• teddy

Alla ni vinterbrudar... Snö-konfetti! Finns det?

Vi grubblar lite på vad man skulle kunna ge gästerna att kasta på oss efter vigseln... Vill inte ha ris... har köpt lite bubblor som vi ska ge till barnen att blåsa...

Nästa sak vi tänkte var ju någon slags konfetti, vit, silvrig osv...

Men sen kom jag ju på att eftersom vi ska ha vinterbröllop ska vi ju såklart ha någon form utav snö som gästerna kan kasta på oss! ...och, haha, jag menar då inte snö i form av snöbollar! Flört

Finns det snö-konfetti att köpa någonstans? Eller har ni ideér om hur man annars ska kunna göra?
    Jag tycker själv att det är en urbra idé, men vet inte hur jag ska genomföra den... Glad

• Svar på tråden Alla ni vinterbrudar... Snö-konfetti! Finns det?
  • Chicita

Panduro har konstsnö, alltså som små fluffiga flingor. tror dom är gjorda av nån sorts ris.

Men innan ni kastar något alls... kolla med kyrkan (vaktmästarna och prästen) att det är ok. Det är ju dom som måste städa upp det och dom kan ha flera anledningar att säga nej.
    Bättre att veta det innan än att nån skäller på en när det är för sent Flört

Vår kyrka tillåter inte att det kastas något alls eftersom det är grusgångar utanför så det går inte att städa upp. Och ris och liknande drar till sig råttor och duvor som förstör och skitar ner.

• Sofi K

Var på bröllop nu i lördags då dom hade snö-konfetti på borden som dekoration. dom kan kanske bli svåra att slänga på er, då de blåser bort ganska lätt :)

Var även på ett annat bröllop för några år sedan där dom kanstade torkade rosenblad på brudparet ifrån läktaren när paret gick ut ur kyrkan. Kanske en kombination av dessa två?

Snökonfetti som kastas från läktaren efter vigseln, så får ni i alla fall själva snö-kastandet...

Har tyvärr ingen bättre ide :)

• teddy
    Sara 120707 skrev 2012-01-30 22:12:57 följande:
    www.coolstuff.se/Supersno
    Kul grej, men jag tror nog inte vi vill ha snöbollar i skallen haha! Tänker mig mer i konfettistil... :)
    JesFre skrev 2012-01-30 22:18:47 följande:
    www.pandurohobby.se/Katalog/70-Verktyg/7030-T... 

Om ni är lite pyssliga och har någon som städar bort det efteråt kanske något som det här skulle passa, bara att köpa lite fina papper i "snö" färger och sen trycka ut snöflingorna 
    ...fast det borde nog bli asjobbigt! Måste nog ha en massa...
  • teddy

Och chicita, absolut ska vi kolla om vi får! :)
    Har du någon länk till panduros konstsnö?

Jag har sett nån slags konstsnö som panduro har men som Sofi K skriver är den just nog alldeles för lätt och går inte att kasta...

Hittade detta men vet inte alls om det kan vara något... va tror ni?

http://www.partytajm.se/pinatas/1040-snoe-konfetti.html

http://www.soundgear.se/sv/fx-maskiner/konfetti/magic-fx-konfetti-sno-1kg.html

• Chicita

Tyvärr... jag har bara sett det i butiken, vet inte hur den känns då den låg i påsar... Obestämd

Annars ser ju vitt ris lite snöaktigt ut på bilder Flört

• teddy
    Chicita skrev 2012-01-30 22:40:45 följande:
    Tyvärr... jag har bara sett det i butiken, vet inte hur den känns då den låg i påsar... Obestämd

Annars ser ju vitt ris lite snöaktigt ut på bilder Flört
    Haha jo... då va vi tillbaka på riset igen...
    Nä, jag letar vidare... :)
  • teddy

Tessie01 - Hittade ni inget snö-liknande eller varför övergav ni den idén? Vad kostar hjärtriset? ser dyrt ut! :)

Har någon kollat de länkarna jag la upp... tror ni det kan var något? 

Svar på tråden Alla ni vinterbrudar... Snö-konfetti! Finns det?