• Tokig

Ni som har bröllop på restaurang/hotell...

Ni som har eller har haft er bröllopsfest på en restaurang, hotell eller motsvarande. (Alltså när stället står för allt, dukning, personal, mat och dryck)

Vad har ni betalt per kuvert och vad ingick?

Kunde ni förhandla något från deras utgångspris och vad förhandlade ni om i så fall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 13:57
    Berätta gärna vart i landet ni ska ha/hade er fest. Vore intressant att se om det finns några trender.

• Svar på tråden Ni som har bröllop på restaurang/hotell...
  • Fästmön

Vi har bett om att få alla kostnader specade - så att man inte bara har ett paketpris. Då kan man själv välja vad man vill lägga ner mer pengar på och "pussla" ihop ett paket. Ni kanske vill ha mindre dekoration men är kräsna med tårta? Eller så skippar ni förrätten och satsar på en väldigt fin huvudrätt istället?

• Tokig
    Fästmön skrev 2012-02-27 12:56:16 följande:
    Vi har bett om att få alla kostnader specade - så att man inte bara har ett paketpris. Då kan man själv välja vad man vill lägga ner mer pengar på och "pussla" ihop ett paket. Ni kanske vill ha mindre dekoration men är kräsna med tårta? Eller så skippar ni förrätten och satsar på en väldigt fin huvudrätt istället?
    Jo, absolut. Så har vi också gjort. Men i flera fall har det blivit dyrare att plocka ihop ett eget paket än att ta deras färdiga.

Vi har fått flera offerter nu och jag skulle bara tycka det var roligt att höra vad andra har fått för kuvertpris och vad som ingår. På så sätt kanske man kan förhandla kring sitt eget erbjudande.
  • lyckliga jag

Vi ska ha middagen på en mindre restaurang mitt i Stockholm.
    Vi betalar 1000kr/pers och då ingår brudskål, 4-rätters middag, tårta + fri mängd dryck under middagen och valfri avec.
    Vi ska bara ha middag och ingen fest.

PS Glömde att det ingår också att vi får komma och äta en massa olika rätter och välja vad det är vi vill ha för rätter på den stora dagen Solig.

• augustesen

Vi skulle betala 900:- per person med finare vin allt 800 med husets vin. Då ingick dukning, brudskål med ett glas, 3-rätters med vin. Sedan kostade lokalen 4500:- och uppställning av bar 1500:-.

Vi valde dock att byta lokal så vi kan ha catering och egen alkohol :)

• ElinFalk85

Vi kommer att betala 675kr per person, 775 om man vill ha alkohol. då ingår: brudskål med snacks, buffét  med 3 glas öl eller vin, kaffe (med avec om man valt med alkohol) och tårta.
    restaurangen är indelad i olika rum och vi ska sitta i glasverandan, som är precis som det låter =), ett stort glashus. efter maten går vi ned i festvåningen och dansar som tokar =).

• johannah

Vi betalar 315 kr/kuvert och då ingår personal, dekoration, dukning, 3-rätters, måltidsdryck och kaffe. Eftersom vi inte ska någon alkohol så blev det ju extra billigt. :D

• sommar2014

Jag har hittat en restaurang/festvåning där maten (buffé) kommer kosta 320 kr/p, till det tillkommer dryck. Så allt som allt runt 700 kr/p med dryck och tårta - och då har jag räknat ganska generöst på dryck tror jag. Själva lokalen kostar 5600 kr.

• Tokig

ElinFalk85, johannah och sommar2014 i vilken stad ska ni ha er fest?

• johannah

Vår fest är i lilla Aneby utanför Jönköping...

• aniara

Vi betalar ca 1100 kr per kuvert för brudskål, trerätters middag med vinpaket samt tårta (från konditori), kaffe och avec. Restaurangen är rekommenderad av White Guide och arbetar i huvudsak med närproducerade råvaror och produkter. Vi har inte försökt förhandla på något sätt då vi inte vill pruta på kvaliten. Dock har vi sett att de höjt priset efter att vi bokade så nu kostar samma paket 1200 kr/kuvert.

Svar på tråden Ni som har bröllop på restaurang/hotell...