• Yez

Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..

Som rubriken lyder...

Jag ska göra en "hyllnings tatuering" till min mamma i en slags morsdag present.. Min mamma har vart den som tagit hand om mig och mina bröder hela livet då vår pappa inte brytt sig om oss. Allt hon har gjort har hon gjort för vår skull, och jag vill på något sätt visa henne hur tacksam jag är.

Jag har alltid velat tatuera mig men aldrig kommit tillskott, för jag vill ha en tatuering som betyder något. Och nu vet jag vad den ska betyda.

Men jag behöver er hjälp och tips på bra ordspråk och/eller citat som handlar om en mors kärlek, tacksamhet, bandet mellan mor & dotter, ja ni förstår.. Någon som har ett favorit citat/ordspråk gällande detta? Dela gärna med er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-20 15:09

Det kan även vara ordspråk/citat som räknar in hela familjen!
  • Svar på tråden Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..
  • Yez
    passionsblomman skrev 2012-02-20 18:35:13 följande:
    "A mother´s love is a touch of God´s heart"
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det var jätte fint!!!!
  • Jonathans mamma

A mother holds her childs hand for a short while and their hearts forever

• Yez
    Jonathans mamma skrev 2012-02-21 10:19:13 följande:
    A mother holds her childs hand for a short while and their hearts forever
    Åh, det var jätte fint.. Men för långt tror jag /= Attans!!
  • daniiel

Jag ber om ursäkt på förhand för mina extremt dåliga bilder :P Men här kommer ännu ett förslag.

Jag gillar texten "Mamma - om du var en blomma, så skulle jag (ville jag) plocka dig. Om din mamma har en favoritblomma, så skulle du ju kunna tatuera in den också?

Tex såhär (min mammas favorit är tulpan, så valde en sådan)

Men såklart en mer tatueringsvänlig blomma och texten som böjd runt bilden. Dåligt exempel i paint, jag kan inte med några andra program :P haha Men du förstår kanske ändå min idé.

Mamma högst upp, lite större. Sedan blomman och under, lite mindre, den andra texten.
  • Melton85

Den bilden du hittat var fantastiskt fin tycker jag :)

• Yez

daniiel : Det var jättte fint, ska ta med det i inspirationen.. Tack så mycket!

Någon som har mer förlag och/eller inspirations tips?

• Lillenojag

Jag gillar latinska uttryck som, familia omnia mea = familjen är mitt allt

• Yez
    Lillenojag skrev 2012-02-22 12:49:54 följande:
    Jag gillar latinska uttryck som, familia omnia mea = familjen är mitt allt

Ja, älskar också det uttrycket.. Även "amor vincit omnia"..

Men tyvärr så är jag väldigt osäker på att tatuera in något om hela familjen då min pappa är en (ursäkta uttrycket!) en skitstövel! Jag vet att det bara räknas med att "huvudsaken att jag vet vad och vilka den står för" men han skulle med detsamma räkna in sig i min tatuering om han fick reda på det och det vill jag verkligen inte.

• Yez

Ingen som har mera tips :-P

Behöver massvid med inspiration.. ;-P

• darkHorse

Jag tror att man bör ha ett uttryck som man verkligen fastnat för om man ska tatuera in det. Varför inte bara "Mamma" invävt i en fin bild?

Blommor, fåglar, slingrade mönster? Eller hennes ansikte?

Svar på tråden Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..