Vår dotter är inte bjuden
Hej! Min sambos stora syster ska gifta sig i sommar men har uteslutit alla syskonbarn utom 2 stycken.Dom har bara bjudit hans lillasysters 2 barn 18 och 15 gammla men vår dotter som är 10 är inte bjuden.Dom säger att dom har satt en 15 års gräns på barnen vilket även gör att inga syskonbarn på blivande makens sida inte heller är välkommna eftersom en är 14 och det barnet som är äldre än 15 är ett barn sedan tidigare förhållande och därför inget "riktigt"syskonbarn och därför inte bjuden.På min sambos sida av släkten är det bara vår dotter av alla kusinerna som inte får komma.Min sambo är mkt besviken eftersom att storasystern som ska gifta sig även är fadder till vår dotter.Vi har frågat lite försiktigt hur dom har tänkt och svaret vi får är att dom inte vill ha något "barnkalas".Vår dotter vet att hon inte är bjuden och blev så klart besviken. Hur ska vi göra?Jag skulle allra helst strunta i att gå men jag vill inte starta ngn släktfejd.Min svärmor säger att hon har pratat med systern om det men att det är systern som bestämmer eftersom att det är hennes bröllop.Vad tycker ni?Skriv gärna och berätta och var helt ärliga.Är det jag som tänker helt galet?Jag skulle nämligen själv aldrig utesluta några syskonbarn.Jag tycker att antingen bjuder man alla eller ingen.