• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • anette83
    charlotta skrev 2012-09-11 21:00:19 följande:
    Vart har du köpt dina fina ringar ?
    Vi specialbeställde dem hos David Butler i Malmö.
  • anette83
    kitkät skrev 2012-09-12 09:23:42 följande:
    Vilken snygg solitärring! Ser nästan ut som min. Hur många carat? Och hur bred är din skena? Jag funderar nämligen på att minska bredden på min skena, som är 3,5 mm bred! 
    Tack :) är själv väldigt nöjd med den. Min man designade den tillsammans med juvleraren när han skulle fria, utan min vetskap. Tycker att de gjorde ett bra jobb Glad.
    Stenen är ca 0.51. Skenan är ca 3mm men smalnar av/minskar "steg för steg" desto närmre mitten den kommer precis som diamanterna gör..
  • kitkät

anette83, hur stor är din stenoch hur bred är din skena? Jättefin ring som sagt! 

• kitkät
    anette83 skrev 2012-09-12 11:49:04 följande:
    Tack :) är själv väldigt nöjd med den. Min man designade den tillsammans med juvleraren när han skulle fria, utan min vetskap. Tycker att de gjorde ett bra jobb Glad.
    Stenen är ca 0.51. Skenan är ca 3mm men smalnar av/minskar "steg för steg" desto närmre mitten den kommer precis som diamanterna gör..
    Jättefin, verkligen! :) Din man och guldsmeden har verkligen gjort ett bra jobb! 
  • Ria85

Här är min ring. Köpte den från sweetrocks.se.
    Trevligt kundbemötande och prisvärt!!
    Rekommenderas!!!
  • inlovewetrust

Här är mina underbara ringar!

• Tooie

Fina ringar ni har.. Jag eller vi har fått min sambos farmors ring som vi tänkte använda.. Så himla gulligt och fint att hon vill att jag ska ha den. Jätte fin ring! Med en jätte stor diamant... Men den kanske är lite gammel modig.. Och inte riktigt min stil. Är det ofint att göra om den lite?? Eller ska man ha den som den är?

• Lilla My 76

Min mans ring och mina ringar,min bredaste ring underifrån är min förlovningsring och dom andra två är mina vigselringar. Enstensringen är från min mormor,vi bad om att han skulle sätta stenen i en lite bredare ring och det blev precis som jag ville ha det:)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012