• Estelle

Vad tycker ni om dem här smyckena?

Hej!

Jag undrar vad ni tycker om dessa smycken?

Är dem för överdådiga eller går dem bra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 16:08
    Jag fick inte upp bilderna så dem fick komma i efterhand.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om dem här smyckena?
  • Estelle
    Sara 120707 skrev 2012-02-25 17:39:05 följande:

Kanske blir lite problem om man vill vara i kyrkan iof...

Varför då?
  • Chicita
    Estelle skrev 2012-02-25 18:19:01 följande:
    Varför då?
    Hon syftade ju på att gå naken med bara stora smycken Flört
    Och det skulle nog inte kyrkan gå med på misstänker jag...

Om du ska ha en axelbandslös klänning så kan du ha såpass stora smycken.
    Akta bara så att inte smycken och klänning "bär dig" så att säga. Ibland är det bättre att dra ner på något.
    Om du ska ha en "big statement-dress" så kanske du ska ha ett enkelt pärlhalsband istället för att det inte ska bli maskerad av det hela.
    Men det där måste du känna själv. Glad
  • Estelle
    Chicita skrev 2012-02-25 18:23:44 följande:
    Hon syftade ju på att gå naken med bara stora smycken Flört
    Och det skulle nog inte kyrkan gå med på misstänker jag...
    Jaha, OK. :)
  • Anneli256

Personligen så tycker jag att halsbandet är för mycket för den klänning och frisyr som du tänkt dig. Speciellt om du väljer klänning nr ett. Halsbandet hade enligt min åsikt varit snyggare till en enkel klänning. Ringen tycker jag inte spelar någon roll. Där får du tänka på vad som passar dig.. när och hur du vill bära din vigselring. Var själv iväg igår och beställde min ring. En ganska enkel ring med fem små diamanter nersänkta i skenan. Jag vill ha min ring dagligen. Vi pratade just med personalen i smyckesaffären om detta...hon använde sin (gigantiska) diamantring bara i arbetet och vid speciella tillfällen.. så det är helt och hållet hur du tänker, när du vill ha ringen osv.

• Pyttsan

Tycker att halsbandet var väldigt vackert och håller med ovanstående om att det borde bäras till en enkelt klänning. Ett så stort halsband och tiara tycker jag också blir lite för mycket. 

• barbie
    Estelle skrev 2012-02-25 16:08:11 följande:

Jag beställde exakt en sådan ring idag, ÄLSKAR DEN!
  • Estelle

Skulle ringen passa bra med den här:

• Chicita
    Estelle skrev 2012-02-26 08:24:57 följande:

Skulle ringen passa bra med den här:

Ringen är väl det minsta bekymret tycker jag...

Halsbandet är lite (ursäkta uttrycket) vräkigt. Och det skulle funka mycket bättre till en enkel klänning utan massa detaljer, rysch och pysch.

Ska ringen vara din vigselring eller är det bara ytterligare en assecoar?
    Om det är din vigselring så kan du ha den till vilken klänning som helst. Man behöver inte matcha klänningen med vigselringen.

Om det bara ska vara enassecoar så skulle jag skippa den helt. Man vill ju inte ta bort fokus från vigselringen...
  • daniiel

Jag tycker halsbandet i sig är fint, men jag håller med om att det kan bli lite mycket ihop med den typen av klänning du tänkt dig osv. Jag tror att det skulle var finare tillsammans med en klänning liknande dessa nedan, utan bling på klänningen och lite enklare.

www.landybridals.com/sheath-column-wedding-dresses-strapless-court-train-white-h4in0269.html
    www.landybridals.com/sheath-column-wedding-dresses-sweetheart-court-train-white-h4cb0058.html
    www.landybridals.com/a-line-wedding-dresses-strapless-brush-train-white-h1rc0054.html
    www.landybridals.com/trumpet-mermaid-wedding-dress-strapless-court-train-satin-champagne.html

Svar på tråden Vad tycker ni om dem här smyckena?