• Kia82

Ring-budget

Min drömring

Min förlovningsring

Hur mycket kommer du/ni att lägga på dina ringar?

Min förlovningsring gick på drygt 6000 kr och nu har jag fallit för en vigselring som kostar 19000 kr och jag bara undrar om det är rimligt att en ring kan kosta så mycket och om man våga ha den på sig sen? Lite konstig fråga kanske men när jag visade den för min blivande man så sa han att det var inga problem men för mig  personligen känns det som att det är en ganska stor summa.

Vad tycker ni för övrigt om denna ringkombinationen?
  • Svar på tråden Ring-budget
  • daniiel

Mina ringar, förlovningsring och vigselring, kostade ca 800kr tillsammans, inklusive gravyr och frakt. De är i silver med CZ-stenar. Jag är ingen som brukar använda ring och för mig är inte väldigt viktigt att vara "ringmärkt". Vår budget hade inte tillåtit någon större summa iofs, men även om den hade det, så hade jag personligen aldrig kunnat tänka mig att "kasta bort" flera, flera tusenlappar på en ring.

Nu är ju vi ju alla olika dock och för någon annan är ringen väldigt viktig, det i kombination med en bra ekonomi, så kan ju vissa spendera flera hundratusentals kronor på ringen.

De flesta lägger sig nog någonstans mitt emellan.

Man måste helt enkelt utgå från sig själv, vad man tycker är viktigt, välja hur man ska priotitera och vad man har råd med. Även vad man är bekväm med. Bara för att man skulle ha råd att köpa en diamantring för 50 000kr, så kanske man inte känner sig bekväm med en sådan ring, utan vill hellre ha något annat. Ingen av oss tycker och tänker nog likadant när det gäller denna saken och ingenting är väl egentligen rätt eller fel heller.

Angående dina ringar, så tycker jag din förlovningsring är väldigt fin, men jag hade inte valt den andra ringen till. Nu är det ju dock inte jag som varken ska köpa eller bära ringarna, så huvudsaken är ju vad du själv tycker och känner :)

• Tokig

Jag tycker båda ringar är superfina. Har faktiskt själv provat den första din "drömring".

Personligen är jag dock lite rädd att solitären på din förlovningsring kommer att drunkna i mittstenen och sidstenarna på "drömringen". För att din drömring ska komma till sin rätt hade jag satt en alliansring eller en klassisk slät ring till.

Detsamma gäller din förlovningsring. Tror det skulle vara väldigt vackert med en alliansring till.

Men detta är bara min personliga åsikt. Gå in och prova... bara du vet vad som känns bäst.

• Kia82

Tack för era svar!
    Jag är verkligen helt såld på den dyrare diamantringen men tycker också att priset är lite väl mycket och ja, det blir kanske så att stenen i förlovningsringen "försvinner" intill. Jag kanske ska försöka att släppa denna ring lite och fokusera på andra kombinationsmöjligheter också men jag vill gärna att vigselringen ska ha lite mer bling-bling.

• daniiel
    Kia82 skrev 2012-01-30 13:20:39 följande:
    Tack för era svar!
    Jag är verkligen helt såld på den dyrare diamantringen men tycker också att priset är lite väl mycket och ja, det blir kanske så att stenen i förlovningsringen "försvinner" intill. Jag kanske ska försöka att släppa denna ring lite och fokusera på andra kombinationsmöjligheter också men jag vill gärna att vigselringen ska ha lite mer bling-bling.
    Du kanske ska kika på alliansringar?, som Tokig skrev. Då får du mer bling och jag tror det skulle passa väldigt bra till din förlovningsring :)
  • Lipan

Rent pengamässigt så skulle jag absolut våga köpa och ha på mig de ringarna. Om du/ni har råd så skulle jag verkligen rekommendera dig att köpa de ringar som just DU vill ha och känner dig fin i.
    Angående kombinationen så tycker jag personligen att det skulle vara snyggare om vigselringen inte hade en centersten eftersom att förlovningsringen har det. Annars är det skitsnyggt! Glad

• Bride2Be13

Vi kommer ge kanske 30000, kanske närmre 40000 för båda mina ringar..det låter kanske jättemycket för många men vi har valt att prioritera ringarna. Vissa lägger pengarna på en vacker lokal och stor fest med massa mat&dryck eller en flådig klänning.. Allt handlar om hur man själv tänker. Jag är en smyckestjej och ringen ska jag bära resten av mitt liv. Nu måste det inte vara dyra stenar i den för det, men det råkade vara ett par sådana ringar jag föll för. Sen kommer våran budget nog inte skilja sig så mycket från många andras trots det:)

Väldigt fina ringar! Men jag håller med Tokig om kombinationen. Tror båda dom skulle passa bättre ihop med en alliansring.

• Kia82

Tack för era svar, sitter faktiskt och tittar på aliansringar nu och det hade kanske inte blivit så tokigt alls ihop med förlovningsringen. Jag är också lite kluven till att det är ytterliggare en  centrerad sten på vigselringen men jag tycker att den är så grymt snygg.
    Har ytterliggare en annan ring på näthinnan också som jag är lite förälskad i, ska se om jag hittar den.

• Kia82

Man ser kanske inte så bra men jag tycker att den med rosa stenar är jättesnygg också.
    Vad tror ni om en sådan till förlovningsringen?
  • Kia82

Här kommer en bättre bild. Tänk den här med de mindre stenarna i rosa.
  • Kia82

Hur tror ni att den här fast i vitt guld skulle se ut ihop med min förlovningsring?
Svar på tråden Ring-budget