lägenheten.. o de ee snaaaart :) Tjoho


    ville bara skriva av mig :) Kram på Er <3


Svar på tråden Juni 2013?