• evigtkär

på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...

Precis det som inte får hända har hänt, jag har blivit sjuk. Kräktes natten till igår och har legat i sängen sedan dess. Helt utslagen och ont i hela kroppen, någon influensa enligt vårdcentralen.

Förhoppningsvis kan jag skrapa ihop mig på lördag. Men det är så mkt vi skulle ha gjort denna veckan som inte blivit gjort nu.

Vi ska gifta oss i hemlighet i rådhuset med två vänner som vittnen. Vi har haft tre veckore på oss att planera bröllopet, vi är dem spontana typen :)

Men nu ´har det som sagt verkligen kört ihop sig. Jag skulle fixat naglarna igår men ble vju inget med det. Jag har ingen bukett (någon som köpt en vanlig blomsterbukett och haft vid sin vigsel?). sambons väst och slips är itne inhandlad, barnen ska ha skjortor som inte är köpta, jag har inga strumpbyxor, trosor m.m. att ha under klänningen. Mat m.m som vi ska äta på kvällen är inte beställt... suck.

Vi ska dessutom åka på semester någon dag efter vigseln och det är massor att göra inför det. Har lust att ställa in allt, har tappat sugen totalt.

• Svar på tråden på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...
  • Fiaa

Ah va trist! Kan inte vännerna rycka in och hjälpa till?

• evigtkär

problemet är att vännerna också varti sjuka, så osäkert om de kan vara med. De vet dessutom inte om att vi ska gifta oss, de vet bara att vi ska göra något roligt tillsammans :) Planen var att vi skulle det skulle bli en överaskning!

• Aniara4

Jag brukar säga "äh, kör på, det måste inte vara perfekt", men i ert fall verkar det nästan lättare att skjuta på det. Ni verkar ju inte som många andra stå med en massa avancerade arrangemang som är bokade sen ett år tillbaka, ingen bokad festlokal och beställd mat, inte en massa gäster som blir besvikna och som bokat resa, tagit ledigt från jobbet och ordnat barnvakt...

Det  enda som kan bli svårt att boka om är resan, men om du har läkarintyg på att du fortfarande är sjuk då borde ni kunna få pengarna tillbaka. Annars kanske ni kan tänka er att åka på semester ändå, även om det inte blir en bröllopsresa?

• Chicita

Lugn... Skicka iväg blivande maken att fixa kläder till sig själv och barnen.
    Skriv upp vilken typ av strumpbyxor du vill ha (eller ännu hellre skicka med en kartong om du har några gamla hemma). Be honom köpa lösnaglar. Om du skriver vilken typ du vill ha så kan han gå in på KICKS eller liknande och beskriva dom / lämna lappen så plockar personalen fram ett passande paket.

Gå in på interfloras hemsida och beställ en bukett med leverans på bröllopsdagen (eller dagen innan kanske är säkrare) finns mycket snyggt där för vettig peng.
    Trosor - tja antingen skickar du din storlek med blivande maken och säger vilken färg du vill ha så får han köpa några som han gillar åt dig. Eller så tar du ett par rena ur byrålådan, det är ju inte direkt så att du ska visa trosorna på vigseln och blivande maken har väl sett dina trosor förut så det är ingen katastrof Flört

Ditt jobb är att bli frisk.
    Resten klarar din "gubbe" med lite hjälp av andra.

• Anneli256

Tycker det vore jättesynd om ni blev tvugna att ställa in, ligger själv sjuk just nu och jag fårstår din känsla av uppgivenhet. Hade nog själv blivit helt förtvivlad om d hände oss när vi ska gifta oss.

Kräker du fortfarande eller är du "bara" matt i kroppen??

Du kan ju försöka kurera dig med vätskeersättning- om du inte fått något i dig. Och Panodil och Ipren om du har feber just bara för att orka göra dom inköp du måste. Eller så använd dig av datan och skicka ut din sambo när han kommer från jobb.. googla och visa bilder osv ... Kan ju förvisso vara svårt med dina underkläder :) men hans skjorta o barnens kläder..

Maten vart hade ni tänkt beställa den?? Kan ni göra det per telefon?? Kanske dock viktigt att du får veta om era vänner kan komma eller inte..preliminärboka och klarboka i morgon om du berättar hur d är så har dom kanske förståelse???

Vet brudar som samma dag dom gift sig gått in i en blomsteraffär och fått en bukett gjord, sedan har dom virat silkesband runt stjälken. Jättefint ingen som kunnat se att det inte var beställd som brudbukett.

Usch stackars lider med dig.. Hoppas verkligen att d fixar sigGlad

• BrudiMaj2012

TS, vart i landet finns du?

• evigtkär
    Chicita skrev 2012-02-16 10:39:38 följande:
    Lugn... Skicka iväg blivande maken att fixa kläder till sig själv och barnen.
    Skriv upp vilken typ av strumpbyxor du vill ha (eller ännu hellre skicka med en kartong om du har några gamla hemma). Be honom köpa lösnaglar. Om du skriver vilken typ du vill ha så kan han gå in på KICKS eller liknande och beskriva dom / lämna lappen så plockar personalen fram ett passande paket.

Gå in på interfloras hemsida och beställ en bukett med leverans på bröllopsdagen (eller dagen innan kanske är säkrare) finns mycket snyggt där för vettig peng.
    Trosor - tja antingen skickar du din storlek med blivande maken och säger vilken färg du vill ha så får han köpa några som han gillar åt dig. Eller så tar du ett par rena ur byrålådan, det är ju inte direkt så att du ska visa trosorna på vigseln och blivande maken har väl sett dina trosor förut så det är ingen katastrof Flört

Ditt jobb är att bli frisk.
    Resten klarar din "gubbe" med lite hjälp av andra.

Tack för alla tipps! Ska absolut beställa en bukett på interflora nu! Tack igen! Pust!

Litet problem är att maken är hemma med barnen för att jag inte har energi att ta hand om dem. I går var jag isolerad i sovrummet eftersom vi trodde jag var magsjuk. Men nu verkar ju detta vara någon influensa jag har. Så jag ska försöka samla ihop mig så maken kan åka iväg och inhandla det nödvändigaste.

Ja maken har ju sett mina underkläder förut. Hade bara en dröm om att ha något extra fint under för kvällen när klänningen åker av... men det är inte det viktigaste. Lär ju inte bli så mkt rajtan tajtan ändå...

• evigtkär
    Aniara4 skrev 2012-02-16 10:24:26 följande:
    Jag brukar säga "äh, kör på, det måste inte vara perfekt", men i ert fall verkar det nästan lättare att skjuta på det. Ni verkar ju inte som många andra stå med en massa avancerade arrangemang som är bokade sen ett år tillbaka, ingen bokad festlokal och beställd mat, inte en massa gäster som blir besvikna och som bokat resa, tagit ledigt från jobbet och ordnat barnvakt...

Det enda som kan bli svårt att boka om är resan, men om du har läkarintyg på att du fortfarande är sjuk då borde ni kunna få pengarna tillbaka. Annars kanske ni kan tänka er att åka på semester ändå, även om det inte blir en bröllopsresa?
    Men vi har ju två ringar där datumet är ingraverat...
  • Chicita
    evigtkär skrev 2012-02-16 13:29:39 följande:

Tack för alla tipps! Ska absolut beställa en bukett på interflora nu! Tack igen! Pust!

Litet problem är att maken är hemma med barnen för att jag inte har energi att ta hand om dem. I går var jag isolerad i sovrummet eftersom vi trodde jag var magsjuk. Men nu verkar ju detta vara någon influensa jag har. Så jag ska försöka samla ihop mig så maken kan åka iväg och inhandla det nödvändigaste.

Ja maken har ju sett mina underkläder förut. Hade bara en dröm om att ha något extra fint under för kvällen när klänningen åker av... men det är inte det viktigaste. Lär ju inte bli så mkt rajtan tajtan ändå...

Om det är viktigt med underkläderna... tror du inte att blivande maken skulle gilla att få välja ut ett par underbyxor till dig och att du har dom den dagen? Bara han har rätt storlek och vet om det är någon modell eller färg du absolut inte vill ha så klarar han ju av att köpa ett par åt dig. Och det kan ju kännas lite speciellt för dig också att han har valt ut dom, men att han inte får se dom på, förrän på kvällen... exempelvis Flört

Lägg dig på soffan och ladda med någon film som barnen vill se. Många gånger känner ju barnen av att föräldern inte mår bra också och är lite lugnare pga det. Och blivande maken kommer ju hem. Det fixar sig...

Ha en underbar dag på lördag Glad
  • Aniara4
    evigtkär skrev 2012-02-16 13:30:17 följande:
    Men vi har ju två ringar där datumet är ingraverat...
    Ah, det var värre! Men nu verkar det ju som att ni kan genomföra det i alla fall.

Lycka till!!!
Svar på tråden på lördag gifter vi oss och jag ligger sjuk...