Hinner vi till Maj?
Hej på er alla glad blivande och nuvarande brudar ;)
Jag och min älskade planerar att gifta oss i Maj, helt hemligt än så länge och mycket spännande :) Men jag bekymrar mig lite för tiden. Vi står mitt uppe i omfattande badrumsrenovering så jag kommer få ta det mesta med planering själv, helt ok för mig, men jag oroar mig för att jag ska tro att det är mkt mindre att fixa med än vad som egentligen stämmer?! Hinner man med allt på dessa månader? Lite kort om våra tankar:
Vi ska inte ha något jättestort bröllop med massa gäster och vi ska göra det enkelt för oss, precis så som vi vill ha det. Vi ska själva stå för maten, med hjälp av b la våra föräldrar. Vi ska bjuda på t ex potatissallad, potatisgratäng, sallad, bröd och grilla kött mm under tiden som det minglas med champange. Sedan ska vi bjuda på egengjorda tårtor, ingen stor fest efteråt utan tanken är att efter maten o kaffet så ska festen (eller kalaset) vara över, för då vill vi åka vidare och ha en underbar kväll o natt för oss själva. Detta oroar jag mig också för, hur ska man få vänner att förstå att det inte är fest sen? Vissa av våra vänner har nog svårt att greppa det om ni förstår??Man vill ju inte gärna köra iväg folk heller :( Men vi vill ju ha det så, vi kommer ha mkt barn på vårat bröllop och vi vill inte det ska bli fylla då! Vi har tänkt oss ett kyrkbröllop och spånar just nu på lokal att hyra. Tänkte göra egna inbjudningskort och helt enkelt duka fint i grupper. Har inga större planer på att gå till frissan och göra håret utan det får min närmsta vännina hjälpa mig med, jag har rätt kort hår, förslag på hur man kan göra det fint, nålar, spännen?Det enda vi egentligen har tänkt att lägga större pengar på är ringar och min klänning, tips på fina klänningar till BRA priser? JAg vill ha en rätt enkel klänning med lite släp Brudbuketten ska också vara enkel med t ex liljekonvaljer, den ordnar jag också själv. Kort och gott, det ska vara ett rätt enkelt och vackert bröllop fylt med kärlek. Inget överdrivet påkostatat, men samtidigt inte snålt på nåt sätt. Tror ni det är möjligt att hinna? och vad ska vi tänk på? Har jag glömt ngt? Vi vill gärna gifta oss innan vi skaffar ett gemensamt barn, hade tänkt att börja försöka efter sommaren, så det blir lite stressigt. Men vi vill verkligen ha en majbröllop och vi vill inte vänta till Maj 2013 ;) Tips o råd mottags väldigt gärna! Kram från mig.