• Emmisenn

MUSIK som ingångs"musik", ok?!?!

Åhh jag har såå svårt för att bestämma mig. Känns och verkar som att man "måste" ha piano eller orgel musik som in och utgång i kyrkan?!

Jag är inte alls sugen på detta då jag inte tycker det är vi :(

Har juh hittat "MIN" låt som jag sååå gärna vill ha, m2b ska stå framme vid altaret och vänta på mig och då har vi inte setts på nästan ett dygn ;)

Rätt eller "fel" att ha musik?!

(Låten ska göras om liiite, där den ökar i tempo och blir lite "poppig" ska den tonas ner så den är mer som i början hela vägen igenom ;))

">

• Svar på tråden MUSIK som ingångs"musik", ok?!?!
  • annamopp

Älskar den låten! Försöker övertala min fästman så smått att vi ska dansa till den låten (får se hur det går).

Annars är jag av åsikten att man kan väl göra lite som man vill. Finns inga direkta måsten, bara man själv blir nöjd och glad ;)

• Chicita

Vi hade musik som spelades från CD både som ingång och utgång. (olika låtar då).
    Tänk på att inte välja för långa låtar eftersom dom inte klipper av dom utan spelar klart.
    Och om ni väljer att spela från brända skivor så är det bra om ni har möjlighet att provspela då tydligen inte alla anläggningar tar brända skivor

• Vivvi86

Supe fin låt :)
    Tycker absolut inte man måste ha piano eller orgelmusik...

Jag är inne på denna,
    ">

men kan inte riktigt bestämma mig...

• Emmisenn
    Chicita skrev 2012-02-22 12:54:43 följande:
    Vi hade musik som spelades från CD både som ingång och utgång. (olika låtar då).
    Tänk på att inte välja för långa låtar eftersom dom inte klipper av dom utan spelar klart.
    Och om ni väljer att spela från brända skivor så är det bra om ni har möjlighet att provspela då tydligen inte alla anläggningar tar brända skivor

Tack det ska jag absolut tänka på att prov spela skivan i deras spelare innan ;) haha snyggt om det inte kommer någon musik på vigseln ;)

Känns skönt att höra att någon haft musik ;)

• Emmisenn
    annamopp skrev 2012-02-22 12:52:46 följande:
    Älskar den låten! Försöker övertala min fästman så smått att vi ska dansa till den låten (får se hur det går).

Annars är jag av åsikten att man kan väl göra lite som man vill. Finns inga direkta måsten, bara man själv blir nöjd och glad ;)

Ja visst är den bara såååå fin <3

Ja det hade juh kunnat vara ett alternativ fast har juh redan en låt till dansen egentligen.

Äh jag får väll göra som med det mesta jag gjort med mitt bröllop att göra precis vad jag vill och stänga öronen ;)

• Chicita
    Emmisenn skrev 2012-02-22 13:19:03 följande:

Tack det ska jag absolut tänka på att prov spela skivan i deras spelare innan ;) haha snyggt om det inte kommer någon musik på vigseln ;)

Känns skönt att höra att någon haft musik ;)

Det var vaktmästaren i kyrkan som sa det till oss. Vår skiva funkade som tur var när vi provade den. Men usch vilken panik vi hade fått om den inte hade funkat då (typ 3 dagar innan bröllopet och den musik vi ville ha finns bara att ladda ner från artisternas hemsida om man inte träffar dom och kan köpa en cd. Men då är den säkert också bränd - av dom)...
  • Emmisenn
    Vivvi86 skrev 2012-02-22 13:09:59 följande:

Supe fin låt :)
    Tycker absolut inte man måste ha piano eller orgelmusik...

Jag är inne på denna,
    ">

" target="_blank">

men kan inte riktigt bestämma mig...

Ja den är också väldigt fin den du funderar på :)

Känns iaf skönt att höra att det e "ok" att ha musik ;)

• Emmisenn

Ja jag vet inte vart man skulle kunna köpa en skiva med "min" låt på så jag hoppas det funkar med bränd skiva i deras spelare :/ Får kanske börja fundera på en backup plan ;)

• Emmisenn

Jag kan lika bra passa på att fråga er här: tips på någon "modern" låt att kunna dansa vals till ;)

Denna har vi funderat på länge
    ">

Jag skulle dock även kunna tänka mig denna men m2b valde den första av dessa två!!

">

Är jag/vi helt ute och reser på musik val här?! HAHA

• Saandraa

Superfin låt. Den står faktiskt med på vår lista över danser också! Skrattande 
    Vi skall ha denna som ingångsmusik:

Kommer gå in vid 0.32 ungefär. Dock har vi inte bestämt om vi skall gå in tillsammans eller om jag skall gå in själv ännu. 

Svar på tråden MUSIK som ingångs"musik", ok?!?!