• filibustern

måste man ha en stor middag och fest?

jag kan själv svara på den frågan och säga att det behöver man självklart inte.. men en lunch eller bara fika känns så.. litet.. dock är det billigare... har väl liite press på mig då min syster hade en middag (buffé) med tårta efteråt och fest långt in mot natten sen.. är orolig att om vi har en enkel mottagning kommer min familj att tycka det var tråkigt... är det någon som kan dela med sig erfarenheter av en enklare mottagning som ex bara fika eller lunch eller nåt. vad tyckte gästerna? att det var "litet", önskade dom att det var mer fest och dricka, eller tyckte de det var mysigt med det lugna? hade ni barn med då eller inte? tack för svar

• Svar på tråden måste man ha en stor middag och fest?
  • Sessan67
    filibustern skrev 2012-02-12 18:52:32 följande:
    oh! kan du berätta mer tro du? vilket datum ska ni gifta er?
    Vi gifter oss den 25:e maj i Sigtuna Rådhus och sedan blir det afternoon tea med champange på Stadshotellet. Har bokat övernattning där på bröllopsnatten för bara oss två efter det - ska bli sååå härligt Solig
  • filibustern
    Sessan67 skrev 2012-02-12 20:36:38 följande:
    Vi gifter oss den 25:e maj i Sigtuna Rådhus och sedan blir det afternoon tea med champange på Stadshotellet. Har bokat övernattning där på bröllopsnatten för bara oss två efter det - ska bli sååå härligt Solig
    va mys!Solig
    vad kommer ni servera? ursäkta min nyfikenhet.. behöver bara tips och ideer ^^
  • Sessan67
    filibustern skrev 2012-02-12 20:41:07 följande:
    va mys!Solig
    vad kommer ni servera? ursäkta min nyfikenhet.. behöver bara tips och ideer ^^
    Vet faktiskt inte riktigt än. Funderar på att prova deras afternoon tea nån helg nu innan det är dags. De har i alla fall varit väldigt hjälpsamma och tillmötesgående gällande allergier
  • Jeaneettes
    filibustern skrev 2012-02-12 20:11:52 följande:
    är det marmelader som ni gör själv eller?
    Nej vi har en catering som fixar allt. om du vill kan jag skicka den till dig så får du se allt vi ska ha
  • Aniara4

När en av mina vänner gifte sig hade de mottagning i församlinghemmet efteråt med bubbel och snittar, sen gick de och åt middag med bara den närmsta familjen. Så kan man ju också göra!

• filibustern
    Jeaneettes skrev 2012-02-13 17:22:02 följande:
    Nej vi har en catering som fixar allt. om du vill kan jag skicka den till dig så får du se allt vi ska ha
    visst:)
    Aniara4 skrev 2012-02-13 17:27:51 följande:
    När en av mina vänner gifte sig hade de mottagning i församlinghemmet efteråt med bubbel och snittar, sen gick de och åt middag med bara den närmsta familjen. Så kan man ju också göra!
    ja de e så dom heter! vet ni hur jag funderat på va tusan dom heter?!
  • Ekorren

Jag har också funderat på det här med en mindre bjudning. Problemet för oss är att flera som står nära oss bor över 100 mil bort och då känns det lite "magert" att bara bjuda på fika när de ändå har rest rätt långt. Samtidigt känns det som att man ska ha fest med dans och tal och allt vad det innebär... Vi måste nog ta en riktig funderare på det här.

• filibustern
    Ekorren skrev 2012-02-13 19:28:28 följande:
    Jag har också funderat på det här med en mindre bjudning. Problemet för oss är att flera som står nära oss bor över 100 mil bort och då känns det lite "magert" att bara bjuda på fika när de ändå har rest rätt långt. Samtidigt känns det som att man ska ha fest med dans och tal och allt vad det innebär... Vi måste nog ta en riktig funderare på det här.
    skönt att jag inte är ensam om funderingen.. tråkigt att det måste vara så svårt.. själv har jag i princip alla gäster inom en radie på.. 10 mil. de allra flesta i samma kommun. så på så vis är det inget problem
  • Ekorren
    filibustern skrev 2012-02-13 19:30:57 följande:
    skönt att jag inte är ensam om funderingen.. tråkigt att det måste vara så svårt.. själv har jag i princip alla gäster inom en radie på.. 10 mil. de allra flesta i samma kommun. så på så vis är det inget problem
    Då blir det kanske lite enklare. Det lutar nog ändå åt att det blir en middag med fest för oss.
  • Jeaneettes

Scones med Havssalt

Lemoncurd

Hallon och chokladmarmelad

mini lemoncurd pies med maräng

Cakepops

whoopie pie

mini cupecakes

macarons

dessertglas

chokladpraliner

maränger

kolasnittar

Drömmar

cookies med glasyr

chocolate chip cookie

Detta kommer vi ha 50 av allting sen självklart bröllopstårta på det :)

• Jeaneettes
    filibustern skrev 2012-02-14 08:54:07 följande:
    ojoj! låter som avancerade grejer oxå :P
    Aa det är därför vi tagit in en tjej som fixar det. gå in på en nypa socker heter företaget
Svar på tråden måste man ha en stor middag och fest?