• s83

Vilken dag gifte ni / kommer ni att gifta er, fredag eller lördag?

Vi funderar på en fredag i augusti då inte lördagen verkar vara möjlig. Vad tror ni om det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:36
    För att klargöra frågan :)
    Frågan är alltså vilken dag kommer ni att gifta er på?
    Ni får gärna kommentera vad ni tycker om att ha bröllop på en fredag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken dag gifte ni / kommer ni att gifta er, fredag eller lördag?
  • ninnie

Vi kommer gifta oss om ca 2 veckor, fre 27 jan!
    Anledningen till att det blir fredag är för att vi kommer att gifta oss när vi är på semester i fjällen o vill inte gifta oss dagen innan vi ska åka hem, därför blir det fredagen istället!
    Funkar inte lördagen tycker jag absolut att man kan gifta sig på fredagen

• Juni 2012

Vi gifter oss en fredag och har bjudningen en söndag. Att det blev fredagen beror på att det var "rätt" datum

• BlackWIngedAngel

Vill bara poängtera TS, att din trådstart innehåller två frågor och det är oklart om man ska svara på vilken dag man själv ska/har gift sig, eller om man ska svara på vilken dag man tycker att ni borde gifta er.

• Pertinax

Vi gifter oss en helt vanlig onsdag då datumet är viktigt för oss.

• s83
    BlackWIngedAngel skrev 2012-01-11 22:27:10 följande:
    Vill bara poängtera TS, att din trådstart innehåller två frågor och det är oklart om man ska svara på vilken dag man själv ska/har gift sig, eller om man ska svara på vilken dag man tycker att ni borde gifta er.
    Vad bra att du sa till, nu har jag ändrat :)
  • daniiel

Vi gifte oss på en lördag. Enkelt. De flesta, inklusive vi själva, är lediga.

• moonlightgirl

Vi kommer att gifta oss på en lördag, den 2/6 närmare bestämt. Vi förlovade oss den 1/6 så det datumet hade vi hellst velat ha till vigseln också men vi ville gifta oss en lördag och vill inte vänta ett år till. Så det blev den 2 och det är ju inte så svårt att komma ihåg något av datumen.  =)

• Aleta
    Pertinax skrev 2012-01-11 22:27:22 följande:
    Vi gifter oss en helt vanlig onsdag då datumet är viktigt för oss.
    Vi gifte oss också på en onsdag, på sommaren.
    Det är nog en lite mer ovanlig veckodag för bröllop tror jag.   
  • helsingebrud

vi väljer en lördag för att så mpnga som möjligt ska vara lediga

+ att vi kommer ha en tredagars fest.....

• förlovadflicka

Vi gifte oss på en lördag, fanns inte något annat på kartan då folk från andra städer skulle hinna åka osv. Men jag hade tyckt att det var jättemysigt att gå på bröllop en fredag. Tänk vad gött att komma hem från jobbet och ta på sig sin finaste klänning, sminka upp sig och fixa håret och gå på bröllop, så underbart!

• JesFre

Om det blir så som vi planerat kommer vi gifta oss lördagen den 13 juni 2015 på 55månaders dagen av att vi blev tillsammans. 

• BlackWIngedAngel
    Victoria skrev 2012-01-12 18:22:03 följande:
    Vi gifter oss på en lördag bara för vi vill ha en dag som är eklast för gästerna.
    Vi gifter oss också på lördag, både för vår egen skull och för att vi ville att så måna gäster som möjligt skulle ha möjlighet att komma.
  • Shining

Vi gifte oss på en fredag. För att 11-11-11 var på en fredag ;)) Det var alldeles alldeles underbart! 56 gäster bjudna varav 54 kom. En saknades pga sjukdom och en för att det tog slut mellan henne och killen. Killen är vän till oss och kom själv, hade hon kommit hade det varit första gången jag träffade henne. Det var ingen som inte fick ledigt från jobbet.

• Pyttsan

För oss blir det också lördag, eftersom hälften av gästerna kommer resandes. Min syster gifte sig på en fredag, men då var det ett litet bröllop och de tillresta gästerna kom redan en vecka innan.

• brud12

Vi gifte oss i går :) också i fjällen som någon innan Mig svarade, då passar fre bättre. Fredag den 13:e som de var i går blev en riktig lyckodag!!

• TheD

Vi gifte oss på en lördag. Det är väl ändå den vanligaste dagen vad jag vet?

• ninnie
    brud12 skrev 2012-01-14 21:52:27 följande:
    Vi gifte oss i går :) också i fjällen som någon innan Mig svarade, då passar fre bättre. Fredag den 13:e som de var i går blev en riktig lyckodag!!
    Grattis!! Precis fredag passar bättre då :) Var i fjällen gifte ni er??
Svar på tråden Vilken dag gifte ni / kommer ni att gifta er, fredag eller lördag?