Förlovning = Kostnadsfråga
Hej!!
Jag och min sambo är sist ut i kompisgänget vad gäller förlovning, men vi känner båda att det börjar bli dags nu :)
Jag har surfat runt i timmartal o letat och tagit fram förslag men han är inte lika intresserad, och det kräver jag inte heller.. Men nu när det där perfekta tillfället börjar närma sig tycker han att vi ska avvakta.. pga pengar..
Vi köpte hus för ca 1 år sedan.. Har 2 resp 3 utomlandsresor inplanerade under 2012 samt en köksrenovering på g.. Jag förstår också att det inte finns lika mycket pengar på kontot med de planerna som utan men jag vill förlova mig.. Favoritringen kostar ca 5000 kr.. Och det är alltså inte att tala om..
Har ni tips på sidor med billiga och fina ringar ?
Vill helst ha vitt guld men nu när jag börjar tänka mer på kostnaderna så kan jag tänka mig titan istället..
Älskar bling bling - är det "ok" att köra på vanlig sten istället för diamant ? Har ni det ?
Jag har varit inne o kollat på flera auktionssajter o där kan man ju verkligen fynda vackra ringar är det någon som har gjort det ? Min sambo tyckte inte det kändes rätt att "ha någon annans ring".. men ja tänker: Det blir mer ring för pengarna samt att det är onödigt att guld och diamanter ska ligga undangömt i en låda någonstans..
Ska vi förlova oss nu behöver jag tänka om lite - och det är inte det lättaste alla gånger...
Nu när jag läser igenom vad jag skrivit låter jag som en bortskämd snorunge.. Jag vill bara att allt ska vara perfekt..
Hoppas någon vill dela med sig av erfarenheter kring liknande situationer eller bara komma med lite tips och idéer :)