• filibustern

måste man ha en stor middag och fest?

jag kan själv svara på den frågan och säga att det behöver man självklart inte.. men en lunch eller bara fika känns så.. litet.. dock är det billigare... har väl liite press på mig då min syster hade en middag (buffé) med tårta efteråt och fest långt in mot natten sen.. är orolig att om vi har en enkel mottagning kommer min familj att tycka det var tråkigt... är det någon som kan dela med sig erfarenheter av en enklare mottagning som ex bara fika eller lunch eller nåt. vad tyckte gästerna? att det var "litet", önskade dom att det var mer fest och dricka, eller tyckte de det var mysigt med det lugna? hade ni barn med då eller inte? tack för svar

• Svar på tråden måste man ha en stor middag och fest?
  • Chicita

Bra att du redan har svarat på frågan själv Solig

Vi hade ju en lite större baluns själva. Men jag har varit på mindre bröllopsfester och det är helt ok.
    Det viktigaste är ju att jag som gäst vet vad som gäller, så jag inte kommer störthungrig till den där vigseln kl 13 och tror att det ska bli middag sen. Och så fick man en kopp kaffe och en bit tårta. Då känns det ju lite snopet liksom Förvånad

Det verkar ju bli mer och mer populärt med "te-bröllop"...
    Och då kan man ju skriva det redan i inbjudan, att man bjuder in till afternoon tea efter vigseln.
    Där kan ni ju ha hembakt bröd, flera sorters marmelad och andra pålägg. Cupcakes, småkakor mm. Det går att duka upp en rätt överdådig fikabuffé för en rätt billig peng Flört

• filibustern

kanske en buffé med frukt och grönt? med keso? eller smörgås"buffé" där man får välja och vraka bland nyttigare pålägg?

• filibustern

men kan man ha en smörgås/fruktbuffé på nyårsdagen? känns mer som sommarmat... :P

• Chicita
    filibustern skrev 2012-02-12 17:34:27 följande:
    men kan man ha en smörgås/fruktbuffé på nyårsdagen? känns mer som sommarmat... :P
    Klart man kan...
    Du behöver ju kanske inte köra på "sommarfrukter" utan kör på en mer "exotisk" fruktbuffé och kanske en chokladfontän?

Varför inte ha varm choklad med chilismak i snygga termosar vid smörgåsbordet och kanske en skål med vispad grädde bredvid. Och om ni ska ha barn med så kan du ju ha en termos med vanlig typ "varm oboy" eller liknande till dom
    Glad
  • filibustern

hmm.... får ta mig en funderare.. har ett datum-alternativ (16 juni) som skulle funka.. hmm....  för vinterbröllop skulle vara trevligt.

tack för hjälpen! 

• Sessan67

Vi kommer att ha ett enkelt bröllop, men afternoon tea + champange efterråt Hjärta

• filibustern
    Sessan67 skrev 2012-02-12 18:48:06 följande:
    Vi kommer att ha ett enkelt bröllop, men afternoon tea + champange efterråt Hjärta
    oh! kan du berätta mer tro du? vilket datum ska ni gifta er?
  • Jeaneettes

Vi kommer ha ett afternoon tea bröllop med scones marmelader och 12 olika bakelser och kakor och självklart bröllopstårta, samt även champange. sen kommer vi gå ut och äta med bara familjen.
Svar på tråden måste man ha en stor middag och fest?