Memmsan skrev 2012-03-04 21:51:43 följande:
1700tal- Jag tror vi missuppfattade varandra lite. Jag menar att en ring som är så tunn, alltså lite guld, inte sämre guld =) Så går den sönder när man bär en ICA-påse..inte att den är en ICA-påse. Även om de inte går av så kan de bli böjda av sådan påfrestning, vilket en ring med mer guld i inte gör för att dne är grövre. Men som sagt har man inte råd med mer i dagsläget eller fastnar för just en sådan typ av ring, dömmer jag ingen som väljer en sådan ring. Dock väntar jag hellre tills jag har råd att köpa en kraftigare ring... behöver inte kosta över 10000 men gör oftast det...med stenar vill säga (typ 10 stenar som jag kollat på)..
Sen kan det kanske finnas ringar med stenar som kostar runt 3000 kr som är kraftiga och håller, vad vet jag men jag har inte sett några sådana när jag kollat.
Knyttan- Vi har också bara "tjock-TV", då de fungerar bra. Vi byter inte förrän de pajar på något sätt.. Men vi får också höra, har inte ni en platt-TV??
Enda gången jag faktiskt känner att det är värt att lägga några extra kronor är väl bland annat just nu, när vi väljer ring. Just för att jag vill att den ska hålla resten av livet, både guld och fattning av stenarna och att den ska vara utformad på bästa sätt för att tåla lite och hålla sig så ren som möjligt. Är en liten slarvmaja, har min förlovningsring på mig jämt, tar aldrig av mig den vid disk eller liknande. Vilket jag inte tror att jag blir bättre på med min vigselring..
Nu "måste" jag hoppa in också... (ang tunn ring och icapåse)
Vi har haft våra ringar i 10 år. Tunna ringar från smycka. Jag jobbar i vården och har använt min ring i stort sett varje dag. Min sambo hör truck, lastbil och bär tungt. Även han har använt sin ring varje dag. Båda var hela ända tills jag skulle operera mig och fick lov att knipsa upp min för att få av dom. Då hade vi tunna billiga ringar. Nu ska vi köpa nya då min inte är ngt att laga. Tänkte köpa hos en guldsmed men då dök den där 30% i födelsedagsrabatt upp på guldfynd. Ringen jag har kollat på är Schalins. Vigselringen kostar lika hos båda butikerna... HUR kan det då vara olika undrar jag???
Borde inte schalins vara schalins? deras varumärke ska väll står för kvalite? Om dom säljer bättre och sämre ringar så förstörs ju deras rykte? Vill dom riskera det genom att göra "sämre" ringar? Låter galet tycker jag...