• Fröken Skruttis

Vi har samma bröllopsdag...

Jag ska gifta mig i sommar på Kreta. Man kan inte välja vilka datum somhelst utan det finns några få som kyrkan har valt ut och då dom är på plats. Vi har bokat vigsel, fotograf och resan. Allt är betalt. Nu fick jag reda på att min sambos bror har samma bröllopsdag. Dom gifte sig 2001 inna jag kom in i bilden. Och min sambo hade inte koll på detta. Läget lite spänt mellan min sambo och hans bror och har varit det ett tag. Vad ska man nu göra? Vi gifter oss i hemlighet med enbart svärföräldrarna närvarande.

• Svar på tråden Vi har samma bröllopsdag...
  • brideo

Vad spelar det för roll? Om ni känner för det kan ni ju berätta hur det gick till när det blev just den dagen men det spelar ju ingen roll i framtiden. Det är ju inte så att det gäller barnbarnens kalas på samma dag eller nåt liknande. Var öppen med det och blir det problem ta det då, utgår inte från att det är ett problem! 

• Juni 2012

Vi har medvetet valt samm datum som mina föräldrar, så... varför inte?

Och varför sa inte din sambo det innan ni bokade??

• daniiel

Håller med brideo, vad spelar det för roll? Herregud, det är en bröllopsdag. Ni kommer kanske fira er och de sin egen, men förmodligen på varsitt håll, eller hur? Hur ni än vrider och vänder på det, så kommer det alltid finnas någon som har samma bröllopsdag och det är väl inte hela världen. Nu råkade det vara så pass nära som hans bror, men jag förstår verkligen inte vad som är så hemskt eller fel med det?

Och som du själv skriver, de gifte sig innan du kom in i bilden och din blivande har ingen koll på deras bröllopsdag (de flesta har inte koll på andras bröllospdagar), så hur skulle ni då kunna veta? Nu har ni valt ett datum som passade med kyrkan, eller ja, ni fick ett datum av kyrkan eller hur det nu funkar. Det är bokat, betalt och klart. Vad ni ska göra nu? Ja, ni ska gifta er :)

Svar på tråden Vi har samma bröllopsdag...