Någons budget som överstiger 300 000 SEK?
Ville bara veta, någon på BT?
Ville bara veta, någon på BT?
Jag undrar förresten, är Isabella Bernadotte (som det står på din förlovningssida) ditt riktiga namn? Tyckte det hörde ihop lite roligt med ditt nick Estelle. Din fästmans efternamn Windsor är ju också den brittiska kungafamiljens "efternamn" på samma sätt som Bernadotte är den svenska kungafamiljens "efternamn".
Menar inte att hoppa på dig, men tycker det var väldigt många lustiga sammanträffanden... men det kanske är så det är.
Estelle har med kungafamiljen att göra (inspirationskälla) :) underbart namn
Bernadotte är inte mitt rikriga efternam utan min farmor hette så, alltså hette farfar Lindström så pappa heter Bernadotte Lindström och jag fick heta Isabella (min andranamn) (mammas efternamn) Bernadotte Lindström. Windsor har jag däremot ingen aning om...
Äntligen någon som upptäckte det:
Här är min teori:
Författaren bakom tråden är samma som till bland annat denna tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4046202-1.h...
Trollet har även kallat sig Lydia, Bella och Melinda och förra gången var hon kirurg och hette också Isabella Bernadotter. Och det hysteriskt roliga är att hennes M2B har bytt namn. Och trollet kan dessutom fortfarande inte stava.
Bernadotte är inte mitt rikriga efternam utan min farmor hette så, alltså hette farfar Lindström så pappa heter Bernadotte Lindström och jag fick heta Isabella (min andranamn) (mammas efternamn) Bernadotte Lindström. Windsor har jag däremot ingen aning om...
hhmmm... läst tidigare inlägg och klart blir man betänksam.. förstår faktiskt inte varför man är intresserad av att veta om någon lägger så mkt pengar..men men..
Mina tankar kring det här med budget är att det nog finns en hel del som har sex siffriga belopp, iaf när man läser en del inlägg.. kanske inte 300 000 men iaf lika många nollor.
Det står om kuvertavgifter som ligger över tusenlappen, med gästantal på kanske 70 pers.. dvs 70 000 bara för mat.. därtill kommer lokal, klänning, ring, frisör osv.. så en del personer lägger nog väldigt mycket pengar. Har själv bekanta som tog banklån på tresiffriga belopp för att finansiera sitt bröllop.
Såg för inte så längesen ngn som försökte sälja sin vigselring för 10000 här på bt.. enligt texten så hade det blivit skillsmässa fyra månader (tror jag d var) efter bröllopet.. o nypris på ringen låg nog runt 30000. När man läser såna inlägg o även andra där man skriver hur mycket man lägger på enskilda saker så tror jag att en del har ganska stor budget.
Vi har begränsad budget. Men vi kommer att bli lika lyckligt gifta ändå.. och har inte tagit massa lån osv som vi måste gå och betala på. Tror faktiskt personligen inte att vi hade lagt så mycket pengar på bröllopet även om vi haft det. I så fall hade vi nog satsat mer på bröllopsresan.
Tack, Anneli256! :)
Jag är ju syrian och då är 300 000 sek inte ovanligt mkt =)
Men så är det kutym att man får pengar i bröllopspresent vilket kan motsvara i snitt 750 sek/person och så har man kanske 300 gäster så det blir inte så mkt i slutändan.
Anneli256: jag tycker inte att 30 000 sek för en ring är mkt. Ringen har man hela livet och värdet sjunker ju inte så mkt. Det kan tom öka så man kanske ser det som en investering =)
Vår budget är inte över 300 000 dock hamnar allt inklusive smekmånad på strax efter 200 000, och vi har inte lånat en enda krona utan har sparat ihop själva och lagt undan från våra besparingar. Och jag tror inte det finns något samband med dyra bröllop och tidig skillsmässa om det var det någon här som försökte koppla ihop de.
Sen är det helt upp till var och en att göra sin egen budget, det är inget som är bättre än den andra utan mer en smaksak och väldigt individuellt.