• Monica89

Bordsplacering

Försöker nu får ihop en bordsplacering, de va då inte det lättaste!!

Vi har fler lite mindre bord (6-8 st), gifta ska ju inte sitta ijämte varandra, men sätter ni de vid samma bord? eller sprider ni ut?

Blandar ni åldrar?

Som min mor tycker släkten ska sitta för sig och vänner för sig, men blir inte rätt för då blir det udda så någon vän hamnar bland släkten (lagom kul för den?)

Hur tänker ni andra? Har nu suttit med det här så jag har huvudvärk :)

• Svar på tråden Bordsplacering
  • Nikkita

Vi tänker inte alls på hur man "ska" göra. Vi vill ha en rolig middag/fest där alla känner sig bekväma. Så alla par sitter brevid el. framför varandra. Jag har 2 av mina tärnor brevid mig & min blivande har sin bestman & hans fru vid sin sida på honnörsbordet. 
    Min pappas sida på en tunga & min mammas på den andra. Sen kommer arbetskamrater på "pappas" tunga & vänner på "mammas"! Allstå inte alls enligt någon tradition utan så vi känner att alla har någon de känner att prata med & som vi är bekväma med.

Vi hade ju dessutom mina föräldrars skillsmässa att ta hänsyn till så detta blev bäst för oss Glad 
    Mitt råd är att inte tänka på hur det ska vara utan gå på det ni tycker känns bäst. 

• Mela01

Vi kommer att mixa totalt så folk kan bekanta sig o lära känna nytt. Annars bli det lätt grupper när man sätter folk med varann som dom redan känner. Men vi kommer ändå ta hänsyn till att vissa kanske inte passar ihop o sätter då dom inte brevid varann.

• daniiel

Vi tänkte inte så mycket heller på hur man "ska" göra. Vi hade visserligen långbord, så vi placerade par mitt emot varandra. Vi försökte sedan se till så att alla satt breve någon de kände, eller åtminstone träffat förut. Vi placerade mor- och farföräldrar närmast oss. Vi hade tre långborde, så vi satte makens släkt vid det ena, min släkt vid det andra och vänner vid det tredje. Ungefär, lite blandat blev det och trots det så var det flera som lärde känna nya personer under kvällen :) Vi placerade toastparet mitt emot varandra och så att de lätt kunde få ögonkontakt med oss och satt bra till för alla gäster, så de kunde se och höra vad de sa.

Svar på tråden Bordsplacering