• Niini

Hjälp mig välja smartphone!

Har funderat flera månader nu på en smartphone: Mina främsta kriterier är väl att ljudet ska vara bra när man talar o det ska gå bra att surfa (inte 90-talshastighet dvs). Sen andra kriterier den gärna får ha är en bra kamera. Funderar även hur det är med 4G, hur viktigt är det att ha det?

De jag senast tafsade på vid Gigantti var HTC Desire S, Samsung Galaxy S plus, Samsung Omnia W samt Nokia Lumia. Allt postivt o negativt tas emot som ni vet om nån av dessa. Förslag på andra är inte helt omöjligt. Iphone kan ni dock strunta i att föreslå, alldeles för dyr enligt mig..

• Svar på tråden Hjälp mig välja smartphone!
  • Vi2alltid

Jag har en Samsung Galaxy S2 och är supernöjd med den! Bra storlek, bra kamera, snabb och bra skärm, snabb att surfra med. Nu har jag ju inte använt de andra så jag kan inte jämföra så.... men innan hade jag en HTC Legend och den var rätt seg och kameran var verkligen kass...

När det gäller ljudet så måste du i alla fall köpa en annan handsfree än den som följer med, men så är det ju med d flesta telefoner.

• Chicita

Jag kan också rekommendera Samsung Galaxy S2. Bästa telefon jag haft.
    Både jag och maken har varsin, han köpte sin först (Hade en HTC innan men minns inte vilken modell av HTC).

• iSusanna

Jag har en iPhone 4 och kunde inte vara mer nöjd!  Har haft den i 1,5 år nu.

• Loanne

Jag har också iPhone 4, haft den i ett halvår drygt och är jättenöjd!

• Bellen
    Skrattandejag måste faktiskt med tala för Iphone...jag har en 4S och de är definitivt värda den lite högre prislappen
  • Aniara4

Jag är en riktig snåljåp! Både mannen och jag skaffade nya telefoner i april-maj förra året. Jag var egentligen sugen på en HTC Desire, men det blev en Samsung Galaxy S, den första alltså., för 2400:-. Jag tycker den är skitbra och är hur nöjd som helst, det enda "problemet" är väl att den är lite svårare att hitta fina skal till än iPhone. Jag skulle inte kunna motivera för mig själv eller för mannen att lägga flera tusen på en telefon när en för 2000 gör jobbet alldeles utmärkt.

• Sörön10

Äsch då! Såg din sista mening! Tänkte rekommendera 4S annars! Grym telefon. Gick iofs från en lila flip-flop Nokia utan pekskärm till den så jag har väl sabbat för mig själv nu och kommer aldrig nöja mig med mindre!

• Chicita
    Sörön10 skrev 2012-01-22 20:47:48 följande:
    Äsch då! Såg din sista mening! Tänkte rekommendera 4S annars! Grym telefon. Gick iofs från en lila flip-flop Nokia utan pekskärm till den så jag har väl sabbat för mig själv nu och kommer aldrig nöja mig med mindre!
    hehe... ja jag missade också den meningen (även om jag ju inte rekommenderade Iphone ändå Flört)
    Men rätt kul att så många rekommenderar Iphone när TS skriver:
    ...................................
    Iphone kan ni dock strunta i att föreslå, alldeles för dyr enligt mig..
    ..................................
    Så vi var nog inte dom enda som missade den biten Flört

Jag hade en Samsung Omnia HD innan denna (maken hade som sagt en HTC även om jag inte minns modellen) och även om jag var avundsjuk på hans HTC pga att den hade Android, så var han mer avundsjuk på Samsungs kamera och bildkvalité på skärmen.

Men ärligt talat.
    Ska man ha en mobil med kamera så är nästan Nokia det bästa märket pga att dom har riktig kameraoptik i sina telefoner (eller tja inte i alla, men i många).
    Samsung har också rätt bra optik faktiskt. Jag använder ingen annan kamera än den och jag tycker om brusreduceringen.
    Och kors i taket - headsetet som kom med S2:an hade flera storlekar på hörplutten, så även jag med mina knasiga öron klarar av att använda det (även om jag inte är ett fan av headset)...
  • förlovadflicka

Jag fick Iphone 3gs när jag tecknade mitt abbonemang (tre pott 199 kr). (Har uppgraderat den så den är lika bra som en 4s!)

Så det behöver inte vara dyrt :)

Svar på tråden Hjälp mig välja smartphone!