• teddy

Alla ni vinterbrudar... Snö-konfetti! Finns det?

Vi grubblar lite på vad man skulle kunna ge gästerna att kasta på oss efter vigseln... Vill inte ha ris... har köpt lite bubblor som vi ska ge till barnen att blåsa...

Nästa sak vi tänkte var ju någon slags konfetti, vit, silvrig osv...

Men sen kom jag ju på att eftersom vi ska ha vinterbröllop ska vi ju såklart ha någon form utav snö som gästerna kan kasta på oss! ...och, haha, jag menar då inte snö i form av snöbollar! Flört

Finns det snö-konfetti att köpa någonstans? Eller har ni ideér om hur man annars ska kunna göra?
    Jag tycker själv att det är en urbra idé, men vet inte hur jag ska genomföra den... Glad

• Svar på tråden Alla ni vinterbrudar... Snö-konfetti! Finns det?
  • Chicita
    teddy skrev 2012-01-30 23:02:10 följande:
    Tessie01 - Hittade ni inget snö-liknande eller varför övergav ni den idén? Vad kostar hjärtriset? ser dyrt ut! :)

Har någon kollat de länkarna jag la upp... tror ni det kan var något? 
    Jag skulle nog köra på det sista i så fall. Det andra såg så plastigt ut och är nog mest avsett för att strös ut på borden...
  • teddy
    Chicita skrev 2012-01-30 23:05:02 följande:
    Jag skulle nog köra på det sista i så fall. Det andra såg så plastigt ut och är nog mest avsett för att strös ut på borden...
    Ja, lite så tänkte jag med. Det verkar ju vara någon form av papper och det kanske skulle funka att ta en näve sånt o hiva... :)
    Tydligen ska det egentligen va till nån slags snökanon, men jag tycker att det borde gå... hum... 
  • Chicita
    teddy skrev 2012-01-30 23:07:07 följande:
    Ja, lite så tänkte jag med. Det verkar ju vara någon form av papper och det kanske skulle funka att ta en näve sånt o hiva... :)
    Tydligen ska det egentligen va till nån slags snökanon, men jag tycker att det borde gå... hum... 
    Det stod att det skulle gå att kasta upp i luften också, så det ska nog gå bra Glad
  • teddy
    Chicita skrev 2012-01-30 23:16:51 följande:
    Det stod att det skulle gå att kasta upp i luften också, så det ska nog gå bra Glad
    Ja precis :)
  • Syllis 2012

Jag såg en annons på tradera om konfetti snöflinga

• teddy

tack syllis, jag såg det! 
    var likadana jag hittade på partytajm.se :)
    men de e nog mest för bordsdekoration... 

• teddy

Aa just de... de e ungeför som tomtebloss eller hur...
    Fast vi försöker planera vigseln så att det fortfarande är ljust när vi kommer ut ur kyrkan... 

• teddy

Ett tillägg...

Söker man på paper snowflakes på etsy.com hittar man massa små papperssnöflingor... vanligt papper skulle jag tro. Men vanligt papper är väl för lätt för att kasta? Eller?
    Brukar konfetti man kastar vara av något annat material? Jag har verkligen ingen aning... Någon som vet?
    Jag menar... ris är ju mycket tyngre... 

Svar på tråden Alla ni vinterbrudar... Snö-konfetti! Finns det?