Picknickbröllop
Vad tycker ni om det? Folk tar m de själva vill äta
Vad tycker ni om det? Folk tar m de själva vill äta
Jag skulle inte ha något emot det
Hade inte tänkt ha det så, utan enkelt m tårta, men idag när jag provat DEN klänningen, ville jag ha bröllopsfesten, fast utan den stela. middagen+ vi har ej råd bjuda alla på mat. Så försöker omvända m2b
åh det kan ju bli hur romantiskt som helst! googla på picnick wedding så får du massa tips på fina dekorationer osv. Skulle jag haft ett enklare bröllop så hade jag velat haft det så :)
Åh, ni kanske kan hitta en billig festlokal med fin gård/park utanför. Vigsel, picnic och sen kanske ha tårta, kaffe och fest och dans hela natten inomhus.
Låter underbart! Om jag någon gång gifter mig kommer det nog bli något liknande.
Som fotograf tycker jag dessutom att det låter väldigt vackert och romantiskt!
B.Y.O (bring your own) är jätte vanligt i Australien. Varje gäst tar med sig antingen något de själv vill äta, eller småplock som de kan dela med sig. Allt ställs på ett bord och så tar man mat som med en buffè. Det samma gäller för dryck.
Sen kanske ni kan bjuda på tårta och skumpa eller liknande?
Jag hade tyckt det var kul att gå på ett sånt bröllop!
En jättekul idé. Mysigt, personligt, lättsamt, avslappnat. Billigt för er OCH för gästerna eftersom alla kan välja vad de tar med (ganska stor skillnad på oxfile o pastasallad, liksom)... Perfekt! Måste vara jättebra för allergiker eller de med specialkost av annan orsak också!
Nackdel: det kan kanske vara lite krångel med porslinet/bestick/glas och diskning. Får man dock det att funka så ser jag inga problem.
*gillar*
Jag hade valt att köpa in såna lite finare plastbestick, glas och papptallrikar ;) Nu finns det ju riktigt fina engångsartiklar, så just för att slippa diskningsbiten osv, så hade jag valt det :) Vilket jag också tycker känns mer picknik än the real deal så att säga.
Nu kan vi nog ändå ta catering, då svärföräldrarna bidrar med en del till bröllopet. Men kommer ändå bli enklare mat, så som vi vill ha det
låter mysigt =). se till att ha något partytält eller lokal ni kan vara i om det regnar.