Är detta en bra komination? (färg)
Jag ska ha blått som färg, har vart innte på mer ljus blå men har blivit lite smått kär i färgen royal blue. Går dessa färger ihop? Tillsammans med vitt .
Jag ska ha blått som färg, har vart innte på mer ljus blå men har blivit lite smått kär i färgen royal blue. Går dessa färger ihop? Tillsammans med vitt .
Själv tycker jag det är riktigt snyggt att blanda olika nyanser av samma färg! :) Så varför inte!
Jag tycker det funkar jättebra. Jag ska också ha royalblå fast tillsammans med ljusrosa. Så jag tror det är lite samma stuk. En lite mörkare och en ljus färg. Tror det blir hur bra som helst helt enkelt.
Absolut! Kanske någon mer färg? När gifter ni er? Bara blå nyanser i kombination med vitt känns väldigt vinter för mig.
Tips; gå in på http://www.theperfectpalette.com. Där kan du få massor med färgförslag.
Dessa bilder har jag hämtat därifrån;
Vinter;
Vår, sommar;
Då har en poäng där, daniiel! Visst är det mycket sommar. Och ju mer jag tittar på paletten med blått/cerise, ju mer inser jag att den faktiskt funkar kanon på vintern också. Kanske inte skulle ha gett mig in i att kategorisera färger efter årstider.....nåväl, man är ju inte sämre än att man kan ändra sig
Vad tror ni om dom här färgerna? Alternativt ta bort en utav de blå?
Vad tror ni om dom här färgerna? Alternativt ta bort en utav de blå?
ohh tack för alla tips.
Jag tänkte också precis det att det kan vara lite för "vinter" så tänkte ha med varmare blå.