sagoprinsessa skrev 2012-02-25 08:31:42 följande:
Då blir det problem, men troligheten att 40 svar kommit bort i posten är ju liten. Synd för dem (om det är några) vars svar verkligen kommit bort i posten. Men att ringa runt till 40 personer för att kontrollera skulle då jag inte ha tid med.
Det är ju därför det kan vara smidigt att få hjälp med en sådan sak. Om bruden ringer 10 personer, brudgummen 10 personer och sedan kanske föräldrarna kan ringa resterande, eller alla. Vi hade vår toastmaster som fick det uppdraget, att ringa runt och dubbelkolla. Det var ju några som helt enkelt hade glömt och hemskt gärna ville komma, som räknade med att komma, men sedan fanns det ju de som tyckte att
"eftersom jag inte svarat, så betyder det ju att jag inte kan komma" (vilket det ju egentligen inte gör) och självklart fanns det ju ett par personer som det inte gick att få tag på heller och som vi inte hört något från än idag (inget grattis eller liknande).
Det hade ju dock varit lite synd på de som faktiskt bara glömt, att de inte skulle fått komma, bara för att vi hade strykt dom rakt av på listan, utan att kolla upp något. Vi bjöd ju trots allt in våra gäster för att vi ville ha dom där.