• Tinzi

Hur lång tid tog det att pimpa lokalen?

Tjejen som ska göra mina naglar vill veta vilken tid jag kommer kvällen innan Bröllopet.

Måste göra så då jag inte är van vid långa naglar och absolut inte vill ha långa när jag skall laga mat och fixa i lokalen.

Vi kommer börja i lokalen 08:00 på morgonen ( 2 personer)
    Sen kl. 9.30 kommer det 3 till.
    och senare ev. 2 till.

Vi ska göra enklare mat , snittröror, och duka, byta gardiner, sätta upp skyltar, massor!

Blivande tror att vi kommer vara färdiga på e.m runt 16, men jag tror det kommer ta längre tid, skulle ni våga boka tid för naglar kl. 20.00? (ska ju hinna sova också, naglarna tar 1,5 timme)

ELLER hade ni vågat ha era fina naglar när ni ska göra mat/pimpa lokalen?

HUR lång tid tog det för er???

• Svar på tråden Hur lång tid tog det att pimpa lokalen?
  • Chicita

Vi skulle ha börjat fixa i lokalen redan kl 13. Men det gick inte, för dom hade någon regel om att man inte fick komma in förrän kl 09,00 samma dag (fick vi veta när vi hämtade nyckeln 2 dagar innan bröllopet).
    Dom hade lovat oss tidigare att vi skulle få komma in på fredagen, så jag ringde prästen och efter lite diskussion så fick vi komma in i lokalen kl 19,00 kvällen innan vigseln.

Vi fick rejält med hjälp (vi var nog 10 personer) och det behövdes. Dock var jag ju superstressad hela tiden och kände att jag inte hade någon koll alls eftersom jag försökte övervaka alla 10 samtidigt som jag gjorde de bitar jag inte ville överlåta till någon. Men det blev ändå bra i slutänden Glad
    Vi åkte hem ca 23,00 och sen var vi tillbaka kl 8,00 dagen efter pga att vi skulle byta om där och makeupartisten skulle komma och sminka mig och tärnorna på plats. Vi gjorde inte så mycket med dekorationerna på bröllopsdagen, det mesta var klart då redan. Och det sista fixade cateringfirman och våra servitriser medans vi var i kyrkan.

Jag skulle nog våga boka kl 20,00. Om du har mycket hjälp så kan du nog åka ifrån lokalen i värsta fall om ni inte är klara och dom andra färdigställer det sista...

• Tinzi
    Chicita skrev 2012-02-22 23:38:35 följande:
    Vi skulle ha börjat fixa i lokalen redan kl 13. Men det gick inte, för dom hade någon regel om att man inte fick komma in förrän kl 09,00 samma dag (fick vi veta när vi hämtade nyckeln 2 dagar innan bröllopet).
    Dom hade lovat oss tidigare att vi skulle få komma in på fredagen, så jag ringde prästen och efter lite diskussion så fick vi komma in i lokalen kl 19,00 kvällen innan vigseln.

Vi fick rejält med hjälp (vi var nog 10 personer) och det behövdes. Dock var jag ju superstressad hela tiden och kände att jag inte hade någon koll alls eftersom jag försökte övervaka alla 10 samtidigt som jag gjorde de bitar jag inte ville överlåta till någon. Men det blev ändå bra i slutänden Glad
    Vi åkte hem ca 23,00 och sen var vi tillbaka kl 8,00 dagen efter pga att vi skulle byta om där och makeupartisten skulle komma och sminka mig och tärnorna på plats. Vi gjorde inte så mycket med dekorationerna på bröllopsdagen, det mesta var klart då redan. Och det sista fixade cateringfirman och våra servitriser medans vi var i kyrkan.

Jag skulle nog våga boka kl 20,00. Om du har mycket hjälp så kan du nog åka ifrån lokalen i värsta fall om ni inte är klara och dom andra färdigställer det sista...
    JO, får lämna dom andra i värsta fall känner jag även om det vore skitjobbigt då jag är ett kontrollfreak ;) Men om man kan ringa och checka av att de inte glömmer så går det nog :)
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-02-22 23:46:13 följande:
    JO, får lämna dom andra i värsta fall känner jag även om det vore skitjobbigt då jag är ett kontrollfreak ;) Men om man kan ringa och checka av att de inte glömmer så går det nog :)
    Det tror jag säkert Glad

Skriv en "to-do lista" som prickas av vartefter ni blir klara. Då bör dom ju inte glömma något.
    Och du kan ju faktiskt åka tillbaka och kolla att allt är som du vill efter att du gjort naglarna om det skulle kännas bättre Solig
  • Tinzi
    Chicita skrev 2012-02-23 10:09:32 följande:
    Det tror jag säkert Glad

Skriv en "to-do lista" som prickas av vartefter ni blir klara. Då bör dom ju inte glömma något.
    Och du kan ju faktiskt åka tillbaka och kolla att allt är som du vill efter att du gjort naglarna om det skulle kännas bättre Solig
    hehe bra idée! Kan vara värt resan på 20 min för att kunna sova gott sen! Bra idée med en lista att pricka av, inser att det blir mycket listor här :)
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-02-23 11:48:01 följande:
    hehe bra idée! Kan vara värt resan på 20 min för att kunna sova gott sen! Bra idée med en lista att pricka av, inser att det blir mycket listor här :)
    Man kan aldrig ha för många listor Oskyldig

Annars om din blivande är kvar i lokalen när du åker och fixar naglarna så kan du ju be att han fotar och mms:ar till dig ibland också så du kan se och korrigera i realtid så att säga Flört

Men listor är alltid bra, då kan ingen säga att "jag glömde" för det stod  svart på vitt
  • Tinzi
    Chicita skrev 2012-02-23 11:53:11 följande:
    Man kan aldrig ha för många listor Oskyldig

Annars om din blivande är kvar i lokalen när du åker och fixar naglarna så kan du ju be att han fotar och mms:ar till dig ibland också så du kan se och korrigera i realtid så att säga Flört

Men listor är alltid bra, då kan ingen säga att "jag glömde" för det stod  svart på vitt
    mm precis! Bra idée! Men hoppas ju att vi ska vara nästan klara tills 19.30 :)
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-02-23 12:50:06 följande:
    mm precis! Bra idée! Men hoppas ju att vi ska vara nästan klara tills 19.30 :)
    Det tror jag nog att ni kommer att vara om ni börjar så tidigt. Vissa saker tar längre tid än man tänkt, men andra går mycket fortare istället Glad
  • sollan

Usch ja verkligen svårt att föreställa sig hur lång tid det kommer ta.
    Vi kommer få nyklarna till lokalen vid 10 tiden på fredags fm (gifter oss på lördag kl 15)
    Så då är det bara att köra ut alla grejor och sätta igång.
    Skönt nog har vissa snälla personer erbjudit sig att hjälpa till så ska bli roligt, jag älskar att dekorera Glad

Tråkigaste arbetet med att fixa iordning lokalen är alla dukar som ska strykas Tyst Får sätta nån annan på de arbetet...hehe
    Dock behöver jag "smita" ifrån en stund för att fixa till en snygg bränna.

Blivande vårbrud
  • ElinFalk85

va på restaurang...mkt enklare och slippa pimpa en lokal och slippa tänka på städningen osv ...mm skönt :)

Svar på tråden Hur lång tid tog det att pimpa lokalen?