• Mirla

Filmcitat till vigselringarna?

Sambon och jag har börjat fundera på vad vi ska gravera i våra framtida vigselringar. I förlovningsringarna har vi bara våra namn + datum så nu skulle vi vilja ha nåt roligare.

Eftersom vi båda gillar film så funderar vi lite på att använda ett eller flera filmcitat. Just nu har vi mest fastnat för en dialog i Pulp fiction (som vi båda älskar) som avslutas med "I love you Pumpkin" och "I love you, Honey Bunny". Men det måste ju såklart finns fler passande filmcitat. Vi kan bara inte komma på några. Någon som har några förslag?

Tack!
  • Svar på tråden Filmcitat till vigselringarna?
  • HaLiAn

Rolig ide!

Min m2b friade till mig på gran canaria så därför skrev vi jag älskar dig "te amo" på spanska i förlovningsringarna.

En fundering bara:

Vad ska du ha för ring? Ska du ha en "klassisk alliansring" med några stenar på ena sidan så tappar du en del utrymme eftersom du inte kan gravera under stenarna. Sen kommer ju leverantören stämpla sitt namn i ringen med så det är inte så stor plats kvar och det vanligaste är väl att man skriver bådas namn i vigselringarna.

Ska du ha plats för båda era namn och en datum så kanske det inte finns plats för ett för långt filmcitat.

Ska du ha en slät ring eller en enstensring så kan du nog får plats med mer.

Vill inte vara krass, bara så du inte blir besviken för att du inte kan läsa något av det som står i ringen.

• KirsiLaa

One ring to rule them all... :D

Det ville jag ha, men inte sambon. 

• MrsT2011

Från Love Actually:

"Love actually is all around"

Från Sex and the city:

"It wasn't logic. It was love."

Från TV-serien Grey's anatomy:

"I can't breathe without you."

Från Fantomen på Operan:

"Love me, that's all I ask of you"

• Mirla
    HaLiAn skrev 2012-01-29 18:27:32 följande:

Rolig ide!

Min m2b friade till mig på gran canaria så därför skrev vi jag älskar dig "te amo" på spanska i förlovningsringarna.

En fundering bara:

Vad ska du ha för ring? Ska du ha en "klassisk alliansring" med några stenar på ena sidan så tappar du en del utrymme eftersom du inte kan gravera under stenarna. Sen kommer ju leverantören stämpla sitt namn i ringen med så det är inte så stor plats kvar och det vanligaste är väl att man skriver bådas namn i vigselringarna.

Ska du ha plats för båda era namn och en datum så kanske det inte finns plats för ett för långt filmcitat.

Ska du ha en slät ring eller en enstensring så kan du nog får plats med mer.

Vill inte vara krass, bara så du inte blir besviken för att du inte kan läsa något av det som står i ringen.

Ringen jag ska ha finns här (det är min tråd) www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m4116009.html

Och som du säger så är det ju en del stenar. Vi har dock inte tänkt att ha våra namn med eftersom det står i förlovningsringarna. Datum har vi tänkt ha med men egentligen är det inte nödvändigt.

Upp till 40 tecken står det att man kan ha, hos de som vi beställer från, men det kanske är på släta ringar. Vi får se vad dom säger när vi beställer. Om det blir det som vi har pratat om så är det iaf under 0 tecken.

• Mirla
    MrsT2011 skrev 2012-01-29 18:34:54 följande:
    Från Love Actually:

"Love actually is all around"

Från Sex and the city:

"It wasn't logic. It was love."

Från TV-serien Grey's anatomy:

"I can't breathe without you."

Från Fantomen på Operan:

"Love me, that's all I ask of you"
    Tack! Fina citat! Och jag älskar sex and the city :)
  • MrsT2011

Kom på ett till citat från fantomen på operan:

"Share with me one love, one lifetime."

Svar på tråden Filmcitat till vigselringarna?