• Kia82

Ring-budget

Min drömring

Min förlovningsring

Hur mycket kommer du/ni att lägga på dina ringar?

Min förlovningsring gick på drygt 6000 kr och nu har jag fallit för en vigselring som kostar 19000 kr och jag bara undrar om det är rimligt att en ring kan kosta så mycket och om man våga ha den på sig sen? Lite konstig fråga kanske men när jag visade den för min blivande man så sa han att det var inga problem men för mig  personligen känns det som att det är en ganska stor summa.

Vad tycker ni för övrigt om denna ringkombinationen?
  • Svar på tråden Ring-budget
  • anicay

Ringen ska man ha hela livet så det är en sån sak som är värd att lägga pengar på tycker jag! :D

• joråsåatt
    Kia82 skrev 2012-01-30 13:47:56 följande:

Här kommer en bättre bild. Tänk den här med de mindre stenarna i rosa.
    Den är fin och passar nog finfint till den du har idag!
  • moonlightgirl

Personligen tycker jag att alla ringarna var fina som du visade. Oj vilken dålig hjälp jag är, sorry.  =)           

Men det bästa är väl att gå och prova så att du får se hur det ser ut tillsammans med förlovningsringen.

• Kia82
    joråsåatt skrev 2012-01-30 19:00:04 följande:
    Den är fin och passar nog finfint till den du har idag!
    Ja ellerhur är den kanonsnygg! Tyvärr så  såg jag nu att den är på tok för dyr så det är bara att fortsätta leta men någonting i den stilen hade nog varit snyggt.=)
  • Kia82
    anicay skrev 2012-01-30 18:50:47 följande:
    Ringen ska man ha hela livet så det är en sån sak som är värd att lägga pengar på tycker jag! :D
    Ja precis så resonerar min blivande man också men någon gräns tycker jag ändå att det får vara. På ett sätt känner jag likadant medan jag på ett annat sätt känner att man kan använda alla tusen-lappar till andra saker.
  • 1700tal

Förstår att du föll för det första alternativet, den ringen var fantastisk! Men håller med som tidigare sagts, en allians som den sista du visade skulle harmonera bättre.

Pengamässigt tycker jag inte det är för mkt, om ekonomin finns naturligtvis. Mina ringar kostar ihop 38 000 (+ hans 7500) vilket låter helt galet när jag tänker på det så men vi hade eget guld osv. Men ändå, tvekar inte att ha dem på mig. Tvärtom, det här är de enda smycken jag bär.

• Berlan

Jag tycker att den andra du visade skulle passa bättre till din förlovningsring. Jag tycker personligen inte att en solitär är särskilt snyggt ihop med en sidostensring som din drömring eftersom de liksom "tar ut" varandra på något vis. Den andra ringen eller en klassisk alliansring skulle dock vara jättesnyggt ihop! Din drömring är väldigt vacker i sig dock.

Vi betalade drygt $3000 för våra vigselringar. 

• Kia82

Tack för alla svar och åsikter!

Ni har rätt i att det nog blir snyggare med en allians-typ eller någon av de två andra som har lagt upp bild på så att det inte blir två ringar med centrerad sten.
    Det ska bli väldigt kul att springa runt till juvelerarna men det är lättare om man har ett hum om vad man är ute efter.

• Kia82

Hittade den här bilden bara som ett litet smakprov och det ser väl inte helt fel ut?

• Kia82

Här är ytterliggare ett alternativ.

Svar på tråden Ring-budget