Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

    Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

    då vill jag gnälla av mig för just nu är jag arg, sårad och ledsen för, kanske för en annan, en småsak... 

    jag får fan nästan aldrig sex, eller något annat liknande av min karl, jag försöker bjuda in han, locka lite, men 9 av 10 ggr  tackar han nej, visst. men så har han, under våra 6 år, runkat framför porr varje kväll, i princip. så det är väl inte så konstigt då att han inte vill ha mig då när han har datorn eller??!

    och igår, efter en tid av osämja, så bad han mig om oralsex. visst tänkte jag glatt, är väl roligt. :) och imorse så bad jag honom att vi kan väl mysa lite ikväll. men så när kvällen kom så har han ett sår på förhuden. hmmm. I WONDER WHY?!?! *ironin flödar* ja då hade han i princip direkt efteråt, igår, gjort det själv.. IGEN!! jag blir så förbannad och sårad, för vad är det för jävla mening att göra något för han när han dels sällan ger mig nåt, fast han säger att han ska, och dels ändå gör det själv. jag har blivit SVARTSJUK.. på hans DATOR! 

    jag har varit ledsen över detta länge, och försökt hitta orsaker, "han är säkert homosexuell.. ev. bisexuell"... "han kanske har kastrerat sig?" "han är otrogen" (risken är obefintlig ) etc, för jag kan inte tänka att det är fel på MIG. för då tror jag jag går under. jag anser att sex är ett sätt att visa sin innerliga kärlek på,  jag älskar denna man så oerhört, därför gör det så ont, att han inte vill ha sex (på NÅT vis) med mej, för att visa sin kärlek.  jag håller på att ge upp... tack för gnälltråden.. behövde det.. 

    skickar en styrketanke till er andra som oxå har problem. 

  • filibustern
    Chicita skrev 2012-03-16 21:08:02 följande:
    Ett förslag... 
    När du är ensam hemma någon gång. Gå in på hans dator och skriv ett dokument (som du låter ligga uppe, så det är det första han ser när han sätter sig vid datorn. Eller förbered det och bara öppna det medans han är på toa eller nåt och har datorn igång)
    I dokumentet skriver du:

    "Inte i kväll älskling, jag har ont i grafikkortet. Kan du inte göra något med frugan i kväll istället?"

    Tungan ute

    Och gnäll så mycket du vill här. Det är helt tillåtet Solig
    HAHA! lovely! tack så hemskt mycket! det ska jag göra! 
  • filibustern
    sofiasmamma skrev 2012-03-16 22:09:40 följande:

     


    Mamma har cancer.


    Pappa har cancer.


    Faster har cancer.


    Morbror har cancer.


    Jag blev opererad för misstänkt cancer när jag var gravid i v 22 (tack & lov var det inte cancer).


    Min systers tvillingar dog i magen.
    Alla i min familj har varit nära att dö (hjärtattack, gangrän, utomkvedshavandeskap osv).


    Jag har gått igenom en mkt jobbig separation.


     


     


     


    ... jag måste få ge dig beröm alltså. så strong du verkar vara! jag är oxå en sån som "äsch. de löser sig, på nåt vis", men ärlig, om jag hade samma situation, skulle jag vait knäckt för längesen. 
  • filibustern
    daniiel skrev 2012-03-19 14:52:50 följande:
    Jag blir så arg! Datorn har totalkraschat. Inget finns kvar. Inga bilder, inga program, inget. Den är ju bara dryga året gammal och vi har varit så försiktiga med den. Vi hade sparat allt på en extern hårddisk, men den har också kraschat nyligen. Alla minnen är helt borta. Inte har vi råd att köpa en ny heller. Ursäkta mig, men helvete!
    garanti? 
  • filibustern

    nu måste jag få gnälla igen! 

    jag håller på att bli tokig!

    jag har en svägerska som är två år yngre än mig, vi kom riktigt bra överens och jag fann en bra vän i henne. men så for vi utomlands tillsammans.. och då fick ja lära känna den riktiga personen.. hon ifrågasätter ALLT! hon ifrågasätter MIG SOM PERSSON tamme tusan! och jag håller på att knäckas! ex om jag sagt "röd är min favoritfärg.. och så dagen efter säger jag. blå är (oxå) min favoritfärg. då blir det  "jaha? igår sa du då att röd var din favoritfärg" så är det JÄMT! jag törs inte ens prata eller komma med en åsikt, för varje gång jag gör det, så vrider hon på det så jag har fel! man FÅR faktiskt ändra sig i sin åsikt har jag fått lära mig!

    nu efter utlandsresan har jag försökt hålla mig borta från henne, tagit en "paus".. och nu så föreslår hon och min bror en skotertur med tältning och fiske. visst. :) lät väl kul :) men så idag så ändra dom till skidor. jag HATAR skidor.. och jag skrev det. så skrev hon att jag ska sluta tönta mig, att jag är lat och att jag orka ju "tantgympan" jag är på.. tack för den... och så säger jag att jag ska tänka på saken, om jag vill följa eller inte. ja då börjar hon igen! "konstigt, när det var skoter, ja då ska du följa, men när det bli skidor då måste du tänka på saken?" eh.. vad är konstigt med det? jag sa ju att jag hatar skidor...  och så gör hon JÄMT! jag blir nedtryckt och törs inte yttra mig om nåt i närheten av henne, för då kommer hon med någon kommentar som jag inte kan svara på.. dessutom är jag konflikträdd så jag törs inte säga ifrån... 

    ja vill ba grin!

      

  • filibustern
    daniiel skrev 2012-03-20 15:32:35 följande:
    filibustern - Jag förstår dig. Sådana människor är otroiligt enerverande och energikrävande. Vad tråkigt att det blev sådär,  från att ni kommit bra överens. Du skulle inte kunna prata med din bror om hur det känns för dig? Då kanske han kan försöka "styra bort" henne lite, åtminstone ett tag.
    jo jag önskar det. kruxet är att min bror är ÄNNU mer konflikträdd än jag.. och det är bara på senare år vi har kunnat skapa en kontakt.. så.. ne.. ja törs inte.. men ja tacka ja till resan i alla fall... 

    MEN DÅ!! vet ni vad hon gör den... typen!! hon lurar mig! ja fråga hur långt det var - 4 km.. tja.. har jag klarat 3 mil uppi fjällen så klarar jag nog detta.. och så skrev jag det.. och så skicka hon tillbaka. nej, det var 2 mil! hon kunde väl för f*n ha kollat fakta INNAN hon skrev! oooooh! så förbannad jag ÄR!  men.. försöker lugna  mig.. det är ju "bara" på en sjö... MEN ÄNDÅ!!! *MORR*
  • filibustern
    daniiel skrev 2012-03-20 15:33:50 följande:
    Kan ju uppdatera att våra datorproblem är lösta. Maken kom hem från jobbet och konstaderade att det var ett virus, vårt första datavirus, som tydligt gömt allt som fanns på datorn. Han pillade med det i ett par timmar och nu är allt tillbaka och viruset borta. Tack å lov! Skrattande
    dom där virusen kan vara besvärlig... har du hört talas om ett snällt virus nån gång? min syster fick det för längesen.. då ploppa en ruta upp: "vill du ha kaffehållare? - ja/nej" hon tryckte ja, och ut kom CD-luckan.. eller vad det heter. :P
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-03-20 15:41:55 följande:
    Du är inte ensam om att tycka illa om skidåkning.
    Det behöver inte ha något med att man är lat att göra. Jag gillar det helt enkelt inte. Det är tråkigt...
    Och nu efter att jag förstört axeln så kan jag inte åka skidor heller utan att göra illa den ännu mer.

    Säg till henne att om hon inte ser skillnad på skoter och skidor så är hon jäkligt blind. Och att det är stor skillnad på att vara lat och att inte tycka om en sak. Men att hon som är så duktig och hurtig väl säkert kan ha kul på den där skidturen utan dig... Tungan ute 

    Eller tja du behöver inte säga det. Men tänk det. 
    Jag har "lärt mig" några standardsvar som funkar för mig. Sånt jag kan slänga ur mig i de flesta situationer om jag inte har någon annan kommentar. Det kanske kan vara något för dig också. Tänk på vad du borde ha sagt eller gjort i en situation så kommer det lättare nästa gång Solig 
    jo.. men det är så svårt när man är så rädd för att bråka.. jag ogillar skidor p.g.a dåliga erfarenheter.. jämt sist i skolan.. stannade jämt mitt i en brant nerförsbacke, och gled bakåt i uppförs p.g.a dålig valla.. och när man va liten och hade dom där skidorna som man satte på vanliga skor, ja dom lossna ju hela tiden! 
    menmen.. måste väl följa så dom sluta tjata... tyvärr blir det ofta så med henne.... -.- och får väl tänka positivt.. om de e fint väder kan ja ju sola.. och jag får röra litegrann på mig.. 
  • filibustern

    och nu säger hon det är mindre än 4 km... ojoj.. jag blir tokig på denna kvinna.. men om det verkligen stämmer.. så går det nog bra och jag kan börja se fram emot turen

  • filibustern

    nu måste jag gnälla.. igen! men jag är så ledsen.. 

    allt börja i princip när ja blev ihop med min karl.. jag började få urinvägsinfektioner och sånt.. gick till läkaren om och om igen, fick kurer på kurer, men uvi:n kom tillbaka hela tiden. efter 3 år av konstant uvi så for jag till en barnmorska/gynekolog, för att kolla om det var nåt hon kunde göra. hon skickade mig på en cytoskopi (kameraundersökning i urinrör) och dom konstaterade att jag hade en svår blåskatarr. hela urinblåsan var inflammerad... fick en månad (eller var det 3?) av antibiotika och det försvann! :)) detta var för.. 3 år sen kanske? 

    tja.. lycka varar ju aldrig tydligen, så sen dess har jag ibland småkänningar.. och när jag får dom då om jag går på toa så kan jag ha outhärdligt ont tills jag har druckit i mig 2 liter vatten, så det försvinner...

    nu är en av gångerna.. fast måste säga att den här gången var det lindrigare...

    jag känner bara att jag ORKAR inte helt enkelt! och jag kan inget göra, jag torkar mig "rätt" efter toabesök, att kissa efter sex hjälper inte, att byta trosor varje dag (ibland 2!) räcker inte... jag vet inte vad jag ska göra, och det TÄR på mig! ska jag måsta leva med detta i resten av mitt liv?! jag är ju för fasen bara 20! (dock en ålder så detta är vanligt)

    går ssk-programmet och läst om att oftast är UVI orsakat av bakterier från tarmen, men ibland kan streptokocker (eller stafylokocker.. nån av dom) vara orsaken, och då kan det dels vara svårare att få bort det, samt att risken är stor att bakterien kan bli resistent.. men de känns som att om det var det, skulle dom sagt nåt.. men i o f s så är sjukan i min kommun inte den bästa kan jag ju säga.. -.- 

    ville bara gnälla av mig... underbar sida detta... :' ) 

Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara