Pris på Bröllopstårta?
Vad ungefär är priset per bit?
Hur mycket har ni betalat?
Hur mycket kan ni tänka er att betala?
Vad ungefär är priset per bit?
Hur mycket har ni betalat?
Hur mycket kan ni tänka er att betala?
Vi har också en släkting som ska göra tårtan. Hennes ordinarie pris är 25 kr/bit, men då gör hon "bara" prinsesstårta. Ja, med rosor som dekoration på och så då. Vi vet inte riktigt vad vi ska betala ännu, men det blir ju lite billigare än så iaf :)
Sen ska man ju ha de man själv tycker om och är en"vanlig prinsess" de man gillar bäst ska man ju ha de =) Eller om man nu gillar någon anann =)Tack för alla tipsen på pris=)
Våra tårta ska vi beställa fån pourbon i Göteborg och de tar 56kr biten :).
För oss var tårtan en hög prioritet och vi betalar 59 kr/bit. Då får vi också en underbar tårta från en fantastisk konditor. Den blev lite dyrare eftersom vi satsade på någon mer "udda" smak.
Vår kommer vara kladdkaka,hallonmousse, mangopannacotta, litchiemousse, allt baserat på naturliga råvaror.
Mangopannacottan är det godaste jag någonsin haft i min mun :)
Finns det någon som har beställt tårta som bor i Örebro?
Vad kan man räkna med att priset/bit kan kosta i dessa trakter?
Jag vill göra min egen tårta men det ska visst betyda otur och det kanske kommer vara lite stressigt dagen innan bröllopet ;)
Okej, har aldrig hört de men vem vet :) du har inte möjlighet att frysa don tårta då kan du ju göra dn veckan innan :)
Vi beställde från ICA Maxi för 14,50/bit. De fanns i massor av smaker (vi valde passionsfruktsmousse och chokladtryffel) och sedan bad vi att få en slät vit marsipanyta istället för de vanliga dekorationerna. Sedan hämtade vi dem dagen innan bröllopet och dekorerade med färska rosor/rosenblad (billigt 10-pack) fastsatta med en gnutta sugarpaste. Det går att göra mycket snyggt i dekorationsväg utan att det blir svårt!