• sagoprinsessa

Let them eat.. ja vadå egentligen?

Vi ska bara ha efterrätter på vårt bröllop och jag sitter nu och tittar på fina skyltar. Min blivande bryr sig inte riktigt om vilken av skyltarna det blir och jag behöver lite hjälp.

Vi ska ha vädligt många olika cupcakes på vårt bröllop, 10 sorter ser det ut som just nu, så den skylten skulle passa. Men jag gillar historien i citatet let them eat cake frågan är bara hur många av våra gäster som kommer förstå det citatet. 

Så, vilken skylt? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Let them eat.. ja vadå egentligen?
  • sagoprinsessa

Kanske fel uttryckt, jag gillar att det har en historia är kanske mer korrekt Glad Det är en myt om att Marie Antoinette skulle ha sagt det, och jag är lite fascinerad av henne som människa och läser många biografier om henne och dylikt. 

• Sara 120707

okej då kopplar jag :)

Blev bara lite förvånad för jag uppfattade det som "Vilket roligt/gulligt citat!"

• sagoprinsessa

Inte riktigt lika sött om man sätter det i sitt samanhang dock, mest blåst Flört Men ja, jag gillar det och tycker också att det är väldigt fint Glad

• daniiel
    sagoprinsessa skrev 2012-02-02 19:50:14 följande:
    Kanske fel uttryckt, jag gillar att det har en historia är kanske mer korrekt Glad Det är en myt om att Marie Antoinette skulle ha sagt det, och jag är lite fascinerad av henne som människa och läser många biografier om henne och dylikt. 
    Var det verkligen hon? Jag har för mig att det var någon annan drottning som hade sagt det. Nåja, är väl svårt att bevisa hursom :P
  • sagoprinsessa

En myt, men ja myten säger att det var hon, tror till och med att det finns med i filmen om henne med Kirsten Dunst Glad

• FruNovember

Vilken skön id'e! Ska ni ha något festprogram eller infoblad? Isf hade det ju varit fint med det citatet och en förklarande text, typ på framsidan Eller så får folk googla sig till allmänbildning!

• SkövdeSophie

Tänk bara på att cake i samanhanget inte alls betyder tårta.

• sagoprinsessa
    FruNovember skrev 2012-02-02 20:33:04 följande:
    Vilken skön id'e! Ska ni ha något festprogram eller infoblad? Isf hade det ju varit fint med det citatet och en förklarande text, typ på framsidan Eller så får folk googla sig till allmänbildning!
    Jättebra idé med fest/infoblad! Vi hade inte tänkt ha något av det men blir helt klart lite sugen, haha ser det redan framför mig! Knivigt det blev nu Tungan ute
  • FruNovember

Haha, sorry.. Tror verkligen det skulle bli superbra, tyvärr... :-P

• sagoprinsessa
    FruNovember skrev 2012-02-02 21:05:12 följande:
    Haha, sorry.. Tror verkligen det skulle bli superbra, tyvärr... :-P
    Attans dig som kommer med så bra ideér Flört
Svar på tråden Let them eat.. ja vadå egentligen?