Saandraa skrev 2012-02-24 09:13:30 följande:
ElinFalk85: jag tror inte att dina kommentarer hjälper ts speciellt mycket. Den här tråden handlar inte om vad folk har för åsikter om hurvida man skall ha folk som hjälper till eller inte. Hon undrade hur lång tid det skulle kunna ta att få lokalen klar.
Tinzi: Jag tror du lugnt kan boka tid 20.00 och som Chicita säger kan man ju alltid lämna lokalen tidigare och lämna det sista till de som stannar kvar. Vi får tillgång till lokalen kl 9 morgonen innan. Kommer nog åka dit med en gång för att bli klara så fort som möjligt. Vi kommer ha hjälp av några som erbjudit sig att hjälpa till. Bla mamma, en väninna till henne och mina 3 syskon. Jag tror inte att det kommer ta så jättelång tid och räknar med att vara klara runt 17-18.

Bokar nog 19.30 och chansar på att vi ska hinna :) Annars får blivande, och hand bröder fixa det sista där!
blivande som kommer senare bara , men jag kan ju börja med röror mm direkt på morgonen där :)
Lebendig skrev 2012-02-24 09:56:06 följande:
Jag tror inte att ni är klara till klockan 20 om ni bara är fem stycken och ska börja klockan tolv och ska dessutom laga en del mat. går det inte att göra rörorna ytterligare en dag i förväg så blir det ett mindre stressmoment?
Vi börjar nog innan tolv, har lokalen fårn 07.00 på morgonen, och är nog där då eller 08.00 senast :) Det är
Aylas skrev 2012-02-24 10:45:15 följande:
Vi fick lokalen på måndagen och gifte oss på lördagen. Men då skulle tyg upp i taket, och det tog mig och maken tre kvällar att göra

på fredagen kom föräldrarna, toastmastrar och syskon och då gick det undan.. Allt utom nlommorna var klart innan kl 18 och då började vi vid 10.
Men jag tror att listor är bra för att kunna pricka av. andra bra tips är att förduka ett bord så att de kan duka klart när du fixar naglarna. Glöm inte ställa ut placeringskort, festprogram med mera. Det tar plats och man tänker inte alltid på det... Namnlapparna la vi i ordning och per bord så var det lätt att ställa ut dem.
Vi fick lite synpunkter på bordens placering av de som hjälpte till, i all välmening men det är inte jätteuppskattat dagen innan bröllopet. Men det kan vara bra att förberada sig på att det kan komma
Lycka till

Bra att duka ett bord ifall att jag inte hinner, dock är jag ett kontrollfreak ochvill nog kolla så det blir rätt m. namnen och allt :)
MEN om jag inte hinner göra vissa saker kan de få pimpa toaletter, och göra massa annat (sätta upp skylötar ute mm) Så duktningen tar jag helst ;)
mjeanettek skrev 2012-02-24 13:13:37 följande:
Jag tippar på att du blir klar tidigare än kl 8... Iallafall hoppas jag det. Dagen innan bröllopet är det ju så mycket annat som sker. Det viktigaste är att ha allt organiserat. Du skall ansvara för det, du skall ansvara för det osv. Jag har lagat en teckning på borduppställning, namn på platsen, buffebord, drickabord, osv. Så egentligen kan vem som helst duka på borden. Lycka till, och ha det trevligt :)
TACK :)