Inlägg från: Josefina |Visa alla inlägg
  • Josefina

    Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

    Hej alla glada, tänkte också göra en uppdatering :)
    Vi har äntligen hittat den perfekta fotografen, ett underbart live-band som definitivt kommer hålla igång festen hela kvällen och sen har vår tostmaster tusen av bra idéer. Just det, har hittat och köpt drömklänningen också Glad 

    Det jag dock har börjat inse nu är att "det kan ju faktiskt regna" haha, vill inte få ner stämningen här i tråden, men visst hade det varit tråkigt? Ni måste väl också ha tänkt tanken?
    Min underbara man säger bara, "spelar ingen roll, du blir ju min fru den dagen" ;) Skönt att han är så lugn! Så jag har släppt det där nu och hoppas på solsken, vi har ju fest och vigsel inomhus iaf.

    Nu återstår vigselringar... och allt annat förstås ;) Längtar så!!

  • Josefina
    Sandra och Joakim skrev 2012-04-26 21:12:20 följande:
    Ja vi funderar faktiskt på om man skulle ta och köpa sig ett varsitt vitt romantiskt paraply "ifall att" =)
    Man vill ju gärna få utomhusbilder och då får man väl tänka mer praktiskt när det gäller augusti månad.. Hoppas däremot på att det regnar i början av månaden och att det hinner stabilisera sig lite tills det är dags för oss!
    Smart! Jag kommer också köpa paraply, men jag håller med dig, det mesta regnet bör falla i början av månaden och faktiskt har juli fler regndagar än augusti så vi får alla hålla våra tummar för att vädergudarna är med oss :)
    Gifter ni er i stockholmsområdet? 
  • Josefina
    Sandra och Joakim skrev 2012-04-27 18:07:03 följande:
    Ja vi gifter oss ute i Vaxholm =) Ni?
    Härligt!! Där är det ju superfint där ute! Jag var mycket i Vaxholm på somrarna när jag var liten Glad

    Vi gifter oss söder om Stockholm och har festen på Hågelbyparken, en herrgårdsmiljö vid sjön Aspen i Botkyrka kommun. Själva festen har vi på Klockhusvinden som ligger innbäddad bland trädgårdar, vattenfall och en amfiteater - supermysigt!  :) All mat och dryck samt personal står Hågelbyparken för, lite dyrare än att fixa själv, men så värt!! Självklart vill jag nog pynta lite själv, men de gör allt sånt också samt låter oss komma in en dag innan för att blåsa upp ballonger m.m

    Vi kommer även ha liveband som jag tror kommer dra igång festen rejält på kvällskvisten Skrattande
    Det vi funderar hårdast på just nu är val av musik till första dansen, har ni bestämt någon låt än?

    /Maria 
  • Josefina

    Vi har också kommit till tillverkningen av fest- och vigselprogram. Funderar på att göra lite själv, använda oss av ett tryckeri och sen vika ihop och kanske utsmycka alltihop på egen hand.
    Lika bra att sätta igång bums!! Visa gärna om ni har inspirationsbilder!! :) Hur gjorde ni?

  • Josefina
    MariaFredrik12 skrev 2012-05-13 20:21:36 följande:
    mm Guds kärlek är som stranden ska vi också ha =) gäller bara att komma på 2 till nu! Men det är bara sommarpsalmerna jag känner igen och man vill ju gärna känna igen dem tycker jag :) Men tycker du det passar med "sommarpsalmer"?
    Jag tycker absolut att sommarpsalmer funkar för vr dag 18 augusti! Vi planerar också "Guds kärlek är som stranden" och sen "En vänlig grönskas rika dräkt" Den sjöngs på Kronprinsessbröllopet. Sen kan det även bli "I denna Ljuva Sommartid" för den kan man ändra till bröllopstext om man gillar det bättre :)

    Psalm 200
    Mel: I denna ljuva sommartid
    Text: Jan Skoog (präst i Gislaved)

    1. Till man och kvinna gjorde Han 
    de två som kärlek ger varann 
    och nu till Gud har vandrat.
    I Jesu Krist det finns en bild 
    av sann och äkta kärlek mild 
    om hur Gud själv har handlat.

    2. O giv, o Herre, dessa två, 
    som denna dag inför Dig stå 
    att de sitt löfte giva
    om kärlek, omsorg, trofasthet 
    och att de noga inser det, 
    som deras liv ska bliva.

    3. Så ber vi nu att du o Gud 
    må visa dem på dina bud 
    som lär oss leva livet.
    Välsigna så de kära två 
    att de tillsammans ut får gå 
    och få det dem bli givet.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m624413.html
  • Josefina
    Head Over Heels skrev 2012-05-14 10:48:46 följande:
    Inte vi heller. Jag funderar på om man kan kontakta prästen själv? För tänk om det inte "känns bra", med prästen... Vi hade önskan om en präst som tyvärr inte kunde vårat datum, så vi fick en "sommarvikarie"...
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
    Vi tog också kontakt med en präst som vi föredrog, vi kontaktade faktiskt två andra präster som vi hört är bra fast jobbar i andra församlingar. Men inga av dessa kunde, så nu har jag nyligen fått veta att vi iaf fått en präst och han verkar kanon!!
    Känns skönt att redan nu kunna träffa honom. Vi kommer nog besöka en av hans gudstjänster inom kort, för som ni säger är det viktigt att det känns bra :) Men jag är jättenöjd, viktigt för oss är t ex att prästen ska kunna och vilja viga homosexuella par, då vi har många vänner som lever med en samkönad partner.

    Hur tänker ni kring in och utgångsmusik i kyrkan? Glad
  • Josefina
    sannasofia skrev 2012-06-13 18:01:19 följande:
    satte mig nyss och kollade hemsidan för vår fotograf.. har inte gjort det på ett tag och jösses vad pirrigt det blev nu.. gråter en skvätt och inser att det där är ju vi om cirka två månader.. Solig
    Jag gjorde detsamma i går och det är med lycka man konstaterar att snart är det vår tur!!
    Vi funderar fortfarande kring ut och ingångs-musik. Vad ska ni ha??! 

    Min kille tycker absolut att vi ska köra den traditionella Mendhelson nr 018, och det tycker nog jag med, även om man kanske kommer flina lite för att man hört den i så mnga filmer. Det är verkligen "the marsch". Eller vad säger ni?

    Och vad ska ni ha som utgångsmusik? Vi ska träffa prästen på fredag och gå igenom ceremonin, kanske blir det klarare då Kyss 
  • Josefina

    Nu har vi också träffat prästen och gått igenom psalmer, texter och vem som säger vad Glad Vi bestämde oss faktiskt för att bara säga för och efternamnen vid löftena för vi har båda så många mellannamn, haha, min blivande man stakade sig bara på repetitionen och jag hade helst skippat löftena helt så man bara kan njuta av allt annat fint. Hade räckt för min del om vi sa JA ;)

    Vi har även satt bordsplaceringen, vilket vi hoppas kommer bli en riktig fullträff när vi mixar kompisar och familjer hej-vilt. Men vi skulle behöva tips på några roliga lekar vid minglet!? Vi har tänkt på en mini-quiz och pris blir drinkbiljett..

    I dag gick jag även förbi ytterligare en blombutik här i Odenplan i Stockholm, och till er som inte beställt bukett än säger jag bara, kolla på flera ställen för gud vilka prisskillnader. I dag sa de 800, ett stenkast bort erbjöd en butik 1500 kr, för samma bukett. Galet! Vad betalar ni för brudbukett?? 800 känns ok :)
    Det är den här jag vill ha, fast utan pioner som inte finns då...



     
  • Josefina
    millemill skrev 2012-06-18 19:50:24 följande:

    Ja priserna är helt galna på en del ställen!


    Jag har tänkt att även göra buketten själv, min far har Ica-butik, så jag får köpa blommor till inköpspris. Superbra! :) Som det ser ut nu blir majoriteten av buketten blåklint, och lite orange rosor och vita prärieklockor plust lite gröna fillers!


    Sen kommer jag att använda resterande blommor att ha på borden och lite framme i kyrkan.


    Vilken lyx!! Bra med pappor som kan fixa, mammor också för den delen :) Min pappa kan fixa belysning, fyrverkerier och banderoller, skyltar m.m. haha, han gör lite allt möjligt kan man säga!

    Vilken smart idé att göra den själv, jag har bara så dålig koll på blommor att jag inte vågar ta på mig det just denna dag ;)
  • Josefina
    Head Over Heels skrev 2012-06-26 08:40:00 följande:
    I natt drömde jag att jag kom på ungefär en timma innan vigseln att jag "glömt göra "smink och håruppsättning!! Nu börjar det hehe...
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
    Jag har haft exakt precis samma dröm, två gånger faktiskt, haha :) Frågade min kille om han också drömt något liknande, men det hade han icke gjort, hehe, nu börjar det verkligen kännas på riktigt, det ska bli så kul!!Glad
  • Josefina

    God morgon!! Nu har min klänning äntligen anlänt och jag provade den i går, den känns som en dröm men biträdet tycker att den behöver läggas upp och sys in en aning.. Vad tycker ni, jag tycker den ser bra ut som den är?? Men kanske ska ta med den till en skräddare å få en second opinion ;) Kan ju vara skönt om den inte sitter åt för mycket heller, man ska ju liksom ha det gött ett helt dygn i klänningen.

    Vidare har vi satt ihop vigselprogrammet, vi fick ett infall innan vi skulle somna i går och det var som att vi båda låtit låtar och psalmer ligga och ruva, för nu var det jätteenkelt att bestämma. Det blir psalm 84 och en vänlig grönskas :D

    Just det, vad tycker ni om idén att ha ett champagne-färgat band i midjan??


  • Josefina

    Jag fick min möhippa i lördags!! Vilken succé, mina vänner överraskade mig rejält och de hade ordnat så fint hela dagen, det blev snabb-båt i skärgården, pole-dance och överraskningsmingel + middag och utgång, jag är så lycklig och överväldigad, svävar redan nu på små rosa moln, min blivande make hade nämligen också varit med på ett hörn och komponerat ett quiz, där han svarat och beskrivit mig och han sa så fina saker, jag älskar honom så mycket <3

    Nu ska jag bara njuta fram till bröllopet, för de här veckorna kommer nog gå undan!  Fixa festhäfte också förstås ;) Njut på och lycka till allihop! Glad

  • Josefina

    Måste bara berätta det FINASTE som min blivande make gjorde för mig i helgen!! Han överraskade mig med en Köpenhamnsresa!! På lördag morgon bad han mig att packa och sen stod taxin utanför som tog oss till Arlanda där jag först vid säkerhetskontrollen fick reda på vart vi skulle! Väl i Köpenhamn hade han gjort ett schema och på kvällens sista punkt stod en middag på en helt underbar restaurang! Hur romantiskt var inte det av honom!? :D
    Kanske ska berätta att jag fyllde år också, så det var min present, hihi, han är för underbar, att gifta mig med honom kommer bli den lyckligaste dagen (så här långt iaf ;) i mitt liv!

    Hur tänker ni nu inför bröllopet, ska ni åka iväg och koppla bort planeringen något, eller kör ni på?
    Jag behöver ta upp planeringen nu känner jag för det har varit både möhippa och fest de senaste två veckorna Glad

  • Josefina
    Pluppe skrev 2012-08-10 22:11:26 följande:
    Om en vecka vid den här tiden kan jag tänka mig att många av oss redan ligger i sängen väääääldigt nervösa!! Det är så nära nu!!!
    Jaaa, så mysigt nu med lite pirr i magen, kan bara tänka hur det ska kännas om en vecka. För tillfället lovar smhi sol och 22 grader här i Stockholm, så jag väljer att tro på det å sen inte kolla några fler gånger ;)

    För vår del har allt gått så himla bra denna vecka, festhäftet som min kille satt ihop är sååå snyggt, kul och proffsigt, hos tryckeriet nu. Klänning hämtad, bordsplaceringskarta tillverkad och smoking hämtad å i kväll har vi haft toastmaster på middag och han är verkligen bäst, känns som att vi ligger bra till i tid. Så nu alla brudar och brudgummar där ute, nu njuter vi sista veckan och har det så underbart vi bara kan!! Kyss

    Bara packa väskan till veckan, för måndag efter bröllopet drar vi 3 veckor till Italien på honeymoon!!! Kan knappt fatta, så underbart!! Hur gör ni, åker ni iväg direkt?

     
  • Josefina

    Stor grattis alla nygifta, nu är man liksom en fru och bästa mannen har jag vid min sida!!! *STOLT*



    Måste ju också få dela med mig av vår fantastiska dag!! I morgon bär det av på honeymoon till Italien!! Hjärta
Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3