• Emmisenn

MUSIK som ingångs"musik", ok?!?!

Åhh jag har såå svårt för att bestämma mig. Känns och verkar som att man "måste" ha piano eller orgel musik som in och utgång i kyrkan?!

Jag är inte alls sugen på detta då jag inte tycker det är vi :(

Har juh hittat "MIN" låt som jag sååå gärna vill ha, m2b ska stå framme vid altaret och vänta på mig och då har vi inte setts på nästan ett dygn ;)

Rätt eller "fel" att ha musik?!

(Låten ska göras om liiite, där den ökar i tempo och blir lite "poppig" ska den tonas ner så den är mer som i början hela vägen igenom ;))

">

• Svar på tråden MUSIK som ingångs"musik", ok?!?!
  • Emmisenn
    Saandraa skrev 2012-02-22 13:54:26 följande:
    Superfin låt. Den står faktiskt med på vår lista över danser också! Skrattande
    Vi skall ha denna som ingångsmusik:
    " target="_blank">

Kommer gå in vid 0.32 ungefär. Dock har vi inte bestämt om vi skall gå in tillsammans eller om jag skall gå in själv ännu.

ÅH så fint det var, OM jag skulle haft den typen av musik hade jag nog kunnat härmas efter, verkligen fin och framförallt inte stressánde. När jag lyssnat på ren orgel musik på youtube tycker jag dem flesta låter så stressande så jag känner att jag skulle vilja springa, kanske inte så snyggt att springa fram till altaret (och säkert snybbla på vägen) HAHA ;))

Det verkar vara mest vanligt att man går in tillsammans :D men jag vill låta min m2b få vara lite pirrig eftersom vi då som sagt inte setts på nästan ett dygn ;)

• AnnaKari

Hej allihopa!

Hjälp mig gärna reda ut detta.

Jag trodde att en brudmarsch skulle spelas när bruden kommer in (t ex den trad. "here comes the bride) inte att en brud marsch skall spelas när man går ut!

vh

Anna som är komfus

• Cicci90
    Emmisenn skrev 2012-02-22 12:38:01 följande:

Åhh jag har såå svårt för att bestämma mig. Känns och verkar som att man "måste" ha piano eller orgel musik som in och utgång i kyrkan?!

Har juh hittat "MIN" låt som jag sååå gärna vill ha, m2b ska stå framme vid altaret och vänta på mig och då har vi inte setts på nästan ett dygn ;)

(Låten ska göras om liiite, där den ökar i tempo och blir lite "poppig" ska den tonas ner så den är mer som i början hela vägen igenom ;))

">

" target="_blank">

Kör på den låten, den var jättefin! Stunta i alla "regler" och gör vad ni vill. ;) Men ett tips kan vara att be att "låna" kyrkan ett par veckor innan bara för att få testa ljudet, vet att vissa kyrkor har helt kassa ljudsystem och det vore ju väldigt tråkigt om låten blir helt förstörd.. :)
  • Dolly P
    Emmisenn skrev 2012-02-22 12:38:01 följande:

">

" target="_blank">

Den låten är såå fin. Vi funderar att ha den att dansa till när festen börjar.
    Denna ska vi ha när vi går in i kyrkan. Min man ska då redan stå framme i kyrkan, när musiken kommer igån, då går jag in Skrattande
  • lmcl
    AnnaKari skrev 2012-02-22 14:11:09 följande:

Hej allihopa!

Hjälp mig gärna reda ut detta.

Jag trodde att en brudmarsch skulle spelas när bruden kommer in (t ex den trad. "here comes the bride) inte att en brud marsch skall spelas när man går ut!

vh

Anna som är komfus

Min erfarenhet är att man har två, dvs en när man går in och en när man går ut. Och det kallas brudmarsch även fast det också är en brudgum som marscherar in samtidigt
  • lenalong

Lätt att jag gör min egna nu när jag kollat youtube i ett par timmar :)
    Det verkar ju faktiskt inte så svårt, älskar ju blommor så jag är ju inte helt newbie på det heller :)
    Så kolla youtube! Massor med kul ideér!
    Lycka till!

• lenalong

Hihi där skulle den ju inte hamna..

• Anneli256

Vi ska ha solosång när jag går in i kyrkan. Min m2b ska stå där framme. Han vet inte vilken låt som ska sjungas. Jag har valt ut den till honomGlad Jag tänkte gå först, efter mig ska mina tre söner gå bredvid mina tre tärnor. Framme vid altaret så ska mina söner pussa mig på kinden och skaka hand med min m2b och sedan gå och sätta sig. Glad Det handlar inte om en överlämning.. utan om att de visar att dom är glada och lyckliga för vår skull.
    Eftersom jag valde vad som ska sjungas när vi går in.. så valde mannen utgångsmusiken.. det blir startrek voyager.Glad En väldigt pampig låt.

• Emmisenn
    Anneli256 skrev 2012-02-22 20:20:46 följande:
    Vi ska ha solosång när jag går in i kyrkan. Min m2b ska stå där framme. Han vet inte vilken låt som ska sjungas. Jag har valt ut den till honomGlad Jag tänkte gå först, efter mig ska mina tre söner gå bredvid mina tre tärnor. Framme vid altaret så ska mina söner pussa mig på kinden och skaka hand med min m2b och sedan gå och sätta sig. Glad Det handlar inte om en överlämning.. utan om att de visar att dom är glada och lyckliga för vår skull.
    Eftersom jag valde vad som ska sjungas när vi går in.. så valde mannen utgångsmusiken.. det blir startrek voyager.Glad En väldigt pampig låt.
    Åh vad fint Anneli :D
  • Emmisenn
    Cicci90 skrev 2012-02-22 14:12:30 följande:
    Kör på den låten, den var jättefin! Stunta i alla "regler" och gör vad ni vill. ;) Men ett tips kan vara att be att "låna" kyrkan ett par veckor innan bara för att få testa ljudet, vet att vissa kyrkor har helt kassa ljudsystem och det vore ju väldigt tråkigt om låten blir helt förstörd.. :)
    Det ska jag absolut göra, provspela deras ljud!! Ja det är juh riktigt tråkigt om det bara blir brusigt och dant på bröllopet :(
  • Emmisenn
    Dolly P skrev 2012-02-22 14:29:15 följande:
    Den låten är såå fin. Vi funderar att ha den att dansa till när festen börjar.
    Denna ska vi ha när vi går in i kyrkan. Min man ska då redan stå framme i kyrkan, när musiken kommer igån, då går jag in Skrattande

Ja jag tycker den är så underbar, verkar poppis att ha den till första dansen ;) kul!!

Skicka gärna en länk till youtube eller så med din låt :D

• Dolly P
    Emmisenn skrev 2012-02-23 10:50:48 följande:

Ja jag tycker den är så underbar, verkar poppis att ha den till första dansen ;) kul!!

Skicka gärna en länk till youtube eller så med din låt :D

hihi missade att länka juSkrattande

Svar på tråden MUSIK som ingångs"musik", ok?!?!