Fri bar eller betalbar?
Hur ser ni andra på brtalbar? Om vi gifter oss i pr och är på en restaurang bjuder vi på; 1 glas mousserande 3 glas vin Kaffe + avec Vill helst ha fr bar men inser att det kommer bli dyrt! Hur gör ni andra?
Hur ser ni andra på brtalbar? Om vi gifter oss i pr och är på en restaurang bjuder vi på; 1 glas mousserande 3 glas vin Kaffe + avec Vill helst ha fr bar men inser att det kommer bli dyrt! Hur gör ni andra?
Vi kommer ha festen i en folketspark, så vi köper vår alkohol själv. Kommer bjuda på 1 glas mousserande till välkomsskålen. 1-2 glas vin, 1-2 öl eller 1-2 cider under middagen, samt kaffe. När festen väl börjar kommer vi ha betalbar. 5-10 kr st. ALLA alkholfria alternativ kommer vara gratis.
Är ni på en resturang så tycker jag abolut att det räcker med att ni bjuder på de som är till maten. Vill de ha mer så får de betala de. Skulle själv ha gjort de om vi hade festen på resturang =)
Håller med Happy Bride!
Vi har precis bokat om från en restaurang till en privat lokal där vi kan ha med oss egen alkohol. Tidigare skulle vi bjuda på brudskål samt vin till maten, nu kommer vi bjuda på brudskål, vinet till maten och sedan betalbar till självkostnadspris :)
Vi har hyrt en hel Herrgård över en hel weekend.
Vi har hyrt in catering och tänker åka till Tyskland och handla all alkohol.
Vi kommer ha fri bar, vi tycker att när man bjuder till bröllop så ska inte gästerna behöva betala för sig. Men jag förstår om det blir dyrt att ha öppen bar om man är på en restaurang där priserna blir dyrare för en drink än om man kan sköpa billig sprit i Tyskland...
Vi bjöd på brudskål, vin eller öl till maten (fri påfyllning) och avec till kaffet. Men sen fick dom punga ut med 20:- / alkoholhaltig dryck i baren. Alltså 20:- / glas oavsett om det var öl, vin, cider eller drinkar.
Allt alkoholfritt bjöd vi på. Då hade vi både alkoholfritt vin, öl och flera alkoholfria drinkar...
Vi bjöd på brudskål och drickat till maten + kaffe till både dessert och tårtan, ville gästerna dricka mer efter det, så fick de köpa själva i hotellets bar. Det var ständig kö till baren och ingen klagade :)
Vi har valt att bjuda våra gäster på allt. Välkomstskål, vin till förrätt&huvudrätt, avec til kaffet & sen är det fri bar med drinkar,vin,cider,öl hela kvällen.
Jag kommer deffinitivt att inte ha någon bar som serverar alkoholhaltiga drycker iallafall...
Dricker inte själv, och jag vill inte ha nått "blött bröllop" :P
Kanske serverar nått till maten eller nått, efter som folk uppskattar det...
Vi kommer bjuda på brudskål (1 glas bubbel) välkomstdrink, öl o vin till maten (fri påfyllning), avec till kaffet och dessertvin till tårtan.
Vi velar lite mellan att ha fri bar eller inte. Inte för att det skulle bli "blött", alla våra vänner kan hantera alkohol, utan vi tänker mer på att det skulle bli så dyrt med fri bar. Men som flera har skrivit ovan, man vill ju helst att ens gäster inte ska behöva betala ngt.
vi ska vara på restaurang där vi betalar 650kr per person för brudskål med snacks, 3 glas alkoholfri öl eller vin till maten, kaffe och tårta. är folk törstiga efter det får dom betala själv i restaurangens bar. detta har vi gått ut med i inbjudan =). ville vi ha med alkohol till middagen blev det 750kr per person, men vi valde utan för att vi skulle kunna bjuda och slippa ta kuvertavgift. bara tanken på att behöva pimpa en lokal, fixa catering, serveringspersonal, diskpersonal, duka, städning osv gav mig nästan magsår så vi valde att vara på restaurang, lata är vi hehe.