• evigtkär

på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...

Precis det som inte får hända har hänt, jag har blivit sjuk. Kräktes natten till igår och har legat i sängen sedan dess. Helt utslagen och ont i hela kroppen, någon influensa enligt vårdcentralen.

Förhoppningsvis kan jag skrapa ihop mig på lördag. Men det är så mkt vi skulle ha gjort denna veckan som inte blivit gjort nu.

Vi ska gifta oss i hemlighet i rådhuset med två vänner som vittnen. Vi har haft tre veckore på oss att planera bröllopet, vi är dem spontana typen :)

Men nu ´har det som sagt verkligen kört ihop sig. Jag skulle fixat naglarna igår men ble vju inget med det. Jag har ingen bukett (någon som köpt en vanlig blomsterbukett och haft vid sin vigsel?). sambons väst och slips är itne inhandlad, barnen ska ha skjortor som inte är köpta, jag har inga strumpbyxor, trosor m.m. att ha under klänningen. Mat m.m som vi ska äta på kvällen är inte beställt... suck.

Vi ska dessutom åka på semester någon dag efter vigseln och det är massor att göra inför det. Har lust att ställa in allt, har tappat sugen totalt.

• Svar på tråden på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...
  • evigtkär
    120303 skrev 2012-02-16 15:41:39 följande:
    Finns du i Skåne så skicka ett PM!! Jag hjälper till om jag kan!
    bor inte i skåne, men tack ändå! Gulligt!
  • evigtkär

Nu har en hel del löst sig! Jag var tvungen att skrapa ihop mig för att hämta ut mitt pass inför resan. Så när jag ändå proppat i mig alvedon och tagit mig ut svängde jag förbi några affärer på vägen hem och hade tur och fick tag på allt jag behövde. Nu är jag däremot helt slut.

Vi har invigt en person i våra planer så vi kan få lite hjälp därifrån om det behövs imorgon eller på lördag. Jag har nu ikväll beställt en bukett via euroflorist som kommer till dörren på lördag.

Imorgon är det bara maten som ska fixas. Och sedan är det ju en hel del inför resan men vi har på söndag på oss också :)

Nu ska jag viiiila!

• Chicita

Skönt att höra. Och nu när allt i princip är klart så kan du ju vila lugnare än tidigare också kanske Glad
    Jobba på att bli frisk nu, eller i alla fall friskare

• Just Me
    evigtkär skrev 2012-02-16 22:28:30 följande:

Nu har en hel del löst sig! Jag var tvungen att skrapa ihop mig för att hämta ut mitt pass inför resan. Så när jag ändå proppat i mig alvedon och tagit mig ut svängde jag förbi några affärer på vägen hem och hade tur och fick tag på allt jag behövde. Nu är jag däremot helt slut.

Vi har invigt en person i våra planer så vi kan få lite hjälp därifrån om det behövs imorgon eller på lördag. Jag har nu ikväll beställt en bukett via euroflorist som kommer till dörren på lördag.

Imorgon är det bara maten som ska fixas. Och sedan är det ju en hel del inför resan men vi har på söndag på oss också :)

Nu ska jag viiiila!

Åh va skönt att höra Har följt tråden under dagen... 
    Pass på och vila nu och så njuter ni av er stora dag på lördag!! {#emotions_dlg.flower} 
  • LiveForever

Var bor du då? Säg till om du behöver hjälp! :)

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • ElinFalk85

å va skönt att det börjar lösa sig!!! jag ska tänka på dig imorgon, uppdatera gärna om hur det gått på söndag eller när du har tid =).

• evigtkär

Här sitter jag med tårar i ögonen. Jag mår bättre, har inte så ont i halsen och är piggare. Allt är inköpt, mannen min ska bara en sväng till ica för att köpa lite gott till imorgon kväll. Barnen är badade och kläderna hänger framme. Allt ser ut att ordna sig till det bästa!

Då ringer min vän. Hon och hennes man ska hjälpa oss med barnen under dagen imorgon och även vara våra vittnen. De vet ännu inte vad vi ska göra imorgon, de vet bara att vi ska hitta på något roligt tillsammans.

Hon berättar att ett av hennes barn har varit lös i magen vid två tillfällen nu ikväll.... Ingen aning om det är någon typ av magsjuka... Jag hade nog kunnat tänka mig att chansa om det inte vore för att vi ska åka utomlands på måndag på vår bröllopsresa. Jag blir så ledsen, vad ska jag göra? Visst är det viktigast att jag och mannen gifter oss med våra vänner var en stor del av dagen, jag vet att de skulle göra den till det där lilla extra.

Och ännu värre blir ju att berätta för min vän vad det rä de ev. kommer att missa. Hon kommer bli så ledsen!

• Chicita

Berätta för din vän...
    Dels finns risken att du annars kommer att känna att "hon förstörde er dag" om det inte kommer fram i ljuset redan nu. Sånt där som ligger och gnager har en förmåga att förstöra mer än man tror.
    Var noga med att förklara att ni så gärna hade önskat att dom kunde vara där, men att du samtidigt inte vill riskera någon magsjuka nu när ni snart ska iväg. Så att hon känner sig hedrad för att ni tänkte på henne och hennes familj, samtidigt som hon känner att det är erat beslut att dom inte kan följa.

Har ni någon annan vän som kan funka som "backup" för ni behöver ju ändå vittnen...
    Eller någon förälder eller liknande?
    Om ni förklarar för dessa att det var meningen att det skulle vara ett hemligt bröllop men att det nu har kört ihop sig och att ni genast tänkte på den/dom (vill du sockra det lite så säg att ni har haft lite ångest för att ni inte bjudit med dom tidigare men att då skulle det blivit större än ni tänkt och hela idén hade gått om intet, men att nu kände ni att dom var det absolut bästa valet att fråga.... osv)

• evigtkär
    Chicita skrev 2012-02-17 20:21:14 följande:
    Berätta för din vän...
    Dels finns risken att du annars kommer att känna att "hon förstörde er dag" om det inte kommer fram i ljuset redan nu. Sånt där som ligger och gnager har en förmåga att förstöra mer än man tror.
    Var noga med att förklara att ni så gärna hade önskat att dom kunde vara där, men att du samtidigt inte vill riskera någon magsjuka nu när ni snart ska iväg. Så att hon känner sig hedrad för att ni tänkte på henne och hennes familj, samtidigt som hon känner att det är erat beslut att dom inte kan följa.

Har ni någon annan vän som kan funka som "backup" för ni behöver ju ändå vittnen...
    Eller någon förälder eller liknande?
    Om ni förklarar för dessa att det var meningen att det skulle vara ett hemligt bröllop men att det nu har kört ihop sig och att ni genast tänkte på den/dom (vill du sockra det lite så säg att ni har haft lite ångest för att ni inte bjudit med dom tidigare men att då skulle det blivit större än ni tänkt och hela idén hade gått om intet, men att nu kände ni att dom var det absolut bästa valet att fråga.... osv)

Nej kommer inte känna att hon förstörde vår dag. Hon tycker precis som vi att det är dumt att riskera vår resa. Det är j därför hon ringde, hon vill inte riskera att smitta oss inför resan. Så jag vet att hon förstår men jag vet att hon kommer bli ledsen för att hon missar vigseln som hon skulle haft stor betydelse i.

Jag kan inte tänka mig några andra vittnen. Blir jätte konstigt att ringa någon nu. Det kan jag inte med. Men det är inte vittnena i sig som är problemet, det finns alltid på rådhuset så det löser sig men blir ju inte alls som tänkt.

• Chicita
    evigtkär skrev 2012-02-17 20:32:44 följande:

Nej kommer inte känna att hon förstörde vår dag. Hon tycker precis som vi att det är dumt att riskera vår resa. Det är j därför hon ringde, hon vill inte riskera att smitta oss inför resan. Så jag vet att hon förstår men jag vet att hon kommer bli ledsen för att hon missar vigseln som hon skulle haft stor betydelse i.

Jag kan inte tänka mig några andra vittnen. Blir jätte konstigt att ringa någon nu. Det kan jag inte med. Men det är inte vittnena i sig som är problemet, det finns alltid på rådhuset så det löser sig men blir ju inte alls som tänkt.

Allt blir inte alltid som man tänkt... Gör det bästa av er dag.
    Ok det blir bara ni och barnen. Men det behöver inte bli illa för det.
    Förstår att det känns jobbigt, men du är ju i alla fall på bättringsvägen, försök hitta ljuspunkterna och fokusera på er två och er familj...

Lycka till i morgon och ha en så bra dag ni kan ha under dom förutsättningarna ni har...
  • evigtkär

Jo jag vet. Så typiskt bara. Men får ta nya tag och det är ju att vi är friska och får vara tillsammans som är det viktiga! OCH att vi gifter oss :)

• Chicita
    evigtkär skrev 2012-02-17 20:45:42 följande:
    Jo jag vet. Så typiskt bara. Men får ta nya tag och det är ju att vi är friska och får vara tillsammans som är det viktiga! OCH att vi gifter oss :)
    Precis - ni har varandra.
    Det är ju huvudsaken Solig
  • Lillis82

Hoppas du hunnit bli lite friskare ialla fall.. 

Lycka till i morgon!!  

• Emmisenn

Har följt tråden här så måste passa på att säga Lycka till idag ;)

Svar på tråden på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...