• Svar på tråden Pris på Bröllopstårta?
  • annapanna88

Vi har också en släkting som ska göra tårtan. Hennes ordinarie pris är 25 kr/bit, men då gör hon "bara" prinsesstårta. Ja, med rosor som dekoration på och så då. Vi vet inte riktigt vad vi ska betala ännu, men det blir ju lite billigare än så iaf :)

• daniiel
    sofi 88 skrev 2012-02-16 17:23:47 följande:
     Ingen bryr sig ju egentligen om smaken på tårtan ändå.
    Haha och smaken som var det viktigaste för oss, därav vanlig prinsesstårta, för det är både jag och maken barnsligt förtjusta i samt att vi visste att majoriteten av gästerna tycker om det också. Och det bli ju lite speciellt när den är gjord på ett bageri och inte hemma eller köpt frysen på Ica.

Vi hade också 3-rätters middag och tårtan kom fram vid 22.30-tiden på kvällen, men trots det så tog de flesta två bitar för att tårtan var så himla god. Många sa att det var den godaste tårtan de ätit och jag vet att min kusin fick flera beställningar av tårta efter det :P
  • sofi 88
    daniiel skrev 2012-02-16 18:27:36 följande:
    Och det bli ju lite speciellt när den är gjord på ett bageri och inte hemma eller köpt frysen på Ica.
    Det beror naturligtvis på vilka gäster man har och hur förtjusta de är i just tårta. Våra gäster tror jag inte kommer ta mer än max en bit var. Ingen är någon stor tårtätare. Sen är det klart att man inte vill köpa fryst tårta men Ica Maxi, City gross, Coop och säkert många fler butiker har egna bagerier här i Jönköping. Så även om tårtan är köpt från City gross är det ju från deras eget bageri :)
  • daniiel
    sofi 88 skrev 2012-02-16 20:24:16 följande:
    Det beror naturligtvis på vilka gäster man har och hur förtjusta de är i just tårta. Våra gäster tror jag inte kommer ta mer än max en bit var. Ingen är någon stor tårtätare. Sen är det klart att man inte vill köpa fryst tårta men Ica Maxi, City gross, Coop och säkert många fler butiker har egna bagerier här i Jönköping. Så även om tårtan är köpt från City gross är det ju från deras eget bageri :)
    Ja, alltså jag menade att även om vår tårta var en vanlig prinsesstårta, vilket många verkar tycka är alldeles för enkelt, vanligt och simpelt att använda som bröllopstårta, så tycker jag det är skillnad på en färsk och en som finns i frysdisken. Menade inte att det är något fel på de färska från Ica eller City gross osv :)
  • sofi 88
    daniiel skrev 2012-02-16 20:50:58 följande:
    Ja, alltså jag menade att även om vår tårta var en vanlig prinsesstårta, vilket många verkar tycka är alldeles för enkelt, vanligt och simpelt att använda som bröllopstårta, så tycker jag det är skillnad på en färsk och en som finns i frysdisken. Menade inte att det är något fel på de färska från Ica eller City gross osv :)
    Vi tycker också prinsess är den godaste tårtan :)
  • Silketuss
    Sara 120707 skrev 2012-02-16 17:08:41 följande:

För oss var tårtan en hög prioritet och vi betalar 59 kr/bit. Då får vi också en underbar tårta från en fantastisk konditor. Den blev lite dyrare eftersom vi satsade på någon mer "udda" smak.

Vår kommer vara kladdkaka,hallonmousse, mangopannacotta, litchiemousse, allt baserat på naturliga råvaror.

Mangopannacottan är det godaste jag någonsin haft i min mun :)

Mums!  
  • sollan

Denna tårta med smak av passionfruktsmousse&chokladtryffel har vi beställt.
    Kostar 60:-/bit + 500:- för dekorationen
    Blivande vårbrud
  • Viccan

Finns det någon som har beställt tårta som bor i Örebro?

Vad kan man räkna med att priset/bit kan kosta i dessa trakter?

• Snusis

Jag vill göra min egen tårta men det ska visst betyda otur och det kanske kommer vara lite stressigt dagen innan bröllopet ;)

• Lenblo

Vi beställde från ICA Maxi för 14,50/bit. De fanns i massor av smaker (vi valde passionsfruktsmousse och chokladtryffel) och sedan bad vi att få en slät vit marsipanyta istället för de vanliga dekorationerna. Sedan hämtade vi dem dagen innan bröllopet och dekorerade med färska rosor/rosenblad (billigt 10-pack)  fastsatta med en gnutta sugarpaste. Det går att göra mycket snyggt i dekorationsväg utan att det blir svårt!

• knyttan
    Snusis skrev 2012-02-19 14:31:42 följande:
    Jag vill göra min egen tårta men det ska visst betyda otur och det kanske kommer vara lite stressigt dagen innan bröllopet ;)
    Tänkte också göra min egen men bestämde mig tillslut för att avstå, inte pga av skrocket utan för att vi kommer ha alldeles för fullt upp dagarna innan. Nu har vi hittat en tjej som har en egen blogg, som gör fina tårtor och hon vill ha 20 kr biten för att göra tårtan så vi har beställt från henne!
Svar på tråden Pris på Bröllopstårta?