• Kia82

Heagårds skafferi i Halmstad

Någon som har erfarenhet av detta ställe?

• Svar på tråden Heagårds skafferi i Halmstad
  • Italia08

Vi ska både gifta oss och ha festen där i sommar. Vi valde Heagård för att vi föll för lokalen och trädgården. Än så länge har allt funkat bra. Vi har haft en del kontakt via mejl och ska ha vårt möte med dem under våren angående mat osv. Men hur det blev kan jag först uttala mig om senare. =)

Det bästa är väl egentligen att ta kontakt med dem och känna hur det känns, fast det kanske ni redan har gjort?

• Kia82
    Italia08 skrev 2012-02-01 12:37:15 följande:
    Vi ska både gifta oss och ha festen där i sommar. Vi valde Heagård för att vi föll för lokalen och trädgården. Än så länge har allt funkat bra. Vi har haft en del kontakt via mejl och ska ha vårt möte med dem under våren angående mat osv. Men hur det blev kan jag först uttala mig om senare. =)

Det bästa är väl egentligen att ta kontakt med dem och känna hur det känns, fast det kanske ni redan har gjort?
    Vi har än så länge bara sett bilderna via deras hemsida men vi tycker att det ser jättemysigt ut. Om vi väljer det stället så hade vi också tänkt att gifta oss utomhus i deras trädgård, kyrka känns inte rätt för oss.

Har du ett hum om lite priser och sådär? Hur många gäster kommer ni att ha?

Jag tänkte ta med mig fästmannen och åka dit och äta någon dag och känna in atmosfären.=))
  • Italia08

I bokningsavgift betalade vi 7000 kronor (har jag för mig, det var så längesen nu). Av de 7000 är 2000 hyra och de resterande 5000 dras sedan av från totalnotan.

Vi blir 57-58 (inklusive oss själva). I nuläget så blir det mellan 1000 och 1100 kronor/kuvert. Det inkluderar brudskål, trerätters med vin/öl, kaffe, avec och tårta. Personal ingår också så klart, och även enklare dukning (typ blommor från deras trädgård). Vi funderar dock på att fixa blommor själva så att det passar med vårt tema.

Men nu när det börjar närmar sig inser vi att vi måste lägga till vickning och eventuellt snacks/godis också. Och då blir det ju dyrare.

Och det där med att känna in atmosfären, ja, om ni inte har planer på att ha festen någon annanstans så kan ni gå dit och kolla. Funderar ni på alternativ - gå inte dit. Flört Vi blev helt sålda så fort vi steg innanför dörrarna och kände "här MÅSTE vi vara".

Ska lägga till att de är väldigt trevliga där också och det är ju väldigt viktigt.

• 120530

Vi skall både vigas och ha festen där 25/2-2012, alltså om några veckor :) Än så länge har allt fungerat bra. Det Italia skriver om lokalhyran stämmer, vi har dessutom betalt till 2000 för ett extra rum som vi skall vigas i eftersom vi har vinterbröllop.

Vårt kuvertpris blir ungefär 1450 kr men då skall vi äta femrätters. Vi blir 32 stycken och då har vi hyrt en av två halvor, den närmst gaveln på huset där man oftast går in. Det kan hända att någon hyr den andra halvan, men isf stänger de dörrarna däremellan. de har separata ingångar, vars en bar och toalett så sällskapen ser aldrig varandra. Men än så länge är den andra halvan inte uthyrd vår helg så jag hoppas den blir tom!

De har två typer av dukar och servetter som man får välja mellan, en lite naturfärgad och en kritvit. Vi har valt den naturfärgade. Vi har valt deras enklare blomsterarrangemang, men får ha lite åsikter om de också, Jag kommer att ha vit brudbukett och vi har ju vintertema, så de kommer att duka med vita tulpaner och trollhassel.

De enda negativa sakerna jag märkt än så länge är att man inte har tillgång till lokalen varken dagen innan eller efter. Så skall man placera ut bordsplaceringen och festhäften och i vårt fall rodda med egen musikanläggning måste man gjöra det samma dag. Man måste också ta med sig allt därifrån såsom musikanläggning och presenter direkt på kvällen/natten

• Kia82

Det mesta låter ju väldigt positivt måste jag säga.Skrattande Dock är det ju lite trist att man inte kan vara där kvällen innan och fixa som man vill, känns ju som om man inte kommer att ha tid att fixa det på bröllopsdagen. Är personalen dock väldigt trevliga så kanske man kan lämna av sina blommor och sitt pynt och be dom att annordna det snyggt.
    Haha, jag blev helt såld på stället när jag såg bilderna därifrån så för mig är det nästan klart att det är "rätt" för oss trots att jag inte sett det irl än.Flört Om det är som du säger att man faller för det direkt så kommer jag inte att tveka inför att föreslå att det blir första stället som vi besöker.Flört

Hur långt i förväg har ni bokat?

• Kia82

Red: Uppdatera gärna och betygsätt hur er dag blev.Skrattande

• 120530
    Kia82 skrev 2012-02-02 13:29:58 följande:
    Det mesta låter ju väldigt positivt måste jag säga.Skrattande Dock är det ju lite trist att man inte kan vara där kvällen innan och fixa som man vill, känns ju som om man inte kommer att ha tid att fixa det på bröllopsdagen. Är personalen dock väldigt trevliga så kanske man kan lämna av sina blommor och sitt pynt och be dom att annordna det snyggt.
    Haha, jag blev helt såld på stället när jag såg bilderna därifrån så för mig är det nästan klart att det är "rätt" för oss trots att jag inte sett det irl än.Flört Om det är som du säger att man faller för det direkt så kommer jag inte att tveka inför att föreslå att det blir första stället som vi besöker.Flört

Hur långt i förväg har ni bokat?

Vi bokade nästan ett år i förväg. det hade kanske inte behövts eftersom vi gifter oss i det som är lågsesång för bröllop men vi hade redan bokat bröllopsresan och var låsta av att det skulle vara en särskild dag. Om ni skall gifta er på sommaren skulle jag rekommendera er att boka minst ett år i förväg.

Jag skall försöka att komma ihåg att uppdatera :)

• Italia08
    Red - Vad spännande! Berätta gärna sen hur det var om du kommer ihåg.
    Och tack för infon. Vi misstänkte det där med att man inte får ha tillgång till lokalen dagen före eller efter, men vi visste inte. Och det är ju lite tråkigt. Men det får man ju lösa på något vis.

Vet du om Heagård har musikanläggning eller måste man ordna det själv?

Kia82 - Vi bokade nog 1½ år i förväg, men det var för att vi redan bestämt datum och visste att vi ville ha bröllopet där.
  • nobm

Jag har varit där på både bröllop och julbord - det kan inte bli fel

• 120530
    Italia08 skrev 2012-02-03 00:02:38 följande:
    Red - Vad spännande! Berätta gärna sen hur det var om du kommer ihåg.
    Och tack för infon. Vi misstänkte det där med att man inte får ha tillgång till lokalen dagen före eller efter, men vi visste inte. Och det är ju lite tråkigt. Men det får man ju lösa på något vis.

Vet du om Heagård har musikanläggning eller måste man ordna det själv?

Kia82 - Vi bokade nog 1½ år i förväg, men det var för att vi redan bestämt datum och visste att vi ville ha bröllopet där.

Ja, det är lite tråkigt men man förstår ju samtidigt anledningen. De kan ju ha andra gäster där på fredagen så de börjar ju inte duka för oss förrens på lördagen. Söndagar är deras enda lediga dag så då vill de helst hålla sig därifrån.

De har musikanläggning som fungerar som bakgrundmusik på middagen, men vill man ha dansmusik får man ordna det själv. Vi har egen ganska stor anläggning och så kör vi spotify till det, men man får själv koppla upp och ordna allting. Det är det jag är nervösast för, eftersom mb2 får åka dit och göra det bara några timmar innan bröllopet.

Svar på tråden Heagårds skafferi i Halmstad