• evigtkär

på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...

Precis det som inte får hända har hänt, jag har blivit sjuk. Kräktes natten till igår och har legat i sängen sedan dess. Helt utslagen och ont i hela kroppen, någon influensa enligt vårdcentralen.

Förhoppningsvis kan jag skrapa ihop mig på lördag. Men det är så mkt vi skulle ha gjort denna veckan som inte blivit gjort nu.

Vi ska gifta oss i hemlighet i rådhuset med två vänner som vittnen. Vi har haft tre veckore på oss att planera bröllopet, vi är dem spontana typen :)

Men nu ´har det som sagt verkligen kört ihop sig. Jag skulle fixat naglarna igår men ble vju inget med det. Jag har ingen bukett (någon som köpt en vanlig blomsterbukett och haft vid sin vigsel?). sambons väst och slips är itne inhandlad, barnen ska ha skjortor som inte är köpta, jag har inga strumpbyxor, trosor m.m. att ha under klänningen. Mat m.m som vi ska äta på kvällen är inte beställt... suck.

Vi ska dessutom åka på semester någon dag efter vigseln och det är massor att göra inför det. Har lust att ställa in allt, har tappat sugen totalt.

• Svar på tråden på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...
  • evigtkär
    Chicita skrev 2012-02-16 13:41:26 följande:
    Om det är viktigt med underkläderna... tror du inte att blivande maken skulle gilla att få välja ut ett par underbyxor till dig och att du har dom den dagen? Bara han har rätt storlek och vet om det är någon modell eller färg du absolut inte vill ha så klarar han ju av att köpa ett par åt dig. Och det kan ju kännas lite speciellt för dig också att han har valt ut dom, men att han inte får se dom på, förrän på kvällen... exempelvis Flört

Lägg dig på soffan och ladda med någon film som barnen vill se. Många gånger känner ju barnen av att föräldern inte mår bra också och är lite lugnare pga det. Och blivande maken kommer ju hem. Det fixar sig...

Ha en underbar dag på lördag Glad

Ja underkläderna är i alla fall minsta problemet :) Så det löser sig på något sätt.

Minstingen är 12mån så att sätta på en film fungerar inte... men vi får fixa på något sätt!

• Chicita
    evigtkär skrev 2012-02-16 14:24:24 följande:

Ja underkläderna är i alla fall minsta problemet :) Så det löser sig på något sätt.

Minstingen är 12mån så att sätta på en film fungerar inte... men vi får fixa på något sätt!

Men dom andra kanske lugnas av film Glad
    Om blivande maken åker efter matning och blöjbyte så brukar det ju vara någon timmes middagsvila innan det är dags igen. Så det underlättar ju för dig om inte annat... Men det där kan ni säkert planera in bättre själva Flört

Huvudsaken är att du känner att det går att lösa problemen. Att det inte är kört...
    För det är det inte, defenitivt inte... Solig
  • evigtkär

funderar på att packa in oss hela familjen i bilen. Barnen blir lugna av att åka bil :) jag kan halvsova medan maken springer in och ut i affärer och vi kan köpa med oss färdig mat hem.... eller så blir det film för stora barnet och jag får ligga på govlet med minstingen och bygga klossar :)

• Chicita
    evigtkär skrev 2012-02-16 14:32:13 följande:
    funderar på att packa in oss hela familjen i bilen. Barnen blir lugna av att åka bil :) jag kan halvsova medan maken springer in och ut i affärer och vi kan köpa med oss färdig mat hem.... eller så blir det film för stora barnet och jag får ligga på govlet med minstingen och bygga klossar :)
    Låter som att du har två bra planer där Solig
  • hsmamma

Hoppas det löser sig för er

• brud 201208

Hoppas du blir bättre snart så det blir ett härligt bröllop. Bara du får i dig vätska och lite mat ska du nog snart få orken tillbaka.
    Jag ska gå till blomsteraffären dagen innan mitt bröllop och beställa en bukett,jag vill inte lägga så mycket pengar på den men självklart ska den vara fin fördet.
    Lycka till!

• 120303

Finns du i Skåne så skicka ett PM!! Jag hjälper till om jag kan!

• annapanna88

Usch, jag känner verkligen med dig! Hoppas att allt löser sig och att ni får en fin dag på lördag i alla fall!

• Tezzisen

Kör på iaf, det hade jag gjort! Det är ju mannen du gifter dig med oavsett om han har väst eller inte och det är ju det absolut viktigaste =) Stort Lycka Till!

• Lommila1

Men nej vad trist! Tur i oturen är ju endå att ni inte körde hela cinderella-kittet.

Det mest agår att fixa per telefon! Om du vill underlätta för mannen, så ringer du till ex lindex( eller var du nu tänkte köpa-..) berättar er story o ber dem lägga undan 2 barnskjortor, ngt vitt o sexigt och ett par passande strumpbyxor så behöver bara maken hämta upp. Säkert funkar detta bättre i sne småstad, men jag tror nog de försöker hjälpa även i storstan.
    Skulel du till frisör och sånt på lörda? Om du e fullständigt död ännu imåron kanske det vore tid att inviga vännerna om vad som är på g imåronkväll och be om hjlälp med allt inför lördan!?

Det löses sig, det gör det alltid!Just nu känns det säkert gansak trist men sen i efterhand kommer ni säkert skratta åt det:)

Kämpa på å krya på dig!!
    kramar

Svar på tråden på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...