• 19maj2012

Hjälp! Tema Sagobröllop, tips!!!

Hej!

Jag ska gifta mig den 17 Maj och temat på vårat bröllop ska vara ur sagornas land....

Typ mycket fjärillar, trollsländor, trollhassel, ljust och glittrigt, dekorera med "akskungen skor" belysningar mm.

Har ni förslag på hur gästerna kan klä sig? (vi vill inte att dom ska komma som kelle anka, så lite diksret men ändå saga...flummigt värre...;) ) Mer dekoration? Musik? allt är välkommet!! :)

• Svar på tråden Hjälp! Tema Sagobröllop, tips!!!
  • sagoprinsessa

Förstår dig med tentan, och tycker du är duktig som inte gör massa annat bara för att det är roligare, det brukar nämligen jag göra.

Vi gifter oss 30/6. Så skulle mer än gärna se några bilder från ert bröllop sen, och kanske sno några idéer ;)

Åh, vad vackert det vore om du red in! Men förstår om det blir för krångligt med hästtransport och få hem hästen och så. Med gästerna kanske ni kan önska hattar? Det kanske bara är jag men små hattar på damer och höga stora hattar på herrar anser jag vara lite saga, lite Alice. Men det kanske inte är så många som äger en hatt. Men tyckte att din formulering var bra, då är det ju upp till varje gäst själv att välja vilken "nivå" man vill lägga sig på och hur man tolkar temat. 

• snuttitess

Denna tråden gillar jag vi skulle haft ett annat tema men nu fick min blivande läsa om sagotema så då får vi ha de :).

Hittade såna här ljus som jag ska köpa och ha på borde, dock finns de i USA men så fina. Har en massa ider som jag tänkte dela med mig med :).

Man kan ju ha en liten iskulptur med askungens vagn dock kanske de kostar jätte mycket vet inte priset.

• Ekna

Kan du inte bara enkelt som många skrivit vad är en bal på slottet och sen få in typ tänk sagor och Askungen med skog eller något sånt. Men ändå som du skrev kavaj :) Ni alla med sagotema får lycka till låter jätte mysigt och verkligen kul för alla gäster och gå på ett sånt bröllop :)

• mariakarolina
    19maj2012 skrev 2012-01-10 22:16:40 följande:
    Hej!

Jag ska gifta mig den 17 Maj och temat på vårat bröllop ska vara ur sagornas land....

Typ mycket fjärillar, trollsländor, trollhassel, ljust och glittrigt, dekorera med "akskungen skor" belysningar mm.

Har ni förslag på hur gästerna kan klä sig? (vi vill inte att dom ska komma som kelle anka, så lite diksret men ändå saga...flummigt värre...;) ) Mer dekoration? Musik? allt är välkommet!! :)
    Musiktips: Enya :) LYCKA TILL :)
  • drömmer

Jag har inga tips men tänker bara GUD VAD KUL!!! Ett sånt bröllop hade jag mer än gärna gått på !! Måste verkligen få se era bilder sen när ni har gift er !!

• 19maj2012

Tack för att ni tycker det verkar vara ett kul tema!! Tiden går och der närmar sig... :) Jag har beställt och fått min klänning nu och ska prova den på tisdag, den är mycket fluffig med pärlor och blommor och jag ska ha höga vantar och tiara som en princessa ! :)

Ring har vi som vi köpte i Thailand för över ett år sedan och dekoration tänker jag på...kom över små glittriga skor när dom reade julsaker som får blir "askungenskor" , massa fjärillar är köpta i olika storlekar...Små sagovagnar till varje gäst som jag ska lägga godis i, fjärillar till bordsplaceringen som man sätter på glasen gärna mer förslag!!! :) Sagocitat letar jag också, har ni några bra? :) Kram!

• 19maj2012

Näbbarna har fått sina små ljuslila klänningar med en fjärill på också, och jag har kommit på att jag ska spraya trollhassel vit och silvrig och så ska jag har massa fjärillar i den, annat man kan ha i som är sagoaktigt? Hittar inga trollsländor någon stans?

• MsChevy

Jag googlade fairytale wedding, fairytale decorations, m.m. o får fram en massa idébilder! 
    Skulle jag haft sagotema hade jag satsat på färgerna lila, rosa, vitt, grönt. Dekorationsmässigt mossa, kvistar,kristaller, glaskulor, prismor o spegelskärvor, pärlemorballonger i mängder, långa böljande tyger hängande i både tak o på väggar, ljusslingor för att få en magisk stämning o magnifik ljussättning. Och fjärilar o sländor, svävande i "osynliga" fiskelinor (finns även ljusslingor med fjärilar). En maffig ljuskrona vore häftigt!

Fräna länkar: http://weddinggallery.blogg.se/2011/june/fall-wedding-decorations.html
    http://weddinggallery.blogg.se/2011/june/unique-wedding-decoration.html 

Gästernas klädsel: hm, knepigt...men som sagt, "En bal på slottet" är nog bäst eller kanske "Högtidlig sagoklädsel"
    Den här dukningen tyckte jag va jättefin:

Svar på tråden Hjälp! Tema Sagobröllop, tips!!!