Lågprisbudgetbröllop
Vi kommer köra på ett äkta budgetbröllop. VI gifter oss 1 sept o har alltså bara 7 mån på oss att spara. Är vi riktigt duktiga kan vi spara 1500-2000/mån o får ihop en liten slant ändå. Men vi har tur -
*Inbjudnings-, placerings- o tackkort gör jag själv på jobbet som grafisk designer
*Kläder fixar vi under studenttiderna (klänning till mig, vit skjorta, svart väst o byxor till honom)
*Skor blir vanliga kilklackar fr ngn bra sida eller butik snm är lagom dyra. Han använder egna finskor han redan har.
*Ringarna; min har vi fått i förlovningspresent av svärmor men ska tas in o ändras lite grann. Blir även vigselring.
Hans är en gammal förlovningsring vi slipar bort gravyren på, lägger på vitt guld o tada - ny ring för dryga 1000-lappen.
*Festen för kompisarna körs senare under partytält med buffé o vi tänkte bjuda på drickan som vi köper i Tyskland eller Polen. Tälten lånar vi av ngn. Bord o stolar får vi lösa senare.
*Vigseln o middagen (som far står för för de ca 22 gästerna) är på Wapnö Gård o Slott o kostar oss inget
*Tårtan räknas in i middagen o matsedel ska vi bestämma med Slottsköket senare
*Blommor odlar jag själv o kommer alltså göra bukett o arrangemang själv
Vad har jag glömt..? Iaf, ngn mer som ska köra på ett lågprisbudgetbröllop?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 21:15
Just ja, det som kommer kosta mest är smekmånaden som vi hoppades på att folk skulle ge pengar till ist för en massa presenter vi inte behöver.