• Forumvärd

    Grönt är skönt tävling! Vinn CD med bröllopsmusik

    Grönt är skönt eller hur?
    Och visst längtar vi till våren!? Solig

    Därför tar vi och fyller den här tråden med vackra, roliga och läckra bilder på temat grönt!
    Bilden du laddar upp måste vara en bild som du själv ha upphovsrätten till men i övrigt får den föreställa precis vad som helst. Bara den är grön och skön!

    Då har du chansen att vinna en CD!
    8 lyckliga vinnare vinner följande:



     


    Tävlingen pågår t.om 22/2 och vinnarna meddelas den 23/2


     


    Ladda på med grönt och lycka till!!


     

  • Svar på tråden Grönt är skönt tävling! Vinn CD med bröllopsmusik
  • Chicita

    Slänger in två till på min söta (säg det inte högt så han hör bara) voffsing
    Den första är en typisk morgonbild. Han vill inte gå ut och gå, han ska sova mer!



    Nästa bild nu så har han staplat två kuddar och en filt ovanpå sin älskade tennisboll. Så nu kan ingen ta den i alla fall Flört

  • Chicita
    daniiel skrev 2012-02-22 21:10:32 följande:
    Chicita - Men vilken söt hund! :D Vad är det för ras?
    En dvärgpincher. Vi har "ärvt" honom av en jobbarkompis som fick en allergisk son...
    Han gick från två väldigt hundvana människor som är väldigt aktiva fysiskt, och med två hundkompisar, i en mindre lägenhet. Till att vara ensam hos oss två hundovana människor där jag är strikt begränsad fysiskt, men vi har en villa på 200 kvadrat och en tomt på 2600 kvadrat... Så han har ändrat personlighet en hel del.
    Han är verkligen en rottweiler i en liten kropp. Väldigt vaktig. (men det är väl för att han är rädd för att bli övergiven igen antar jag)
    Vår lilla älskling är han hur som helst Solig
  • hjgs
    Chicita skrev 2012-02-22 21:08:26 följande:
    Slänger in två till på min söta (säg det inte högt så han hör bara) voffsing
    Den första är en typisk morgonbild. Han vill inte gå ut och gå, han ska sova mer!

     


    haha vilken sötnos
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-02-22 21:16:47 följande:
    En dvärgpincher. Vi har "ärvt" honom av en jobbarkompis som fick en allergisk son...
    Han gick från två väldigt hundvana människor som är väldigt aktiva fysiskt, och med två hundkompisar, i en mindre lägenhet. Till att vara ensam hos oss två hundovana människor där jag är strikt begränsad fysiskt, men vi har en villa på 200 kvadrat och en tomt på 2600 kvadrat... Så han har ändrat personlighet en hel del.
    Han är verkligen en rottweiler i en liten kropp. Väldigt vaktig. (men det är väl för att han är rädd för att bli övergiven igen antar jag)
    Vår lilla älskling är han hur som helst Solig
    Åh, jag var lite inne på det :) Vi kikade endel på den rasen innan vi bestämde oss. Tycker de är så söta, men den rasen var lite i minsta laget för vår del :P Samt att vi förälskade oss i en annan ras.

    Låter ju ändå som att han har det bra nu, med sällskap och så mycket utrymme :) Och skönt för den andra familjen att någon kunde ta hand om hunden. Han ser jättefin ut!
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-02-22 21:20:09 följande:
    Åh, jag var lite inne på det :) Vi kikade endel på den rasen innan vi bestämde oss. Tycker de är så söta, men den rasen var lite i minsta laget för vår del :P Samt att vi förälskade oss i en annan ras.

    Låter ju ändå som att han har det bra nu, med sällskap och så mycket utrymme :) Och skönt för den andra familjen att någon kunde ta hand om hunden. Han ser jättefin ut!
    Han är 48 cm i mankhöjd så han är inte så liten... Men det finns två storlekar på DvärgPincher. En minivariant och en lite större. Han hör till den större sorten och han är egentligen för stor för rasen också.
    Han var precis lagom stor när han fick diskbråck förra vintern och man helt plötsligt behövde bära hans 8 kilo hem 2 kilometer på glansis kan jag ju säga Flört
    Han är lite rund, men rund är också en form *hihi* Veterinären säger att han ser ut som en tvååring och han är snart sju, så det borde ju vara bra i alla fall Skrattande
    hjgs skrev 2012-02-22 21:16:59 följande:
    haha vilken sötnos
    Nej stor och farlig heter det... STOR och FARLIG (han sitter bredvid och läser nu Tungan ute)
  • hjgs
    Chicita skrev 2012-02-22 21:28:21 följande:
    Han är 48 cm i mankhöjd så han är inte så liten... Men det finns två storlekar på DvärgPincher. En minivariant och en lite större. Han hör till den större sorten och han är egentligen för stor för rasen också.
    Han var precis lagom stor när han fick diskbråck förra vintern och man helt plötsligt behövde bära hans 8 kilo hem 2 kilometer på glansis kan jag ju säga Flört
    Han är lite rund, men rund är också en form *hihi* Veterinären säger att han ser ut som en tvååring och han är snart sju, så det borde ju vara bra i alla fall Skrattande
    hjgs skrev 2012-02-22 21:16:59 följande:
    haha vilken sötnos
    Nej stor och farlig heter det... STOR och FARLIG (han sitter bredvid och läser nu Tungan ute)
    haha, du får hälsa han att han ser riktigt farlig ut och jag skulle aldrig drömma om att våga ta hans boll :-P
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-02-22 21:28:21 följande:
    Han är 48 cm i mankhöjd så han är inte så liten... Men det finns två storlekar på DvärgPincher. En minivariant och en lite större. Han hör till den större sorten och han är egentligen för stor för rasen också.
    Han var precis lagom stor när han fick diskbråck förra vintern och man helt plötsligt behövde bära hans 8 kilo hem 2 kilometer på glansis kan jag ju säga Flört
    Han är lite rund, men rund är också en form *hihi* Veterinären säger att han ser ut som en tvååring och han är snart sju, så det borde ju vara bra i alla fall Skrattande
    Ah, jag tänkte på de som är riktigt mini, de som är upp till 30cm i mankhöjd. Visste inte om att det fanns två storlekar, har bara sett, läst och hört talas om de som är mindre. Som jag förstod, så ska de inte vara större än så och att det har haft problem med för stora hundar. Har väl missat något då :) Jag hade för mig att (mellan) pinschern är från 45cm, men att det inte finns något emellan de max 30 för dvärgen och sedan minst 45cm då för den andra. Varje dag lär man sig något nytt :)

    Haha ja, vår hund väger ca 8-9kg nu och hon är bara ca 4 månader gammal. Vi bor i lägenhet på andra våningen (ingen hiss) och hon är sådan ras som man helst ska bära upp och ner för trappor osv. Jag bävar lite inför de kommande månaderna och kånka det paketet upp och ner :P
Svar på tråden Grönt är skönt tävling! Vinn CD med bröllopsmusik