• Nudax

Hur göra under klänningen?

Oh så jag funderar....
    Vad ska jag ha under klänningen?!

* Har en halterneck klänning enligt nedan, så måste ha en axelbandsfri bh, men har stor byst.... funderar på en wonderbra?

* Men: Jag vill gärna ha nått som håller in magen lite också... men strumpbyxor rullar ju så lätt ned, inte lätt att rätta till dem under en bröllopsklänning då...kan inte heller ha sådana med axelband, eftersom jag som sagt har en halterneck-klänning.... 

Eller kanske nått helt annat?

Kan förtydliga att jag kommer (hopppas jag) väga runt 75-80 kg (169) till bröllopet, så ser ju inte riktigt ut som modellen nedan.

TIPS?

• Svar på tråden Hur göra under klänningen?
  • Chicita

Jag skulle satsat på en wonderbra och sen ett par "hålla in trosor" / gördeltrosor med hög midja.
    Det finns axelbandslösa shapeupklänningar också, men dom plattar till bysten för mycket och ger inget lyft...

• daniiel

Jag har en wonderbra, axelbandslös, i storlek 80G och tycker den sitter riktigt bra :) Jag låg just under 80kg när jag gifte mig (162cm) och funderade också på något som håller in magen. Köpte ett par såna gördeltrosor med hög midja, men jag använda dom faktiskt aldrig. Körde på ett par vanliga, svarta bomullstrosor för jag prioriterade att vara bekväm under hela bröllopsdagen! Sedan när jag väl hade klänningen på mig, så syntes det ingen skillnad med eller utan de där gördeltrosorna, såg likadant ut. Nu vet jag ju dock inte vad du har för klänning. Min hade insydda skenor, kupor och hade snörning i ryggen och allt det hjälpte ju till att hålla in och hålla upp allt ;P haha

• Chicita

Köp inte midjeformaren på Lindex bara vad ni än gör...
    Om ni inte är smala och egentligen inte behöver den - eller om ni inte tänker sätta er på hela kvällen...

Jag hade den på en personalfest / middag. Och efter någon timmes sittande middag började det göra riktigt ont av den. När jag kom hem och skulle ta av mig den så hade skenorna vikt sig och funkade mer eller mindre som hårda fingrar som "petade" in i mage, rygg och sidor på mig. Jag hade sår under ett sånt här "finger" till och med....
    Skenorna är på tok för tunna för att klara av påfrestningen när man sitter ner och då böjer dom sig efter en stund

• hemajo13
    Chicita skrev 2012-02-18 19:34:42 följande:
    Köp inte midjeformaren på Lindex bara vad ni än gör...
    Om ni inte är smala och egentligen inte behöver den - eller om ni inte tänker sätta er på hela kvällen...

Jag hade den på en personalfest / middag. Och efter någon timmes sittande middag började det göra riktigt ont av den. När jag kom hem och skulle ta av mig den så hade skenorna vikt sig och funkade mer eller mindre som hårda fingrar som "petade" in i mage, rygg och sidor på mig. Jag hade sår under ett sånt här "finger" till och med....
    Skenorna är på tok för tunna för att klara av påfrestningen när man sitter ner och då böjer dom sig efter en stund
    Håller med dig! helt värdelösa! har provat den med, fick slänga den efter en gång då skenorna precis som du beskrev böjt sig! 
  • Nudax
    hemajo13 skrev 2012-02-18 18:31:25 följande:
    Jag var på Lindex och köpte "håll in trosor" i torsdags.. Köpte både en kjolvariant och ett par med "vanlig" trosa... de med vanlig trosa var sömlösa nertill så de syns inte under jeans heller.. super bra och bekväma! 

www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shapin...

www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shapin...

Gördeltrosa som många av er skriver vore ju bra, min rädsla är bara att då man sätter sig (eller i allmänhet rör sig under dagen) så "rullar de ner" - ni vet som strumpbyxor kan göra? Men de gör inte det eller? Erfarenheter?
  • Chicita
    Nudax skrev 2012-02-18 20:11:28 följande:
    Gördeltrosa som många av er skriver vore ju bra, min rädsla är bara att då man sätter sig (eller i allmänhet rör sig under dagen) så "rullar de ner" - ni vet som strumpbyxor kan göra? Men de gör inte det eller? Erfarenheter?
    Inte om du köper en av bra kvalité och en som är tillräckligt högt ovanför midjan.
    Om den inte kommer upp till bh-kanten så är det risk för att den rullar ner, samma om det är för tunn kvalité.
  • daniiel

Mina gördeltrosor, som jag beställde från Halens, rullar inte ner. De sitter bra och är höga, upp till under bysten. Det är dessutom en silikonrand upptill, som det är på axelbandslösa bhar ibland, som extra säkerhet. Köpte ett par andra på Lindex, som bara gick till.. naveln ungefär och de hade inte heller den där silikonranden, de rullade ner.

• Nudax
    Chicita skrev 2012-02-18 20:29:11 följande:
    Inte om du köper en av bra kvalité och en som är tillräckligt högt ovanför midjan.
    Om den inte kommer upp till bh-kanten så är det risk för att den rullar ner, samma om det är för tunn kvalité.
    Borde väl också bero en del på om man har "slät" mage eller massa pizzadeg/valkar som jag? ;P Men förhoppningsvis får jag bort lite sånt tills det är dags ändå =D
Svar på tråden Hur göra under klänningen?